738
Διατροφή

Το πράσινο χρώμα στα φρούτα και τα λαχανικά

ti prosferoun ta prasina frouta kai laxanika stin ygeia mas

Photo source: www.bigstockphoto.com

Νομίζετε ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, έχει σημασία μόνο ως προς την ποσότητα; Αν ναι, κάνετε λάθος! Μετράει και το χρώμα!

Σίγουρα θα γνωρίζετε ότι η κατανάλωση τουλάχιστον πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών την ημέρα είναι πολύ σημαντική για την υγεία, μιας και αυτά δρούν προστατευτικά για την αποφυγή εμφάνισης διαφόρων νοσημάτων. Τι ρόλο, όμως παίζει το χρώμα τους; Συγκεκριμένα έχει βρεθεί ότι η κατανάλωση πράσινων φρούτων και λαχανικών προλαμβάνει την εμφάνιση καρδιακών νοσημάτων και εγκεφαλικών επεισοδίων, βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου και κυρίως του καρκίνου του παχέως εντέρου.

Που οφείλεται η τόσο προστατευτική δράση των πράσινων φρούτων και λαχανικών;

Με στο πράσινο χρώμα τους, το οποίο οφείλεται στην παρουσία της χλωροφύλλης αλλά και διαφόρων φυτοχημικών συστατικών που προλαμβάνουν πολλά από τα νοσήματα που ήδη αναφέρθηκαν. Άλλωστε το πράσινο χρώμα αυτών των τροφίμων μαρτυρά και τη σημαντική περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες και νερό, συστατικά που και αυτά με τη σειρά τους προλαμβάνουν την εμφάνιση του καρκίνου του παχέως εντέρου, ρυθμίζουν την αρτηριακή υπέρταση αλλά και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και τέλος βοηθούν και στον έλεγχο βάρους.

Τι μας προσφέρουν και ποια να επιλέξω;

Οπότε δεν αρκεί μόνο να βάλετε χρώμα στη διατροφή σας, τρώγοντας ποικιλία φρούτων και λαχανικών αλλά ταυτόχρονα να συμπεριλάβετε σε αυτή τα πράσινα φρούτα και λαχανικά. Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά όπως το σπανάκι και το μπρόκολο, έχουν λίγες θερμίδες και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αλλά και εξαιρετικές πηγές καλίου, μαγνήσιου και φυλλικού οξέως ( βιταμίνη του συμπλέγματος Β που βοηθά στη μείωση του κινδύνου γενετικών ανωμαλιών). Προτιμήστε λοιπόν σε ωμή, για καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, αλλά και βραστή μορφή λαχανικά όπως μπρόκολο, αγγινάρα, αγγούρι και φρούτα όπως αβοκάντο, lime, αχλάδι και πεπόνι στη διατροφής σας και κερδίστε καρδιοπροστασία και αντιοξειδωτικά στοιχεία στη διατροφή σας!

Προτιμήστε τα πράσινα φρούτα και τα λαχανικά σε ευφάνταστες σαλάτες με ολιγοθερμιδικά dressings αλλά και σε δροσιστικά smoothies που θα σας ενυδατώσουν και θα σας γεμίσουν ενέργεια!

Δείτε περισσότερα στο video που ακολουθεί:

  • Κατερίνα Βάμβουκα Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    H Κατερίνα Βάμβουκα, κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος, πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας- Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, με ΜSc στην «Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» έχει εξειδίκευση «στη Διατροφή και Δημόσια Υγεία» από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης.

×
×