741
Οικογένεια

Τροφές βοηθοί για τις εξετάσεις

09 Σεπτεμβρίου 2011

Σε περίοδο εξεταστικής, οι γονείς προσπαθούν να βοηθήσουν με κάθε τρόπο το παιδί τους να διαπρέψει στις εξετάσεις. Έτσι, πολύ συχνά καταφεύγουν σε διατροφικά «ματζούνια», που πιστεύουν ότι θα βοηθήσουν τη μνήμη, την απόδοση και τη συγκέντρωση του παιδιού τους. Γι' αυτό το πολύ σημαντικό θέμα μπορείτε να ενημερωθείτε από το παρακάτω βίντεο.

Το παν στην εξεταστική περίοδο είναι η ισορροπημένη διατροφή, δηλαδή μια διατροφή που να περιέχει σωστή αναλογία πρωτεϊνών, λιπιδίων και υδατανθράκων. Τόνισα επίσης ότι το βασικότερο γεύμα του μαθητή είναι το πρωινό. Ένα ισορροπημένο πρωινό γεύμα που θα προσφέρει ενέργεια στον μαθητή, θα μπορούσε να περιλαμβάνει 1-2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως με λίγη μαργαρίνη και μέλι και 1 ποτήρι γάλα με δημητριακά.

Εξίσου θετική επίδραση μπορεί να έχουν κάποια συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων στη μνήμη, στο άγχος, στη συγκέντρωση και στη χαλάρωση του μαθητή. Τέτοια συστατικά είναι τα Ω-3 λιπαρά οξέα, που περιέχονται στα λιπαρά ψάρια, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που βρίσκονται στα φρούτα και στα λαχανικά, ο σίδηρος που περιέχεται κατά κύριο λόγο στο κόκκινο κρέας, η χολίνη του αυγού και τα συστατικά της σοκολάτας.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην κατανάλωση του καφέ, καθώς μπορεί μεν να αυξήσει τη συγκέντρωση και την αντοχή, η υπερκατανάλωσή του όμως οδηγεί σε άγχος, νευρικότητα και έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης. Μια ενδεδειγμένη ποσότητα κατανάλωσης καφέ ημερησίως είναι 2-3 φλιτζάνια. Το ίδιο είναι πιθανό να συμβεί με τη χρήση συμπληρωμάτων διατροφής χωρίς ιατρική επίβλεψη.

 

  • Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

×
×