Διατροφή

Τα κραμβοειδή να τα αγαπάμε!

11 Φεβρουαρίου 2016
1 λεπτό να διαβαστεί
kramvoeidi kounoupidi mprokolo laxano kai laxanakia vrykselwn

Photo source: www.bigstockphoto.com

Το ζωντανό πράσινο χρώμα των κραμβοειδών αποτελεί τη μεγαλύτερη εγγύηση υψηλής περιεκτικότητάς σε ποικιλία βιοδραστικών μορίων με αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές δράσεις. Τα κραμβοειδή είναι γνωστά & για τις αντικαρκινικές τους ιδιότητες, προσφάτως και για τη μείωση της χοληστερίνης που μπορούν να επιφέρουν.

Κραμβοειδή

Κραμβοειδή ή σταυρανθή είναι λαχανικά όπως μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών, ρόκα, ραπανάκι. Στα 100γρ προσφέρουν 30-45 θερμίδες. Είναι λαχανικά πλούσια σε β-καρότινη, σε βιταμίνη C, σε μαγνήσιο, σε ασβέστιο.

Επιπρόσθετα

Τα κραμβοειδή είναι πλούσια και σε ορισμένα φυτοχημικά συστατικά που είναι εξαίσια για τη θωράκιση του οργανισμού από ασθένειες, βοηθώντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Ιδιαίτερα στο μπρόκολο, που έχει μελετηθεί περισσότερο είναι η αλήθεια, βρίσκουμε εξαιρετικά συστατικά όπως τη χολίνη (σημαντική για τη μνήμη και την καλή εγκεφαλική λειτουργία), τη γλουταθειόνη (μια αντιγηραντική ουσία, προστατεύει από οξειδωτικό και αζωτικό στρες). Επίσης, το μπρόκολο, αλλά και το κουνουπίδι, περιέχουν τις περίφημες γλυκοσινολάτες (θειούχες ενώσεις), οι οποίες απελευθερώνονται με το μάσημα και συμμετέχουν ενεργά στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

Ινδόλη-3-Καρβινόλη

Αποτελεί ουσία που τη βρίσκουμε σε υψηλή περιεκτικότητα στο μπρόκολο, η οποία συμβάλλει στην ελάττωση της χοληστερίνης, δρώντας έναντι ενός «μεταφορέα» της χοληστερόλης στους ιστούς (απο-λιποπρωτεΐνη Β). Επίσης, η εν λόγω ουσία επιδρά θετικά έναντι της πρόληψης και θεραπείας του καρκίνου του προστάτη.

Μαγειρική

Μην τα πολυβράσετε, προτιμήστε τα τραγανά, τότε περιέχουν περισσότερες από τις θρεπτικές τους ουσίες. Μερικά από τα κραμβοειδή μπορείτε να τα καταναλώσετε και ωμα (αν το επιτρέπει το στομάχι σας). Επίσης, το γρήγορο μαγείρεμα δεν ευνοεί τη δύσοσμη αναδυόμενη μυρωδιά του θείου που περιέχουν. Ιδιαίτερα όσοι έχετε μικρά παιδιά, καταναλωτές που προδιατίθενται περισσότερο από τις μυρωδιές και τις όψεις της τροφής, βράστε μαζί και λίγες φέτες λεμόνι ή τοποθετήστε ξύδι στο άνω μέρος της κατσαρόλας (καπάκι).

Ποσότητα

Φαίνεται ότι πάνω 3-4 φλυτζ/ εβδομάδα προσφέρουν τα οφέλη που προαναφέραμε.

Τώρα είναι η εποχή τους, πλησιάζει και η μέρα των ερωτευμένων, οπότε ..«αγαπάμε κραμβοειδή»!

  • Δημήτρης Π. Μπερτζελέτος
    Δημήτρης Π. Μπερτζελέτος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Δημήτρης Μπερτζελέτος είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακές σπουδές στη Δημόσια Υγεία και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην Τρίπολη, συνεργάζεται επιστημονικά στην ΠΑΕ Αστέρα Τρίπολης, ενώ παρέχει τις υπηρεσίες του στο Κέντρο Αποκατάστασης "Παλλάδιον"

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.