640
Διατροφή

Τσάι, το δεύτερο σε κατανάλωση ρόφημα στον κόσμο

22 Δεκεμβρίου 2010
1 λεπτό να διαβαστεί

Με την δημοσιογράφο Μίνα Ράλλη προσπαθήσαμε να αναδείξουμε σημαντικά διατροφικά ερωτήματα που σχετίζονται με την κατανάλωση τσαγιού.

Στην συνέντευξη τονίστηκε ότι το τσάι αποτελεί ένα απολαυστικό ρόφημα, με πλούσια γεύση και μηδενική θερμιδική αξία, αποτελώντας πηγή πρόσληψης υγρών για τον οργανισμό.

Η δίψα είναι ο πιο άμεσος μηχανισμός έλλειψης υγρών, όταν το σώμα αποβάλλει περισσότερο νερό απ' ότι προσλαμβάνει, αποφεύγοντας την αφυδάτωση. Σύμφωνα με πληθυσμιακές έρευνες, οι Βρετανοί προσλαμβάνουν περίπου το 40% των υγρών που καταναλώνουν από το τσάι, πίνοντας κατά μέσο όρο τρία φλιτζάνια την ημέρα.

Επιδημιολογικές μελέτες αναφέρουν ότι 2-5 φλιτζάνια ημερησίως επαρκούν για τη λήψη των θρεπτικών συστατικών του τσαγιού, παρόλο που δεν υπάρχει τελική άμεση συσχέτιση κατανάλωσης και αποτελεσμάτων. Όπως αναφέρθηκε, αυτό που πρέπει να έχουμε υπόψη μας είναι η κατανάλωσή του να γίνεται καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και όχι σπασμωδικά το πρωί ή το απόγευμα, γιατί η περιεκτικότητα των αντιοξειδωτικών ουσιών στο πλάσμα θέλουμε να είναι υψηλή καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Μεγάλες πληθυσμιακές μελέτες έχουν αποδείξει την ύπαρξη συσχέτισης ανάμεσα στην κατανάλωση τσαγιού και τη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών νόσων. Παρατηρήθηκε μείωση της χοληστερόλης και κυρίως της οξείδωσης των χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεϊνών (LDL), παρεμπόδιση της συσσώρευσης αιμοπεταλίων (αντιθρομβωτικός μηχανισμός) και τέλος μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Φυσικά, τονίστηκε πως καμία τροφή από μόνη της δεν μπορεί να αποτρέψει ένα καρδιακό επεισόδιο, αν δεν είναι μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής, σε συνδυασμό με ένα υγιεινό τρόπο ζωής, χωρίς τσιγάρο, τακτική άσκηση και μέτρια κατανάλωση αλκοόλ.

Σε μια ενδιαφέρουσα ερώτηση της δημοσιογράφου, αν το τσάι κάνει καλό στα δόντια, ανέφερα ότι το τσάι αποτελεί καλή πηγή φθορίου, που προστατεύει τα δόντια από την τερηδόνα και ενισχύει το σμάλτο των δοντιών. Οι τανίνες που περιέχονται στο τσάι είναι αποτελεσματικές στην πρόληψη και στην καταπολέμηση της τερηδόνας.

Σχετικά με τις ευεργετικές δράσεις των φυτικών τροφίμων, μπορεί κάποιος να ανατρέξει στον πρώτο Ελληνικό οδηγό χορτοφαγίας, «Κρέας, όχι ευχαριστώ! Οδηγός διατροφής για χορτοφάγους», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις mednutrition publications.

  • Κωνσταντίνος Κούτσικας
    Κωνσταντίνος Κούτσικας Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Μ.Sc.

    Ο Κων/νος Κούτσικας είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με μεταπτυχιακό δίπλωμα (Μ. Sc.) στην Κλινική Διατροφή και συγγραφέας του Ελληνικού Χορτοφαγικού βιβλίου «Κρέας; Όχι ευχαριστώ!». Παρέχει εξατομικευμένες διαιτολογικές υπηρεσίες στο γραφείο του, στη Θεσσαλονίκη.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.