Λεξικό Διατροφής

Φολικό οξύ (ή φυλλικό οξύ)

29 Ιουνίου 2016
1919 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Φολικό οξύ (ή φυλλικό οξύ)

Το φολικό οξύ είναι γνωστό και ως βιταμίνη Β9. Είναι ένα υδατοδιαλυτό θρεπτικό συστατικό και χρειάζεται τόσο για το μεταβολισμό των πρωτεϊνών όσο και για τη σύνθεση του DNA και του RNA.

Ποια είναι η συνιστώμενη ημερίσια πρόσληψη;

H συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φολικού οξέως είναι τα 400μg. Οι γυναίκες που σχεδιάζουν κάποια εγκυμοσύνη ωστόσο, ή διανύουν τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης τους είναι αναγκαίο να παίρνουν συμπληρώματα φολικού οξέος αφού η ποσότητα που μπορεί κάποιος να πάρει από τις τροφές δεν είναι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες της συγκεκριμένης περιόδου που συστήνονται στα 600μg φυλλικού οξέος.

Ανεπαρκής πρόσληψη φολικού οξέως κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσει νευρικές ατέλειες. Μειωμένα επίπεδα φολικού οξέος στο αίμα συνδέονται με υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης στο αίμα τα οποία σχετίζονται με καρδιαγγειακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.

Ποιες είναι οι πηγές της βιταμίνης;

Τροφές πλούσιες σε φολικό οξύ είναι τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο, το σπανάκι, ο αρακάς, το μαρούλι, τα πορτοκάλια, οι φράουλες, το βερίκοκο, το αχλάδι, τα όσπρια, τα δημητριακά, το ρύζι, τα ζυμαρικά.

  • Έλενα Αλετράρη
    Έλενα Αλετράρη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος RD Τεχνολόγος Τροφίμων

    Η Έλενα Αλετράρη είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος και Τεχνολόγος Τροφίμων. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition και της Παγκύπριας Σχολής Γονέων, ερευνητικός επιστήμονας του Ερευνητικού και Εκπαιδευτικού Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού, και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες σε ιδιωτικό γραφείο στην Λευκωσία.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.