743
Συστάσεις Διατροφής

Πας παραλία; Ανακάλυψε ελαφριά και εύκολα σνακ!

09 Ιουλίου 2017
snack sthn paralia

Photo source: www.bigstockphoto.com

Το καλοκαίρι έφτασε και είμαστε έτοιμοι να «ξεχυθούμε» στις παραλίες. Όσο χαιρόμαστε τον ήλιο και τη θάλασσα είναι καλό να μένουμε ενυδατωμένοι και να καταναλώνουμε μικρά και υγιεινά σνακ, ώστε να παίρνουμε ενέργεια και να αποδίδουμε σε πληθώρα δραστηριοτήτων.

Ενυδάτωση

  • Είναι σημαντικό να καταναλώνουμε επαρκείς ποσότητες νερού, ώστε να αποφύγουμε την πιθανότητα αφυδάτωσης, λόγω της παρατεταμένης έκθεσης στην ηλιακή ακτινοβολία.
  • Ωφέλιμο είναι να αποφεύγουμε ροφήματα πλούσια σε ζάχαρη στην παραλία καθώς ευνοούν την αφυδάτωση του οργανισμού.
  • Προτιμούμε φυσικούς χυμούς και παγωμένο καφέ, τα οποία ενυδατώνουν και είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά αντίστοιχα.

Ελαφρά και υγιεινά σνακ από το σπίτι

  • Επιλέγουμε φρούτα εποχής και sticks λαχανικών, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα και περιέχουν επαρκείς ποσότητες νερού, καθώς και αποξηραμένα φρούτα με μειωμένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, όπως δαμάσκηνα, βερίκοκα, χουρμάδες.
  • Παίρνουμε μαζί μας ανάλατους ξηρούς καρπούς, όπως αμύγδαλα, καρύδια, τα οποία αποτελούν πολύ καλή πηγή ενέργειας, αλλά με προσοχή στην αποθήκευση μακριά από ζέστη και υγρασία.
  • Προετοιμάζουμε από το σπίτι τοστ ή μπαγκέτα με πολύσπορο ψωμί με υλικά της αρεσκείας μας χαμηλών λιπαρών, ώστε να είναι πιο εύπεπτα και προσθέτουμε λαχανικά. Αποφεύγουμε λιπαρές σως.
  • Μια καλή επιλογή αποτελούν οι μπάρες με δημητριακά ολικής άλεσης, αποξηραμένα φρούτα, cranberries και goji berries, ξηρούς καρπούς. Θα μας χαρίσουν ενέργεια και θα μας χορτάσουν στην παραλία. Επιλέγουμε μπάρες χαμηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα ή με στέβια.

Επιλογές από το μπαρ της παραλίας

  • Επιλέξτε φρουτοσαλάτα με φρούτα εποχής, γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, μέλι και καρύδια. Αποτελεί εξαιρετικό δροσιστικό και έξτρα τονωτικό σνακ.
  • Μια σαλάτα με ζυμαρικά ολικής άλεσης και λαχανικά εποχής θα προκαλέσει κορεσμό και θα δώσει ενέργεια χωρίς να «βαρύνει» το στομάχι.
  • Η μπαγκέτα ή το τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, αν δεν έχουμε χρόνο για προετοιμασία από το σπίτι, αποτελούν μια χορταστική λύση. Μπορούμε να προσθέσουμε τόνο ή κοτόπουλο και δροσερά λαχανικά εποχής.
  • Μια σαλάτα με ποικιλία λαχανικών εποχής σε συνδυασμό με μια πηγή πρωτεΐνης όπως κοτόπουλο ή γαλοπούλα και προσθήκη καστανού ρυζιού ή καλαμποκιού, θα μπορούσε να είναι μια επιλογή κυρίου γεύματος, αν την ώρα του μεσημεριανού βρισκόμαστε στην παραλία.

Συμπερασματικά, καλό θα είναι να αποφεύγουμε την έκθεση στον ήλιο τις μεσημεριανές ώρες, αλλά αν δεν μπορεί να αποφευχθεί να προστατευόμαστε από αυτόν, να μένουμε ενυδατωμένοι και να μην παραλείπουμε γεύματα.

  • Δήμητρα Τζάκου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Δήμητρα Τζάκου είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακό τίτλο στη Διατροφή και τη Δημόσια υγεία. (MSc). Εργάζεται ως διατροφολόγος σε φαρμακείο, ενώ παράλληλα παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες πραγματοποιώντας κατ' οίκον επισκέψεις.

×
×