Συστάσεις Διατροφής

Ευεξία και πρωινός φραπέ; Πάνε μαζί!

31 Ιουλίου 2019
1818 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
eveksia-kai-proinos-frape-pane-mazi

Μήπως είστε και εσείς από αυτούς που δεν μπορούν ούτε να καλημερίσουν άνθρωπο προτού πιουν έστω μια δυο γουλιές από τον πρωινό τους φραπέ; Σας είναι και εσάς απαραίτητος προκειμένου να «ανοίξει το μάτι» και να πάει καλά η ημέρα σας; Τότε σίγουρα ξέρετε να απολαμβάνετε τον καλό καφέ και γνωρίζετε ότι η προετοιμασία του πρώτου καφέ της ημέρας αποτελεί μία μικρή «ιεροτελεστία».

Αλήθεια γνωρίζετε όμως από που «προέρχεται» ο παραδοσιακός μας φραπέ;

Η λέξη frappé είναι στην πραγματικότητα γαλλική και σημαίνει «χτυπημένος». Η ανακάλυψη όμως του κρύου στιγμιαίου καφέ που καθιερώθηκε να ονομάζεται φραπέ είναι άκρως Ελληνική θα έλεγα. Πίσω στο 1957 στη Θεσσαλονίκη, κάποιος θέλοντας να φτιάξει ζεστό στιγμιαίο καφέ, αλλά μη έχοντας ζεστό νερό, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει κρύο! Και εγένετο ο φραπέ που τόσο αγαπάμε.

Μα πως δεν το είχαν σκεφτεί μέχρι τότε θα αναρωτιέστε!

Δεν είναι άλλωστε και δύσκολο να φτιάξεις τον αγαπημένο σου στιγμιαίο καφέ στο σπίτι μιας και η συνταγή είναι απλή, γρήγορη και πετυχημένη. Τι θα χρειαστείς για τον παγωμένο σου πρωινό φραπέ; 1 ποτήρι, 200ml νερό και 2 κουταλάκια του γλυκού στιγμιαίο καφέ, περίπου δηλαδή 4γρ! Πρόσθεσε αρχικά λίγο από το νερό στον καφέ (περίπου 30ml που αντιστοιχεί σε περίπου 2-3 κουταλιές της σούπας) και την επιθυμητή ποσότητα ζάχαρης, αν δεν μπορείς χωρίς αυτή. Ανακατεύεις μέχρι ο αφρός που σχηματίζεται να είναι ρευστός και βελούδινος. Πρόσθεσε στη συνέχεια παγάκια και συμπλήρωσε με το υπόλοιπο νερό! Τόσο απλά αλλά και τόσο απολαυστικό το αποτέλεσμα.

Πέρα από απόλαυση... ευεξία

Μη ξεχνάτε ότι ο στιγμιαίος καφές είναι ένας 100% φιλτραρισμένος καφές από τον οποίο έχει αφαιρεθεί μόνο το νερό. Έτσι, ένας από τους λόγους που ο πρωινός φραπέ αποτελεί αγαπημένη συνήθεια για πολλούς από εμάς είναι σίγουρα η ευεξία που μας χαρίζει. Γνωρίζετε πως; Το μυστικό κρύβεται στην καφεΐνη που περιέχει. Με μία ποσότητα περί τα 160mg καφεΐνης ανά ποτήρι φραπέ ο οργανισμός παίρνει την απαραίτητη τόνωση και εγρήγορση προκειμένου να ανταπεξέλθει στις πρωινές εργασίες που συνήθως ξεκινούν πολύ σύντομα σε σχέση με το ξύπνημα.

Ακόμη και για ανθρώπους που αγαπούν και καταφέρνουν να γυμνάζονται πρωινές ώρες η καφεΐνη που μας δίνει ο καφές μπορεί να αυξήσει σημαντικά την απόδοση και αντοχή στην άσκηση

Ξεκινήστε και εσείς λοιπόν την ημέρα σας με έναν παγωμένο φραπέ και η ευεξία που θα σας χαρίσει είμαι σίγουρη πως θα σας ανταμείψει! Καλή σας απόλαυση και καλή σας μέρα!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

nal.usda.gov. (2018). USDA Food Composition Databases. [online] Available at: https://ndb.nal.usda.gov/ndb/ [Accessed 8 Jul. 2019].

Hodgson, A.B., Randell, R.K. and Jeukendrup, A.E., 2013. The metabolic and performance effects of caffeine compared to coffee during endurance exercise. PloS one8(4), p.e59561.

  • Εβίτα Σιατίτσα
    Εβίτα Σιατίτσα Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc.

    H Σιατίτσα Εβίτα είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην κλινική διαιτολογία. Έχει διατελέσει επιστημονικός συνεργάτης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2008 έως το 2016 και σήμερα διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο Αιτωλοακαρνανίας.