640
Δίαιτα

Δίαιτα; Το μυστικό βρίσκεται στην… κουζίνα σας!

της Βικτωρίας Κονά
27 Φεβρουαρίου 2014
2 λεπτά να διαβαστεί
Δίαιτα; Το μυστικό βρίσκεται στην… κουζίνα σας!

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η κουζίνα είναι το μέρος του σπιτιού το οποίο συνδέεται κατεξοχήν με το φαγητό, αφού για τους περισσότερους από εμάς χρησιμοποιείται για την προετοιμασία και την κατανάλωση των γευμάτων μας. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι κατά μέσο όρο, το 65% όλων των θερμίδων που προσλαμβάνουμε, καταναλώνονται στο σπίτι! Αν θέλετε λοιπόν να περιορίσετε τη θερμιδική σας πρόσληψη ώστε να χάσετε βάρος, ίσως να πρέπει να ξεκινήσετε από την κουζίνα σας!

Έχει φανεί ότι η επιλογή των τροφίμων που καταναλώνουμε επηρεάζεται σημαντικά από τη διαθεσιμότητα που υπάρχει στο περιβάλλον γύρω μας. Συνεπώς αν περιβάλλεστε από θερμιδογόνα τρόφιμα όπως γλυκά, ροφήματα πλούσια σε ζάχαρη κ.ά., τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχετε να τα καταναλώσετε. Μια βοηθητική λύση λοιπόν, θα ήταν να αποφύγετε να αγοράζετε αυτά τα τρόφιμα και να γεμίσετε τις αποθήκες της κουζίνας σας με τρόφιμα που θα σας διευκολύνουν στην απώλεια βάρους! Σε αυτά περιλαμβάνονται το κρέας και τα γαλακτοκομικά χαμηλά σε λίπος, όπως το αυγό, το ψάρι, το γιαούρτι. Αυτά τα τρόφιμα είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, η οποία μας χορταίνει ευκολότερα. Επίσης, για τα γαλακτοκομικά έχει φανεί ότι άτομα τα οποία τα καταναλώνουν συχνά στα πλαίσια μιας υποθερμιδικής δίαιτας τείνουν να χάνουν περισσότερο βάρος. Άλλα σημαντικά τρόφιμα που θα πρέπει να περιλαμβάνονται στην κουζίνα σας είναι δημητριακά και ψωμί ολικής άλεσης αλλά και φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής, τα οποία μπορείτε να καταναλώσετε πολύ εύκολα και σαν σνακ.

Αν είστε επιρρεπείς στο τσιμπολόγημα ή στο να καταναλώνετε τρόφιμα τα οποία είναι αρκετά θερμιδογόνα, καλό είναι όταν υπάρχουν στο σπίτι, να τα απομακρύνετε από το οπτικό σας πεδίο, ώστε να μην είναι άμεσα διαθέσιμα. Για παράδειγμα, αν ξέρετε ότι το πρώτο μέρος όπου αναζητάτε ένα σνακ είναι το ντουλάπι, φροντίστε να ανακατανείμετε τα τρόφιμα σε αυτό, ώστε τα αγαπημένα σας μπισκότα να βρίσκονται πίσω από πιο υγιεινές επιλογές, όπως τα αποξηραμένα φρούτα, οι μπάρες δημητριακών, κράκερς ολικής άλεσης κ.ά.

Έτσι μπορεί να το σκεφτείτε περισσότερο πριν τα καταναλώσετε.

Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε την κουζίνα μας για την προετοιμασία των περισσότερων γευμάτων που καταναλώνουμε μέσα στη μέρα. Από έρευνες που έχουν γίνει, το σωματικό βάρος δείχνει να αυξάνεται όσο αυξάνει η κατανάλωση έτοιμων γευμάτων απ’ έξω, αφού πολλά από αυτά τείνουν να είναι πιο πλούσια σε θερμίδες από τα αντίστοιχα σπιτικά. Πολλοί βέβαια παραπονιούνται για την έλλειψη χρόνου για μαγείρεμα, ωστόσο τα πράγματα μπορούν να βελτιωθούν προγραμματίζοντας τα εβδομαδιαία γεύματά σας. Έτσι, μπορείτε να ψωνίζετε τα υλικά που θα χρησιμοποιήσετε και να τα μαγειρέψετε στον ελεύθερο χρόνο σας, ώστε να έχετε κάποια από τα ημερήσια γεύματά σας ήδη έτοιμα, ή να τα καταψύξετε.

Επιπλέον, μια κουζίνα φιλική προς τεχνικές υγιεινού μαγειρέματος θα την κάνει πιο ελκυστική στη χρήση της και θα συμβάλλει στο να αποκτήσετε και να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος. Μπορείτε λοιπόν να προμηθευτείτε αντικολλητικά σκεύη, με τα οποία θα μαγειρεύετε με ελάχιστο λάδι, ώστε να μειώνονται οι θερμίδες που προσλαμβάνετε από το φαγητό σας. Ακόμα, αγοράστε ειδικά μαχαίρια για να κόβετε τα λαχανικά στις σαλάτες σας εύκολα και γρήγορα, ίσως και ένα μπλέντερ για να καταναλώνετε τα φρούτα σας και σε μορφή smoothies.

Γενικότερα, έχει φανεί ότι ένα διατροφικά υγιές περιβάλλον μπορεί να συμβάλλει στην ευκολότερη υιοθέτηση υγιεινών συμπεριφορών διατροφής και κατ’ επέκταση στη βελτίωση του σωματικού βάρους. Η κουζίνα σας αποτελεί ένα άμεσο περιβάλλον και σχετικά εύκολα τροποποιήσιμο. Ξεκινήστε λοιπόν από αυτό!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Jaworowska A, Blackham T, Davies IG, Stevenson L. Nutritional challenges and health implications of takeaway and fast food. Nutr Rev. 2013 May;71(5):310-8 [Epub 2013 Apr 11]

Krukowski RA, Harvey-Berino J, West DS. Differences in home food availability of high- and low-fat foods after a behavioral weight control program are regional not racial. Int J Behav Nutr Phys Act. 2010 Sep 24;7:69.

Giskes, K., van Lenthe, F., Avendano-Pabon, M. and Brug, J. (2011), A systematic review of environmental factors and obesogenic dietary intakes among adults: are we getting closer to understanding obesogenic environments?. Obesity Reviews, 12: e95–e106.

Raynor, H. A., Polley, B. A., Wing, R. R. and Jeffery, R. W. (2004), Is Dietary Fat Intake Related to Liking or Household Availability of High- and Low-Fat Foods?. Obesity Research, 12: 816–823.

Nielsen SJ, Siega-Riz AM, Popkin BM: Trends in energy intake in U.S. between 1977 and 1996: Similar shifts seen across age groups. Obesity 2002, 10:370-378

Gorin AA, Raynor HA, Niemeier HM, Wing RR: Home grocery delivery improves the household food environments of behavioral weight loss participants: Results of an 8-week pilot study. Int J Behav Nutr Phys Act 2007, 4:58-63.

  • Βικτωρία Κονά
    Βικτωρία Κονά Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

    Μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε στο τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα πλαίσια των προπτυχιακών της σπουδών διετέλεσε την πρακτική της άσκηση σε πολλά Δημόσια Νοσοκομεία της Αθήνας όπως το ΓΝΑ Γ. Γεννηματά και το ΓΝΑ Αττικόν. Το 2010 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές με εξειδίκευση στην Παχυσαρκία και Διαχείριση Βάρους, στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.