743
Συστάσεις Διατροφής

Χυμός με ένα ή με πολλά φρούτα. Τι να προτιμήσω;

Χυμός με ένα ή με πολλά φρούτα. Τι να προτιμήσω;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Από φρούτο σε φρούτο διακρίνουμε μικρές διαφορές ως προς το θερμιδικό τους περιεχόμενο, με εξαίρεση την μπανάνα. Ενδεικτικά, παραθέτουμε τον παρακάτω πίνακα.

 

Φρούτο  Θερμίδες ανά 100 γρ.  Διατροφική Αξία
Αχλάδια  41  φλαβονοειδή
Μήλο καθαρισμένο  47  φυτικές ίνες, βιταμίνη C
Πορτοκάλι  37 καροτενοειδή, φλαβονοειδή, βιταμίνη C, φυτικές ίνες
Ακτινίδιο  49  βιταμίνη C, φυτικές ίνες
Ανανάς  41  βιταμίνη C, μαγγάνιο
Μπανάνα  95  βιταμίνη Β6, C, κάλιο
Ροδάκινο  33  καροτενοειδή, C
Νεκταρίνια  40  καροτενοειδή, C
Δαμάσκινα  36  καροτενοειδή, C
Πεπόνι  28  καροτενοειδή, βιταμίνη Α, C, κάλιο
Καρπούζι  31  καροτενοειδή, βιταμίνη Α, C, Β6
Κεράσια  48  Φλαβονοειδή
Φράουλες  27  καροτενοειδή, φλαβονοειδή, βιταμίνη C, φυτικές ίνες

 

Γενικά, μπορούμε να πούμε ότι ένας φυσικός χυμός ανάμεικτος (από πολλά φρούτα) είναι συνήθως και πιο θρεπτικός από έναν απλό χυμό (από ένα φρούτο), αφού ο συνδυασμός φρούτων εξασφαλίζει μεγαλύτερη ποικιλία θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά (όπως φλαβονοειδή) που είναι απαραίτητα για μια ισορροπημένη διατροφή. Συνεπώς, καλύτερο είναι να προτιμήσουμε έναν χυμό που αποτελείται από ποικιλία φρούτων. Βέβαια, πρέπει να επισημάνουμε ότι κατά το στύψιμο του φρούτου έχουμε απώλεια φυτικών ινών και για το λόγο αυτό, καλό είναι για την παρασκευή του χυμού να χρησιμοποιούμε το μπλέντερ αντί του αποχυμωτή ή του στίφτη. 

  • Ελένη Δελβινιώτη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Ελένη Δελβινιώτη είναι Νοσοκομειακή Διαιτολόγος – Διατροφολόγος. Εργάζεται στο Τμήμα Διατροφής του Ιπποκρατείου Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών όπου ασχολείται με τη διατροφική υποστήριξη ασθενών.

×
×