738
Διατροφή

Πρέπει να τρώμε μόνο φρούτα και λαχανικά εποχής;

14 Οκτωβρίου 2016
Πρέπει να τρώμε μόνο φρούτα και λαχανικά εποχής;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Ένας κανόνας που προσφέρει περιορισμένες επιλογές σε φρούτα και λαχανικά δεν είναι το ιδανικότερο πλάνο διατροφής.

Πηγή: www.quickanddirtytips.com

Τα φρέσκα τοπικά προϊόντα είναι μια άριστη διατροφική επιλογή. Όμως, δεν υπάρχει λόγος να αποφεύγετε κάποια φρούτα και λαχανικά επειδή είναι εκτός εποχής!

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι έχασαν βάρος επειδή, μεταξύ άλλων, ακολούθησαν την οδηγία του διαιτολόγου τους για κατανάλωση φρούτων και λαχανικών εποχής. Όμως, ίσως αυτό που καθόρισε τελικά αυτή την απώλεια να είχε να κάνει περισσότερο με το ότι περιόρισαν τις επιλογές τους τόσο που κατέληξαν να τρώνε λιγότερο. Πόση διατροφική αξία έχει ένας κανόνας που οδηγεί στην κατανάλωση λιγότερων φρούτων και λαχανικών;

Η κατανάλωση εποχιακών προϊόντων περιέχει ένα κομμάτι διατροφικής σοφίας. Όμως, δεν είναι ιδιαίτερα πρακτική για τους περισσότερους, αφού η καλλιέργεια φρούτων και λαχανικών δεν είναι εφικτή σε όλα τα κλίματα και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Δεδομένου ότι υπάρχουν κάποια πολύ ωφέλιμα φρούτα και λαχανικά που δεν μπορούν να καλλιεργηθούν πάντα και παντού, είναι προτιμότερο να καταναλώσουμε ένα φρούτο ή λαχανικό εισαγωγής από το να το αποκλείσουμε από τη διατροφή μας.

Είναι πιο θρεπτικά;

Τα φρεσκοκομμένα τοπικά προιόντα είναι σίγουρα πιο θρεπτικά και γευστικά σε σχέση με τα προιόντα που έρχονται απο μακριά και έχουν περάσει μέρες ή εβδομάδες από τη συγκομιδή τους. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα θρεπτικότερα προϊόντα που μπορεί να βρει κανείς είναι τα κατεψυγμένα, αφού τα περισσότερα απο αυτά καταψύχονται λίγες ώρες μετα τη συγκομιδή τους και είναι διαθέσιμα όλο τον χρόνο. Όμως, η φρεσκάδα δεν είναι ο μόνος παράγοντας γεύσης και θρεπτικότητας των λαχανικών. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει η ποικιλία, ο τρόπος καλλιέργειας και η μέθοδος επεξεργασίας και αποθήκευσης.

Είναι πιο οικονομικά;

Τα εποχιακά τρόφιμα θα μπορούσαν να είναι οικονομικότερα, αφού είναι απαλλαγμένα από το κόστος αποθήκευσης και μεταφοράς. Ωστόσο, μια μικρή γεωργική επιχείρηση συντηρείται δυσκολότερα σε σχέση με ένα εργοστάσιο παραγωγής. Επομένως, τα φρεσκοκομμένα τοπικά προϊόντα μπορεί τελικά να μην κοστίζουν λιγότερο αλλά σίγουρα αξίζουν περισσότερο!

Ένας βασικός σύμμαχος στη θωράκιση της υγείας σας είναι η κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών. Όταν βρίσκετε φρέσκα, τοπικά, εποχιακά προϊόντα είναι καλό να τα προτιμάτε χωρίς αυτό να σημαίνει πως τα προϊόντα εκτός εποχής θα σας βλάψουν ή θα σας κάνουν να πάρετε βάρος. Γνωρίζετε κάποιον που πάχυνε τρώγοντας πορτοκάλια το καλοκαίρι; Δε νομίζω! Σίγουρα ένα προϊόν εκτός εποχής είναι λιγότερο θρεπτικό και νόστιμο, όμως όχι ακατάλληλο. Μην ξεχνάτε ότι τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν άφθονα θρεπτικά συστατικά τα οποία εξακολουθούν να υπάρχουν σε όποια εποχή του χρόνου κι αν τα βρείτε. Αν τα λαχταρήσατε, μην διστάσετε να τα καταναλώσετε!

  • Μέρσυ Κούσκου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, B.Sc.

    H Μέρσυ Κούσκου είναι πτυχιούχος του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης και εργάζεται στο κέντρο διατροφικής υποστήριξης Nutrition Support στη Γλυφάδα

×
×