Συστάσεις Διατροφής

Ενεργειακό ισοζύγιο

29 Μαρτίου 2015
1118 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Ενεργειακό ισοζύγιο

Η παρουσίαση αυτή έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία σε σχολεία και αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο τον διαιτολόγο ή τον εκπαιδευτικό για την ενημέρωση/εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα διατροφής και αγωγής υγείας.

Η παρουσίαση «Ενεργειακό Ισοζύγιο» έχει ως στόχο να ενημερώσει τα παιδιά με ευχάριστο και κατανοητό τρόπο για την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή μέσω του ενεργειακού ισοζυγίου. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι ο ανθρώπινος οργανισμός λειτουργεί σαν αυτοκίνητο με καύσιμη ύλη τα τρόφιμα, που του δίνουν την ενέργεια που χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά.

Όμως, ο οργανισμός μας λειτουργεί και σαν ζυγαριά. Όταν λοιπόν τρώμε θρεπτικά τρόφιμα και γυμναζόμαστε συχνά έχουμε υγιές βάρος κι ευεξία. Αντίθετα, η μη ισορροπημένη διατροφή και η καθιστική ζωή οδηγεί σε μη υγιές σωματικό βάρος και αίσθημα κόπωσης. Άρα, το κλειδί είναι η ισορροπία της ζυγαριάς στην κατάσταση του υγιούς σωματικού βάρους.

Με ποιoν τρόπο μπορoύμε να το πετύχουμε αυτό;

Ας φανταστούμε ένα φανάρι διατροφής, όπου τα «κόκκινα» τρόφιμα, όπως τα γλυκά, τα αναψυκτικά, το έτοιμο φαγητό κ.Ά., πρέπει να τα καταναλώνουμε σπάνια γιατί δεν είναι πολύ θρεπτικά, ενώ τα «πράσινα» τρόφιμα, όπως τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά κ.ά., πρέπει να τα καταναλώνουμε πιο συστηματικά, καθώς κάνουν καλό στην υγεία μας. Εδώ θα ρωτούσε κάποιος: Πώς όμως θα καθορίσουμε τη συχνότητα κατανάλωσης των διάφορων τροφίμων; Για να βοηθηθούμε, ακολουθούμε την πυραμίδα της διατροφής. Με βάση αυτή, τα παιδιά θα προσλαμβάνουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για την ανάπτυξή τους, τόσο αυτά που μας χαρίζουν ενέργεια, όπως οι υδατάνθρακες, όσο και άλλα, όπως οι βιταμίνες και τα μέταλλα, τα οποία χρησιμοποιούνται από τον οργανισμό μας για να μπορεί να λειτουργεί σωστά.

Φυσικά, η συχνότητα κατανάλωσης ενός τροφίμου θα πρέπει να «συνοδεύεται» κι από την κατάλληλη ποσότητα, αν θέλουμε να διατηρήσουμε υγιές το βάρος μας και να είμαστε γεμάτοι ενέργεια και ευεξία. Μέσω της παρουσίασης, τα παιδιά καλούνται να διαλέξουν τη μερίδα που θα επέλεγαν τα ίδια για τον εαυτό τους.

Τέλος, πέρα από την σωστή κι υγιεινή διατροφή, σημαντικό ρόλο στη διατήρηση μιας καλής υγείας έχει και η άσκηση. Η άσκηση θέλουμε να είναι καθημερινή, είτε στο σχολείο είτε εκτός σχολείου. Τα παιδιά πρέπει να επιλέξουν μια μορφή άσκησης που να τους αρέσει και να τα διασκεδάζει και να μην αναλώνονται σε καθιστικές δραστηριότητες, όπως η τηλεόραση και τα βιντεοπαιχνίδια.

parousiash energeiakou isozugiou gia paidia

  • Διονυσία Βουτσά
    Διονυσία Βουτσά Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Βουτσά Διονυσία είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, απόφοιτος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιακή φοιτήτρια στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας. Εργάζεται ως επιστημονική συνεργάτης του medNutrition και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες σε ιδιώτες στην Αθήνα.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.