Συστάσεις Διατροφής

Τι να συμπεριλάβετε στο μενού των διακοπών σας;

30 Ιουλίου 2017
2 λεπτά να διαβαστεί

Την περίοδο του καλοκαιριού οι εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου, το φαγητό έξω με φίλους είναι συχνό φαινόμενο και μετά... έρχονται και οι διακοπές. Όλα αυτά είναι σκέτη απόλαυση, ειδικά αν έχουμε καλή παρέα, ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που όλοι μας έχουμε σκεφτεί πως αυτά τα γεύματα μπορεί να είναι επιβλαβή για την υγεία και σιλουέτα μας. Για να μην χάσετε παντελώς το μέτρο στο τι τρώτε, υπάρχουν κάποια βασικά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε έτσι ώστε το φαγητό που τρώτε να μην επηρεάσει το βάρος σας.

Το κυριότερο το οποίο πρέπει να προσλαμβάνουμε χειμώνα, καλοκαίρι σε μεγάλη ποσότητα είναι το νερό. Ειδικά το καλοκαίρι που μαζί με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος, αυξάνεται και η θερμοκρασία του σώματός μας, το νερό βοηθάει νς δροσιστείτε. Σε αντίθετη περίπτωση, η αφυδάτωση είναι μια πιθανότητα με δυσάρεστα συμπτώματα όπως ξηροστομία, ζαλάδες, κόπωση, πονοκεφάλους ακόμα και νεφρική δυσλειτουργία. Ωφέλιμο θα ήταν επίσης να καταναλώνετε αρκετά φρούτα και λαχανικά, τα οποία έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό ενώ τροφοδοτούν τον οργανισμό σας με πολύτιμα θρεπτικά βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και πολλά αντιοξειδωτικά. Προτιμήστε να καταναλώνετε άπαχο κρέας, φιλέτο κοτόπουλου και ψάρια τα οποία χρειάζονται λιγότερο χρόνο για να γίνει η πέψη και δεν επιβαρύνουν τόσο τον οργανισμό.

Να κεράσω ένα ποτό;

Τους καλοκαιρινούς μήνες είναι πάρα πολύ ωραίο να πιούμε με την παρέα μας μία μπύρα στην παραλία ή ένα ποτό στη βραδινή μας έξοδο, αλλά συνήθως δεν είναι μόνο ένα. Θυμηθείτε ότι και τα ποτά περιέχουν θερμίδες, άλλα λιγότερες και άλλα περισσότερες, και η κατανάλωσή τους μπορεί να σας προσδώσει αρκετές θερμίδες αν γίνεται χωρίς μέτρο. Επίσης η κατανάλωση αλκοόλ συνοδεύεται και με κατανάλωση άλλων θερμιδογόνων τροφών (πατατάκια, ξηρούς καρπούς, μεζέδες) που οδηγούν επίσης σε αύξηση του βάρους. Η καλύτερη επιλογή είναι ένα ποτήρι κρασί, το οποίο περιέχει πολυφαινόλες (ουσίες με αντιοξειδωτική δράση).

Γλυκάκι;

Το παγωτό είναι η συχνότερη επιλογή μας το καλοκαίρι όταν νιώθουμε την ανάγκη για γλυκό γιατί παράλληλα μας δροσίζει. Ωστόσο τα περισσότερα παγωτά είναι πλούσια σε λιπαρά και η συχνή κατανάλωσή τους προσθέτει στον οργανισμό περιττές θερμίδες που μπορεί να οδηγήσουν στην αύξηση του βάρους. Ωστόσο, πλέον μπορείτε να καταφύγετε σε ελαφρύτερες επιλογές παγωτού. Κυκλοφορούν στην αγορά παγωτά που δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, παρά γλυκαντικά από το φυτό στέβια, σε συνδυασμό και με άλλα γλυκαντικά τα οποία προσδίδουν στον οργανισμό ελάχιστες θερμίδες (0-5kcal) και ταυτόχρονα ικανοποιούν το αίσθημα για γλυκό που έχετε. Το γλυκαντικό από το φυτό στέβια από μόνο του είναι περίπου 300 φορές πιο γλυκό από τη ζάχαρη και για το λόγο αυτό τα παγωτά με στέβια δεν υστερούν καθόλου σε γεύση από τα υπόλοιπα και μάλιστα κυκλοφορούν σε διάφορες γεύσεις για να ικανοποιήσουν όλα σας τα γούστα (βανίλια, φράουλα, σοκολάτα και συνδυασμοί αυτών).

Επομένως, αν είστε λάτρης του παγωτού, μπορείτε τώρα να το καταναλώνετε χωρίς τύψεις, στα πλαίσια πάντα μιας ισορροπημένης διατροφής.

Οι παραπάνω συμβουλές είναι ότι ακριβώς χρειάζεστε για να είστε πάντα σε φόρμα: να διατηρήσετε τη γραμμή σας το καλοκαίρι που έρχεται, να αισθάνεστε καλά με το σώμα σας και να μη χρειαστεί να στερηθείτε τίποτα στη διατροφή σας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

European Food Information Council, Food-Based Dietary Guidelines in Europe. Accessed in May 2016 available at http://www.eufic.org/article/en/expid/food-based-dietary-guidelines-in-europe/

Lampe JW. Health effects of vegetables and fruit: assessing mechanisms of action in human experimental studies. Am J Clin Nutr 1999 September;70(3 Suppl):475S-90S.

British Nutrition Foundation (Ed.). Nutrition Basics - Liquids for life, nutrition.org.uk. 2005]. www.nutrition.org.uk

European Food Information Council, European Food Information Council (EUFIC). Hydration -Essential For Your Well Being

USDA National Nutrient Database for Standard Reference (Release 28, released September 2015, slightly revised May 2016)

European Food Information Council, Focus on Stevia, http://www.eufic.org/article/en/page/BARCHIVE/expid/stevia/

European Food Information Council, Stevia: a natural sweetener with potential http://www.eufic.org/article/en/artid/stevia-natural-sweetener-with-potential/

  • Μαρία Ζερβού
    Μαρία Ζερβού Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

    H Μαρία Ζερβού είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον επαγγελματική εξειδίκευση (Master Practitioner) στις διατροφικές διαταραχές. Διατηρεί αυτόνομο διαιτολογικό γραφείο στο Λουτράκι και συνεργασία με διαιτολογικό γραφείο στην Αθήνα.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.