743
Συστάσεις Διατροφής

Στον κήπο ολοταχώς: Επεισόδιο Νο2

Επιπλέον ιδέες για να αγαπήσουν τα παιδιά σας τα λαχανικά:

  1. Φτιάξτε μία λίστα, παρέα με τα παιδιά σας, με τα λαχανικά που θέλετε ν’ αγοράσετε και πηγαίνετε στο οπωροπωλείο ή στο σούπερ μάρκετ, αφήνοντάς τα να επιλέξουν τα λαχανικά που αναγράφονται στο χαρτί . Γυρνώντας στο σπίτι αφήστε τα παιδιά να τα αποθηκεύσουν. 
  2. Όταν μαγειρεύετε ή ετοιμάζετε σαλάτα, φωνάξτε τα να σας βοηθήσουν με το πλύσιμο, την κοπή τους και το σερβίρισμά τους. 
  3. Κάντε τα λαχανικά να φαίνονται διασκεδαστικά, κόβοντάς τα σε ελκυστικά σχήματα/ μικρές μπουκίτσες και φτιάχνοντας φατσούλες ή ζώα ή οτιδήποτε μπορεί να τα προσελκύσει να τα φάνε. Δημιουργήστε πολύχρωμα πιάτα μαζί! 
  4. Τοποθετήστε λαχανικά σε κοινή θέα σε κάποιο τραπέζι, ώστε να είναι άμεσα διαθέσιμα σε περίπτωση που πεινάσουν π.χ. μπαστουνάκια καρότων/ αγγουριών, ντοματίνια,κομματάκια σέλινο. Βάλτε δίπλα ένα μικρό μπολάκι με γιαούρτι ή τυρί που αλείφεται, για να βουτάνε το λαχανικό μέσα πριν το καταναλώσουν. 
  5. Στα διάφορα σάντουιτς που φτιάχνετε, μπορείτε να βάλετε ντομάτα φρέσκια ή λιαστή, μαρούλι,λάχανο,καρότο,μανιτάρια,πιπεριές, αγγούρι, καλαμπόκι κ.λπ. τα οποία θα δώσουν χρώμα και θα γίνουν πιο ελκυστικά. 
  6. Συνοδεύστε και συνδυάστε τα αγαπημένα τους φαγητά με τα λαχανικά που απεχθάνονται π.χ. σουφλέ με μακαρόνια, σπανάκι, κρέμα γάλακτος/ τυρί light ή χάμπουργκερ με στρογγυλό ψωμάκι, μπιφτέκι λαχανικών, κέτσαπ, μουστάρδα, ντομάτα, κρεμμύδι ή μακαρόνια με κόκκινη σάλτσα λαχανικών ή ριζότο με ανάμικτα λαχανικά. 
  7. Φτιάξτε μία σαλάτα μαζί με το παιδί σας και δώστε της όνομα του π.χ. η σαλάτα του Δημήτρη (τι; καλύτερη είναι του Καίσαρα; Δεν νομίζω!). 
  8. Τα λαχανικά πρέπει να υπάρχουν καθημερινά στο μεσημεριανό τραπέζι. 
  9. Φτιάξτε λίστες με τα λαχανικά εποχής. 
  10. Τέλος, δώστε το καλό παράδειγμα τρώγοντάς τα και εσείς. Δεν μπορείτε να πιέζετε τα παιδιά σας να μάθουν να τρώνε π.χ. μπάμιες ή κουνουπίδι και όταν τα σερβίρετε στο τραπέζι να παίρνετε μορφασμούς αηδίας ή να κλείνετε τη μύτη σας ή να λέτε μόλις τα δείτε μπλιάχ ή δεν τα τρώω εγώ αυτά! 

Καταναλώστε τα έστω και σε μικρή ποσότητα (και ας τα απεχθάνεστε), χαμογελώντας και εξυμνώντας τη γεύση και τη θρεπτική αξία του συγκεκριμένου λαχανικού (για να δούμε πόσο καλός/η ηθοποιός μπορείτε να γίνετε!)

  • Ειρήνη Βότση Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Βότση Eιρήνη - Χρυσοβαλάντου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, αυτή την περίοδο ακολουθεί μεταπτυχιακές σπουδές με εξειδίκευση στην Κλινική διατροφή. Εργάζεται στο διαιτολογικό γραφείο που διατηρεί στη Λήμνο απ’ το 2009.

×
×