741
Οικογένεια

Τι να παραγγείλω μαμά;

30 Απριλίου 2017

Ως γονέας, έχετε ευθύνη για το τι τρώει το παιδί σας, εντός και εκτός σπιτιού. Και αφού έχουμε αναπτύξει εκτενέστατα τη διατροφή εντός της οικίας, καιρός να μάθετε πώς μπορείτε να διδάξετε το παιδί σας να επιλέγει υγιεινά όταν βρίσκεστε σε κάποιο ταχυφαγείο ή εστιατόριο. Ως γονέας, θα πρέπει να θυμάστε ότι έχετε ισχυρή επιρροή στο παιδί σας, αλλά και στο τι καταναλώνει.

Ακολουθώντας λοιπόν τις παρακάτω συμβουλές θα θέσετε τις βάσεις ώστε και το παιδί σας μεγαλώνοντας να κάνει υγιεινές επιλογές στη διατροφή του εκτός σπιτιού

  1. Παραγγείλετε τα τρόφιμα που δεν είναι παναρισμένα ή τηγανητά (αποφύγετε κοτομπουκιές, τηγανητό κοτόπουλο, ψαροκροκέτες, ροδέλες κρεμμυδιού, τηγανητές πατάτες) που είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και φυσικά θερμίδες.
  2. Αποφύγετε τις διαφημιστικές προσφορές που έχουν τις λέξεις: σούπερ, οικονομικό, γίγας ή deluxe.
  3. Παραγγείλετε σουβλάκια με αλάδωτη πίτα, κοτόπουλο και λαχανικά και όχι με τηγανιτές πατάτες και χοιρινό.
  4. Εάν θέλετε κάποια dressing sauce, σερβίρετε στο πλάι του πιάτου σας μία μικρή ποσότητα π.χ. 1 κ.γ. κέτσαπ, ώστε ν’ αποφύγετε να βουτάτε συνεχώς στο μπολάκι.
  5. Χρησιμοποιήστε μουστάρδα αντί για μαγιονέζα.
  6. Ρωτήστε εαν μπορείτε να αντικαταστήσετε στο μενού τις τηγανητές πατάτες που συνοδεύουν το κυρίως πιάτο, με κάποια σαλάτα εποχής.
  7. Παραγγείλετε πίτσα Μαργαρίτα (ντομάτα, τυρί) ή πίτσα με λαχανικά (τυρί, ντομάτα, πιπεριές, μανιτάρια), αντί για special (μπέικον, λουκάνικο, ζαμπόν, τυρί, ντομάτα). Πάρτε ένα κομμάτι και συνοδεύστε το με σαλάτα.
  8. Επιλέξτε σαλάτα εποχής και όχι με λιπαρές dressing sauces π.χ. σεφ, Καίσαρα κ.λπ.
  9. Επιλέξτε χάμπουργκερ με κέτσαπ, μουστάρδα, κρεμμύδι, ντομάτα και ζητήστε να σας αφαιρέσουν μαγιονέζα και τυρί. 
  10. Αν σας αρέσουν οι κρέπες, επιλέξτε αλμυρές με κασέρι, γαλοπούλα και λαχανικά και όχι γλυκές.
  11. Κάποια εστιατόρια έχουν μενού με light εκδοχές. Επιλέξτε κάτι από αυτές!
  12. Αν το μέγεθος των μερίδων είναι τεράστιο, μοιραστείτε το πιάτο με το παιδί σας.
  13. Συζητήστε με το παιδί σας (πριν παραγγείλετε) ότι τ’ αναψυκτικά είναι πλούσια σε θερμίδες και δεν τους προσφέρουν θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξή τους. Δώστε του άλλες εναλλακτικές, όπως φυσικό χυμό, νεράκι ή γάλα χαμηλό σε λιπαρά.
  14. Μάθετέ του να χωρίζει το πιάτο σε 4/4 και να το γεμίζει με 2/4 λαχανικά, ¼ υδατανθρακούχες τροφές και ¼ πρωτεϊνούχες τροφές.
  15. Επιλέξτε μακαρονάδες με κόκκινη σάλτσα λαχανικών και όχι κρέμα γάλακτος.
  16. Δώστε το καλό παράδειγμα, παραγγέλνοντας ένα υγιεινό γεύμα για τον εαυτό σας. 
  • Ειρήνη Βότση Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Βότση Eιρήνη - Χρυσοβαλάντου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, αυτή την περίοδο ακολουθεί μεταπτυχιακές σπουδές με εξειδίκευση στην Κλινική διατροφή. Εργάζεται στο διαιτολογικό γραφείο που διατηρεί στη Λήμνο απ’ το 2009.

×
×