640
Συστάσεις Διατροφής

Τι να πιω όταν έχω hangover;

της Κατερίνας Παγκράτη
06 Ιουλίου 2015
1 λεπτό να διαβαστεί

Σίγουρα, στους περισσότερους από εσάς, έχει συμβεί κάποια στιγμή στη ζωή σας, να πείτε: «Σήμερα θα βρω για ένα χαλαρό ποτάκι μόνο». Όμως την επόμενη μέρα ξυπνάτε με πονοκέφαλο, ζαλάδα, ναυτία, κόπωση, εφίδρωση, έντονη δίψα, ρίγος…

Δεν είναι τίποτε, μην ανησυχείτε… Ήπιατε λιγάκι παραπάνω τελικά…το θέμα είναι τώρα, πώς μπορείτε να συνέλθετε από όλα αυτά τα δυσάρεστα συμπτώματα;

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές και σύντομα θα αισθανθείτε πολύ καλύτερα:

  1. Πιείτε αρκετό νερό και ισοτονικά ποτά: Το αλκοόλ έχει την ιδιότητα να αφυδατώνει τον οργανισμό, οπότε το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε είναι να αναπληρώσετε τα υγρά του σώματός σας. Για κάθε 30ml αλκοόλ χρειάζεστε 200 ml νερό. Μια ποσότητα 1.5-2 lt νερό θα σας βοηθήσει να επανέλθετε. Τα ισοτονικά ποτά περιέχουν ηλεκτρολύτες, που βοηθούν στην άμεση αναπλήρωση των χαμένων ηλεκτρολυτών του σώματος. 
  2. Φτιάξτε χυμούς φρούτων: Μέσα στο μπλέντερ βάλτε, μπανάνα (κάλιο), πορτοκάλι, μήλο, αχλάδι, ρόδι (η όποιο άλλο φρούτο επιθυμείτε) και προσθέστε λίγο νερό και μια κουταλιά της σούπας μέλι. Τα φρούτα περιέχουν φρουκτόζη, μεγάλη ποσότητα βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων, που θα τροφοδοτήσουν το σώμα σας με όλα τα απαραίτητα στοιχεία, που έχουν μειωθεί στον οργανισμό λόγω της υπερκατανάλωσης αλκοόλ. Επίσης, το μέλι περιέχει γλυκόζη και φρουκτόζη, η οποία βοηθάει τον οργανισμό να διασπάσει το αλκοόλ που κυκλοφορεί στο αίμα μετά τη μέθη. 
  3. Πιείτε ένα ποτήρι ντοματοχυμό: Στην Αμερική συνηθίζεται μετά το hangover να πίνουν Bloody Mary, δηλαδή βότκα με τοματοχυμό. Έρευνες όμως έχουν δείξει, ότι το αλκοόλ την επόμενη μέρα της υπερκατανάλωσης, δεν βοηθάει τον οργανισμό. Κρατήστε λοιπόν ΜΟΝΟ τον τοματοχυμό. Η ντομάτα περιέχει λυκοπένιο, φρουκτόζη και βιταμίνη Β, που ενισχύουν την λειτουργία του ήπατος και επαναφέρουν τα σάκχαρα του αίματος σε φυσιολογικά επίπεδα.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Gemma Prat, Ana Adan,Miquel Sánchez-Turet 'Alcohol hangover: a critical review of explanatory (2009)

Kurt J. Isselbacher, M.D.†, and Norton J. Greenberger, M.D.‡ N Engl J Med 1964, 'Metabolic Effects of Alcohol on the Liver

  • Κατερίνα Παγκράτη
    Κατερίνα Παγκράτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Κατερίνα Παγκράτη είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτη του ΑΤΕΙ Κρήτης, με ειδίκευση στην αντιμετώπιση της χρόνιας παχυσαρκίας με ψυχοεκπαιδευτικές μεθόδους, από το Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών (ΚΕΨΕΦ).Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, ενώ είναι και αρθρογράφος στο mednutrition καθώς και σε εφημερίδες και περιοδικά

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.