Συστάσεις Διατροφής

Διατροφικά «μυστικά» για να αντιμετωπίσεις τις διατροφικές ελλείψεις

25 Οκτωβρίου 2019
753 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
diatrofika-mystika-gia-na-antimetopiseis-tis-diatrofikes-elleipseis

Γνωρίζεις ότι μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού παρουσιάζει ελλείψεις σε βιταμίνες και μέταλλα; 

Πα.Με.Δ.Υ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Πανελλαδικής Μελέτης Διατροφής & Υγείας που πραγματοποιήθηκε από το τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μεγάλο ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού (ενήλικες αλλά και παιδιά) δεν προσλαμβάνει τις απαραίτητες ημερήσιες ποσότητες σε σε βιταμίνες όπως η βιταμίνη D και το φολικό οξύ και μέταλλα όπως το ασβέστιο και ο σίδηρος. Συγκεκριμένα από τον πληθυσμό μελέτης παρουσιάζουν χαμηλή πρόσληψη:

  • το 98% σε Βιταμίνη D
  • το 83% σε Φολικό οξύ
  • το 66% σε Ασβέστιο
  • το 35% σε σίδηρο

Γιατί χρειάζεσαι τα παραπάνω συστατικά;

Βιταμίνη D

Bοηθάει στην απορρόφηση του ασβεστίου - άρα συμβάλλει θετικά στην υγεία των οστών- κι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Φολικο οξύ

Συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και στη μείωση της κούρασης και της κόπωσης.

Ασβέστιο

Βασικό συστατικό των οστών και των δοντιών.

Σίδηρος

Συμβάλλει στη φυσιολογική γνωσιακή λειτουργία, ενώ η έλλειψή του προκαλεί αναιμία, ατονία και κόπωση.

Εσύ λαμβάνεις καθημερινά τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι;

Η σωστή διατροφή και η επάρκεια θρεπτικών συστατικών φαίνεται να αποτελούν το κλειδί για:

  • τη διατήρηση της υγείας,
  • την πρόληψη, αλλά και
  • την αντιμετώπιση των χρόνιων νοσημάτων που σχετίζονται με την υγεία.

Πώς θα αντιμετωπίσω τις διατροφικές ελλείψεις;

Βάλε Ποικιλία

Η ποικιλία τροφών ισοδυναμεί με ποικιλία θρεπτικών συστατικών!

Εμπλούτισε την καθημερινή σου διατροφή με τρόφιμα από όλες τις κατηγορίες τροφίμων. Με τον τρόπο αυτό θα είναι λιγότερο πιθανό να έρθεις αντιμέτωπος/η με κάποια διατροφική έλλειψη.

Πες «ναι» στα εμπλουτισμένα τρόφιμα

Το ήξερες ότι η ο εμπλουτισμός βασικών τροφίμων με μικροθρεπτικά στοιχεία αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο βελτίωσης της πρόσληψης θρεπτικών συστατικών για τον πληθυσμό;

Φυσικά, αφού τα εμπλουτισμένα τρόφιμα ήρθαν με στόχο να ικανοποιήσουν τις διατροφικές ανάγκες των ανθρώπων και να μειώσουν τις διατροφικές ελλείψεις

Μπορεί ένα ψωμί του τοστ να μας δώσει «το κάτι παραπάνω» στη διατροφή μας;

Πλέον, μπορούμε να βρούμε και ψωμί του τοστ στα μεγάλα και μικρά καταστήματα τροφίμων εμπλουτισμένο με βιταμίνη D, φολικό οξύ, ασβέστιο και σίδηρο. Το ψωμί του τοστ αγαπημένο καθημερινό προιόν τώρα συμβάλλει στην πρόσληψη των θρεπτικών συστατικών που έχουμε όλοι ανάγκη, και που πολλοι από εμάς δεν προσλαμβάνουν στις συνιστώμενες ποσότητες.

Με αυτόν τον απλό τρόπο η αγαπημένη συνήθεια του τοστ τώρα γίνεται πιο ωφέλιμη, ενώ το ψωμί μπορεί να ενταχθεί σε όποιο γεύμα της ημέρας επιθυμείτε!

Οργανώσου!

  • Φτιάξε λίστα για τις αγορές που χρειάζεσαι στο σούπερ μάρκετ και απέφυγε να πας νηστικός/-η.
  • Φρόντισε να διαβάζεις τις ετικέτες τροφίμων αναζητώντας τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός σου! Aνακάλυψε το εμπλουτισμένο ψωμί του τοστ που περιέχει βιταμίνη D, ασβέστιο, φολικό οξύ και σίδηρο, τα πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία για τον οργανισμό σου. Ξεχωρίζουν στην ετικέτα της συσκευασίας.
  • Οργάνωσε από την Κυριακή τα γεύματα όλης της μέρας ώστε να έχεις καθαρό μυαλό για να βάλεις την ποικιλία που έχουμε ήδη πει!

infographic diatrofikes elleipseis 800px

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

World Health Organization, 2005. Vitamin and mineral requirements in human nutrition.

Μητσοπούλου, Α.Β., 2019. Διατροφική πρόσληψη μικροθρεπτικών συστατικών σε αντιπροσωπευτικό δείγμα παιδιών και εφήβων στην Ελλάδα: Πανελλαδική μελέτη διατροφής και υγείας.

Holick, M.F. and Chen, T.C., 2008. Vitamin D deficiency: a worldwide problem with health consequences. The American journal of clinical nutrition87(4), pp.1080S-1086S.

Crider, K.S., Bailey, L.B. and Berry, R.J., 2011. Folic acid food fortification—its history, effect, concerns, and future directions. Nutrients3(3), pp.370-384.

Peacock, M., 2010. Calcium metabolism in health and disease. Clinical Journal of the American Society of Nephrology5(Supplement 1), pp.S23-S30.

Camaschella, C., 2015. Iron-deficiency anemia. New England journal of medicine372(19), pp.1832-1843.

  • Νικολέτα Τζημαγιώργη
    Νικολέτα Τζημαγιώργη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Τζημαγιώργη Νικολέτα είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc.) στην «Διατροφή στην Υγεία και στη Νόσο». Από τον Οκτώβριο του 2018 αποτελεί βασικό μέλος της επιστημονικής ομάδας medNutrition.