743
Συστάσεις Διατροφής

Πώς θα διατηρήστε το βάρος σας στις γιορτές

Η αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα έχει ξεκινήσει. Οι περισσότεροι άνθρωποι που βλέπουν το βάρος τους να αυξομειώνεται στη διάρκεια του έτους, ήδη ανησυχούν και είναι αγχωμένοι για το πώς θα συμπεριφερθεί διατροφικά στα εορταστικά γεύματα. Δεν είναι λίγοι και εκείνοι που ξεκινάνε «δίαιτα» μέσα στις γιορτές, λόγω του ότι «θέλουν να προλάβουν και να μην πάρουν βάρος».

Την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, κατά μέσο όρο, άνθρωποι με «ευαισθησίες» ή (στον αντίποδα) με «αδιαφορία» ως προς το βάρος τους, μπορεί να προσλάβουν 2-3 κιλά! Αυτό από μόνο του δεν αποτελεί πρόβλημα, αν κάποιος καταφέρει στις επόμενες εβδομάδες να επανέλθει στο αρχικό του βάρος φυσιολογικά. Αρχίζει να είναι πρόβλημα, όταν το βάρος αυτό παραμείνει και αθροιστεί με άλλα κιλά, που «μπαίνουν» αργά και σταθερά. Και επειδή δυστυχώς όλα είναι ΚΑΙ θέμα μαθηματικών αν κάποιος παίρνει 2 κιλά κάθε χρόνο στις γιορτές, χωρίς να τα χάσει, τότε μέσα σε 10 χρόνια, θα πάρει 20 κιλά... χωρίς να το «καταλάβει»!

Αυτά φυσικά δεν τα γράφουμε για να σας ενθαρρύνουμε να κάνετε τις κλασικές «δίαιτες»: «χάστε 5 κιλά, πριν τις γιορτές», για να συνεχίστε με το «χάστε τα κιλά των εορτών» και να αρχίστε το «κίτρινο» τσάι, τον «μωβ» καφέ, τη «τσουκνιδόσουπα» και τις χημικές αποτοξινώσεις, αλλά για να οργανώστε στο μυαλό μας πώς θα αποφύγετε τα κιλά των εορτών! Όλα είναι θέμα προετοιμασίας και «μελετημένου σχεδίου», αν μπορούμε να το πούμε έτσι. Κάποιες πρακτικές συμβουλές σας δίνουμε παρακάτω. Μελετήστε τις και είναι σίγουρο ότι θα «βγείτε» από τις γιορτές με το ίδιο βάρος που «μπήκατε».

  1. Αν είστε επιρρεπείς στα γλυκά, φροντίστε να μη γεμίζετε το σπίτι σας με αυτά. Θέλετε να φτιάξτε «για το καλό»; Κάντε ½ δόση απ’ όλα και στολίστετα. Θέλετε να δώσετε σε φίλους και συγγενείς; Προτιμήστε να κάνετε άλλα δώρα, όπως π.χ. ένα φυτό. Αντισταθείτε, γιατί αυτή την περίοδο οι προσφορές των σουπερμάρκετ για τα αλεύρια, τη ζάχαρη και τις σοκολάτες, δίνουν και παίρνουν.
  2. Μη σταματήστε για κανέναν λόγο τη φυσικήσαςδραστηριότητα, με τη δικαιολογία ότι είναι «κλειστό το γυμναστήριο». Ακόμη κι αν είναι 2-3 μέρες κλειστό, βγείτε στη φύση και τρέξτε ή περπατήστε.
  3. Μην υποκύπτετε στα καλέσματα όλων όσων θέλουν να «σαμποτάρουν» την εγκράτειά σας με ατάκες: «σιγά! μελομακάρονο –μπουκίτσα είναι και είναι πιο υγιεινό από τον κουραμπιέ» ή «μέρες που είναι δε θα πιεις λίγο παραπάνω;».
  4. Στα μεγάλα τραπέζια καταναλώστε με σύνεση αυτά που σας αρέσουν, σερβιριζόμενος μια φορά και ακολουθώντας τον καταμερισμό των ομάδων τροφίμων στο πιάτο σας με βάση το σουπλά της ισορροπημένης διατροφής.
  5. Αν κάποιος θέλει πολύ να δοκιμάσετε κάτι, ζητήστε του, αφού αρνηθείτε να το καταναλώστε εκείνη την ώρα, να σας το «τυλίξει» σε αλουμινόχαρο, για να το πάρετε μαζίσας.
  6. Προσπαθήστε να μην καταναλώνετε πολλά και διαφορετικά τρόφιμα σε κάποιο κάλεσμα, γιατί το πρώτο που θα αισθανθείτε θα είναι δυσπεψία και δυσφορία - δεν αξίζει να χαλάσετε τη βραδιά σας για το φαγητό.

Όλα τα παραπάνω είναι μικρά τρικ, για να μπορέστε να απολαύστε τις γιορτές, χωρίς «παρενέργειες». Καλές γιορτές! 

  • Σταυρούλα Τσατραφίλη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Σταυρούλα Τσατραφίλη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Κλινική Διατροφή (MSc). Παράλληλα είναι και Αισθητικός - Κοσμητολόγος. Παρέχει τις υπηρεσίες της, στο Ινστιτούτο και γραφείο της στη Μυτιλήνη και είναι επιστημονική συντάκτρια του medNutrition.

×
×