Συστάσεις Διατροφής

Όλη η ενέργεια κρυμμένη σε ένα μπολ!

17 Οκτωβρίου 2018
3603 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
mpol dimitriakwn prwinou olikis alesis

Ακούς συχνά ότι τα δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης είναι μία θρεπτική επιλογή πρωινού... ωστόσο δεν γνωρίζεις ακριβώς τα συστατικά που περιέχουν;

Πάμε να δούμε μαζί ποια είναι αυτά και τι έχει να προσφέρει το καθένα!

Υδατάνθρακες

  • Αποτελούν τη βασική πηγή ενέργειας για το μυαλό και το σώμα και σχεδόν το 50% των καθημερινών θερμίδων που καταναλώνουμε 

Πρωτεΐνες

  • Πέρα από την ενέργεια που προσφέρουν, βοηθάνε να αντιμετωπίσουμε την πείνα, αυξάνοντας το αίσθημα του κορεσμού σε κάθε γεύμα [icon κορεσμού – κάτι που να δηλώνει ότι κάποιος είναι «γεμάτος»]

Φυτικές ίνες

  • Φροντίζουν την υγεία του πεπτικού μας και συμβάλλουν στο να χορτάσουμε καλύτερα [γαστρεντερικό]

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Βιταμίνες Β2, Β6, Νιασίνη, Παντοθενικό οξύ και Φολικό οξύ

  • Συμμετέχουν σε διαδικασίες του μεταβολισμού των συστατικών των τροφίμων, «απελευθερώνοντας» με αυτό τον τρόπο την ενέργεια στο σώμα μας 
  • Συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος 

Σίδηρος

  • Αποτελεί βασικό συστατικό για τη λειτουργία των μυών, καθώς και για την παραγωγή ενέργειας από τα τρόφιμα 

Ασβέστιο

  • Είναι απαραίτητο συστατικό για την υγεία των δοντιών και των οστών, ενώ συμβάλλει στην καλή λειτουργία των μυών και του νευρικού μας συστήματος 

Να θυμάσαι, όπως σε όλα τα τρόφιμα που επιλέγεις, έτσι και στα δημητριακά είναι σημαντικό να διαβάσεις την ετικέτα του τροφίμου και φρόντισε να επιλέξεις τα δημητριακά πρωινού με την ολική άλεση ως πρώτο συστατικό

Με τι μπορείς να τα συνδυάσεις;

  1. Πρόσθεσε τα δημητριακά πρωινού σε γάλα ή γιαούρτι για περισσότερη πρωτεΐνη και ασβέστιο.
  2. Επίλεξε δημητριακά πρωινού με αποξηραμένα φρούτα ή ξηρούς καρπούς για περισσότερες βιταμίνες και καλά λιπαρά αντίστοιχα.
  3. Διάλεξε φρέσκα φρούτα, με τη φλούδα και καλά καθαρισμένα, για περισσότερες βιταμίνες και φυτικές ίνες!
  4. Κι αν είσαι λάτρης της σοκολάτας και την αναζητάς και στο πρωινό σου; Επίλεξε δημητριακά πρωινού με νιφάδες που έχουν επικάλυψη σοκολάτας.

Γνώρισε ακόμα περισσότερα στο infographic που ακολουθεί:

Infographic dimitriaka fitness fin

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Williams PG., The benefits of breakfast cereal consumption: a systematic review of the evidence base, Adv Nutr. 2014 Sep 15;5(5):636S-673S

Borneo R, León AE., Whole grain cereals: functional components and health benefits., Food Funct. 2012 Feb;3(2):110-9

British Nutrition Foundation (2004), Nutritional Aspects of Cereals https://www.nutrition.org.uk/publications/briefingpapers/nutritional-aspects- of-cereals.html