743
Συστάσεις Διατροφής

Λιπαρά: Γείρτε τη ζυγαριά προς την πλευρά της υγείας

"Στο δυτικό μοντέλο διατροφής, τα λιπαρά υπάρχουν στις περισσότερες τροφές που καταναλώνουμε και σε ορισμένες μάλιστα σε πολύ υψηλή περιεκτικότητα, πράγμα που σημαίνει ότι εύκολα μπορεί κανείς να ξεπεράσει κατά πολύ τις απαιτούμενες ποσότητες. Επειδή όμως είναι απαραίτητα για την υγεία μας και πρέπει να υπάρχουν στη διατροφή μας, καλό είναι να δείχνουμε προσοχή στην ποσότητα και το είδος των λιπαρών που καταναλώνουμε.

Η συνολική ημερήσια πρόσληψη λίπους στη διατροφή, με βάση τις συστάσεις διεθνών φορέων και οργανισμών δεν θα πρέπει να ξεπερνάει το 30-35% των συνολικών θερμίδων που προσλαμβάνουμε ημερησίως. Σχετικά με το είδος του λίπους, το μεγαλύτερο ποσοστό συστήνεται να προέρχεται από μονοακόρεστα λίπη (με κυριότερη πηγή το ελαιόλαδο). Τα πολυακόρεστα λιπαρά συστήνονται σε ακόμα μικρότερες ποσότητες, ενώ τα κορεσμένα καλό είναι να καλύπτουν ένα πολύ μικρό ποσοστό των ημερήσιων ενεργειακών αναγκών.

Υιοθετώντας στην καθημερινότητά σας ορισμένες από τα παρακάτω συμβουλές, θα καταφέρετε να γείρετε τη ζυγαριά των λιπαρών προς την πλευρά της υγείας..."

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο της Κλινικής Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, M.Sc., Καρδάτου Θάλειας ΕΔΩ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Gebauer SK, Chardigny JM, Jakobsen MU, Lamarche B, Lock AL, Proctor SD, Baer DJ, 'Effects of ruminant trans fatty acids on cardiovascular disease and cancer: a comprehensive review of epidemiological, clinical, and mechanistic studies.', Adv Nutr. 2011 Jul;2(4):332-54.

EUFIC review (2010). The Why, How and Consequences of cooking our food

  • Θάλεια Καρδάτου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Μέγαρα Αττικής. Σπούδασε στο τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας - Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών απ'όπου αποφοίτησε τον Ιούλιο του 2010.

×
×