743
Συστάσεις Διατροφής

Ταπεράκι από το σπίτι ή φαγητό από το κυλικείο;

taperaki h faghto apo to kylikeio sto sxoleio

Photo source: www.bigstockphoto.com

Οδηγείσαι συχνά στη λύση του γρήγορου κολατσιού από το κυλικείο για τα παιδιά ή από το εστιατόριο της δουλειάς για σένα τον ίδιο; Τότε το άρθρο αυτό είναι για σένα!

Τι να προτιμήσω;

Είναι γεγονός ότι το φαγητό από το κυλικείο μπορεί να είναι εύγεστο, εύκολα προσβάσιμο και ίσως ακόμα περισσότερο αποδεκτό από τον περίγυρο, ειδικά όταν μιλάμε για παιδιά σχολικής ηλικίας.

Ωστόσο, όπως σίγουρα αντιλαμβάνεσαι, το φαγητό από το σπίτι στις περισσότερες περιπτώσεις υπερέχει κατά πολύ (διατροφικά και όχι μόνο) αφού:

  • μπορείς να φροντίσεις εσύ ο ίδιος για κάθε ένα υλικό ξεχωριστά
  • ελέγχεις απόλυτα την ποσότητα που θα καταναλώσεις
  • διασφαλίζει την θρεπτική ισορροπία του γεύματος/σνακ
  • μπορεί να είναι πιο οικονομικό σε σχέση με το κυλικείο

«Μα δεν προλαβαίνω να ετοιμάσω φαγητό από το σπίτι...»

Επειδή αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο, σου δίνουμε εδώ τρόπους για να το ξεπεράσεις:

  1. Κάνε όλες τις απαραίτητες αγορές υλικών 1 φορά την εβδομάδα ώστε να μην ξεμείνεις και να έχεις αρκετές επιλογές την ώρα της προετοιμασίας
  2. Αφιέρωσε 5 λεπτά πριν ή μετά το βραδινό σου για να ετοιμάσεις το φαγητό της επόμενης μέρας για σένα ή τα παιδιά
  3. Έχε έτοιμες ιδέες για γρήγορα σνακ και πάνω σε αυτές βάλε φαντασία και παράλλαξέ τις (δες παρακάτω για περισσότερες ιδέες)
  4. Μπορείς να οργανωθείς ώστε να μαγειρεύεις μία extra μερίδα φαγητού ώστε να την καταναλώσεις στη δουλειά την επόμενη μέρα ή να φτιάξεις κάποιο γρήγορο σάντουιτς με κάποια από τα υλικά για το σχολείο

Και...τι φτιάχνουμε για αύριο;

Το ξέρουμε ότι αυτή είναι η πιο συχνή ερώτηση, γι' αυτό και ετοιμάσαμε γρήγορες και νόστιμες εναλλακτικές!

Για τα παιδιά:

  • Μπαγκέτα ολικής άλεσης με τυρί κίτρινο, γαλοπούλα ή κοτόπουλο ψητό και λαχανικά
  • «Γλυκό» σαντουιτσάκι με φυστικοβούτυρο ή ταχίνι, μπανάνα και μέλι
  • Τορτίγιες ή αραβικές πίτες με ανθότυρο, πάστα ελιάς, ντομάτα και ρόκα
  • Σπιτικές πίτες πχ σπανακόπιτα, τυρόπιτα, με συνοδεία από μπαστουνάκια καρότου

Για εσένα:

  • Πολύσπορο τοστάκι με ομελέτα, τυρί και λαχανικά
  • Σαλάτα πράσινη ανάμεικτη με πορτοκάλι σε κύβους, καρύδια και λίγο κίτρινο τυρί
  • Σπιτικά tortilla chips ψημένα στο φούρνο, συνοδεία κάποιας σάλτσας όπως το χούμους
  • Αραβική πίτα με κιμά, γιαούρτι, ντομάτα και πάπρικα
  • Μικρή μπαγκέτα ολικής άλεσης με καπνιστό σολομό, κατίκι Δομοκού και αγγουράκι
  • Γιαούρτι με μιξ αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών

Ξεκίνα από αύριο κιόλας να βελτιώνεις τη διατροφή σου ετοιμάζοντας το ταπεράκι σου από το σπίτι!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Wolfson JA, Bleich SN.​ Is cooking at home associated with better diet quality or weight-loss intention?​ Public Health Nutr. 2015 Jun;18(8):1397-406.

Mills S, White M, Brown H, Wrieden W, Kwasnicka D, Halligan J, Robalino S, Adams J. Health and social determinants and outcomes of home cooking: A systematic review of observational studies. Appetite. 2016 Dec 23.

Maya W. Paul, Lawrence Robinson, and Jeanne Segal, Ph.D. "Cooking at Home Made Easy​:

Preparing Quick, Cheap, and Healthy Home-Cooked Meals." Helpguide.org. December 2016. Web. Accessed December 2016.

  • Λαμπροπούλου Μέμα Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., CISSN

    Η Μέμα Λαμπροπούλου είναι Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης. Εργάζεται στο Ευτροφία, το πρώτο διατροφικό εργαστήρι στην Πάτρα.

×
×