Συστάσεις Διατροφής

Άλλοι το προτιμούν γλυκό, άλλοι αλμυρό!

12 Ιανουαρίου 2014
1 λεπτό να διαβαστεί
Άλλοι το προτιμούν γλυκό, άλλοι αλμυρό!

Photo source: www.bigstockphoto.com

Όλοι οι άνθρωποι έχουμε την έμφυτη τάση να μας αρέσουν οι γλυκές και οι αλμυρές γεύσεις. Υπάρχουν όμως συνταγές για φαγητά που τα συνδυάζουν και τα δύο. Μπορούν δηλαδή να γίνουν είτε αλμυρά είτε γλυκά. Παραδείγματα τέτοιων τροφίμων είναι η κρέπα, που μπορεί να παρασκευαστεί είτε με σοκολάτα είτε με τυρί, η μπουγάτσα που μπορεί να είναι είτε με τυρί είτε με κρέμα, η κολοκυθόπιτα που μπορεί να γίνει είτε γλυκιά με ζάχαρη είτε αλμυρή με τυρί και άλλα. Παρακάτω θα αναφερθούμε στη θρεπτική αξία κάποιων από τα παραπάνω τρόφιμα:

Κρέπα

Κρέπα αλμυρή

Μια καλή επιλογή είναι η κρέπα με γαλοπούλα, τυρί και λαχανικά, αφού αποτελεί ένα πλήρες γεύμα. Περιέχει υδατάνθρακες από το φύλλο και από τα λαχανικά, που παρέχουν βιταμίνες και φυτικές ίνες. Το τυρί, μας παρέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και ασβέστιο. Η γαλοπούλα περιέχει επίσης πρωτεΐνη και είναι μια πολύ καλή επιλογή αλλαντικού, καθώς είναι πιο άπαχη από το ζαμπόν και το μπέικον. Προσοχή πρέπει να δίνεται σε άτομα με προβλήματα υγείας, όπως για παράδειγμα με υπερχοληστερολαιμία ή υπέρταση, καθώς τα τυριά που προσθέτουν στα ταχυφαγεία είναι συνήθως πολύ υψηλά σε λιπαρά και αλάτι. Εναλλακτικά, μπορείτε εύκολα να την παρασκευάσετε σπίτι σας με υλικά της επιλογής σας που να είναι πιο χαμηλά σε λιπαρά.

Κρέπα γλυκιά

Προσοχή εδώ θα πρέπει να δοθεί στις κρέπες που παρασκευάζονται με σοκολάτα, καθώς είναι πολύ υψηλές σε θερμίδες, λιπαρά και ζάχαρη. Μια πιο καλή εναλλακτική και θρεπτική επιλογή μπορεί να αποτελέσει η κρέπα με μέλι, φρούτα και ξηρούς καρπούς, καθώς μας παρέχει περισσότερες βιταμίνες και φυτικές ίνες (φρούτα), μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (ξηροί καρποί), μεταλλικά στοιχεία και φυσικούς αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακούς παράγοντες (μέλι).

Μπουγάτσα

Μπουγάτσα με τυρί

Αποτελεί μια πολύ συνηθισμένη επιλογή για ενδιάμεσο πρόχειρο γεύμα. Ωστόσο, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι είναι πολύ υψηλή σε λιπαρά, λόγω του βουτύρου που περιέχουν τα φύλλα της και των λιπαρών τυριών που συνήθως περιέχει. Οπότε η κατανάλωσή της πρέπει να γίνεται με προσοχή και μέτρο! Εναλλακτική πιο υγιεινή επιλογή μπορεί να αποτελέσει μια σπιτική τυρόπιτα, σπανακόπιτα ή χορτόπιτα με σπιτικό φύλλο και με επάλειψη ελαιόλαδου ή φυτικής soft μαργαρίνης αντί βουτύρου.

Μπουγάτσα με κρέμα

Είναι μια πολύ συνηθισμένη επιλογή γλυκού, ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα. Ωστόσο, η κατανάλωσή της χρειάζεται και εδώ προσοχή και να γίνεται με μέτρο, καθώς περιέχει μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και βουτύρου οπότε είναι πολύ πλούσια σε θερμίδες και λιπαρά.

  • Γεωργία Δανιά
    Γεωργία Δανιά Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Δανιά Γεωργία είναι Διαιτολόγος –Διατροφολόγος, πτυχιούχος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου με επιπλέον εξειδίκευση στην αθηροσκλήρωση. Διατηρεί δικό της ιατρείο στη Δάφνη από το 2007 όπου και παρέχει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.