743
Συστάσεις Διατροφής

Πως να αντιμετωπίσετε την πείνα σας!

gynaika pou koitazei psygeio peina

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η σωματική δραστηριότητα μειώνει την κατανάλωση τροφής, πιθανώς λόγω της επίδρασής της στις ορμόνες που ρυθμίζουν την όρεξη ή και επειδή απλώς μας κρατά απασχολημένους!

Πηγή: eutrofia.gr

Ξεκινάτε τη δίαιτα και νιώθετε συνέχεια να πεινάτε;

Οι Διαιτολόγοι-Διατροφολόγοι του Ευτροφία μας δίνουν 4 επιστημονικά τεκμηριωμένους τρόπους να ανταπεξέλθετε στο αίσθημα της πείνας:

Διαιτητικές ή φυτικές ίνες

Οι διαιτητικές ίνες είναι το βρώσιμο τμήμα των φυτικών τροφίμων, που δεν μπορούν να πεφθούν και που δημιουργούν ένα αίσθημα κορεσμού όταν καταναλωθούν. Θα τις βρείτε στα λαχανικά, τα φρούτα, τα όσπρια, τη βρώμη και τα ολικής άλεσης δημητριακά. Έτσι, μην ξεχνάτε να τρώτε άφθονη σαλάτα με τα γεύματά σας, να επιλέγετε ψωμί, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης, και φυσικά να τρώτε φρούτα (ακόμα και με τη φλούδα τους).

Πρωτεΐνη για αύξηση του κορεσμού

Τα τρόφιμα που περιέχουν πρωτεΐνη προκαλούν την μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να προσπαθείτε να έχετε έστω μια μικρή πηγή πρωτεΐνης (τυρί, κοτόπουλο, κρέας, ψάρι, αυγό) σχεδόν σε κάθε γεύμα και σνακ σας. Μερικές ιδέες για σνακ είναι: γιαούρτι, κρακεράκια με τυρί, smoothies με γάλα και φρούτα, τοστ, αυγό με φρυγανιά κ.ο.κ.

Ποιος πεινάει;

Επειδή μερικές φορές το αίσθημα της πείνας δεν ξεκινάει από το στομάχι αλλά από το μυαλό, είναι σημαντικό να μπορείτε να ξεχωρίσετε ανά πάσα στιγμή..ποιός πεινάει! Η πείνα του μυαλού ή αλλιώς επιθυμία συνήθως υποκινείται από συναισθήματα ή καταστάσεις.

Το δεύτερο βήμα λοιπόν είναι να εντοπίσετε τα ερεθίσματα που σας οδηγούν στο φαγητό (ανία, στεναχώρια, στρες κλπ) και φυσικά το τρίτο να τα εκλογικέψετε: αν για παράδειγμα τρώτε επειδή είστε αγχωμένος/η, είστε σίγουροι πως το φαγητό σας απαλύνει την αιτία του άγχους; Ή μήπως σας προσθέτει ακόμα μία κακή σκέψη; Το φαγητό είναι κανονικά απάντηση στα ερεθίσματα του σώματος, κοινώς κάθε φορά που τρώτε θα πρέπει να ακούτε το στομάχι σας και τα σήματά του.

Άσκηση

Ειδικά σε ένα δύσκολο απόγευμα που όντας μέσα στο σπίτι, πιθανώς να τσιμπολογούσατε χωρίς τέλος, μία βόλτα σίγουρα θα σας κάνει καλό!

Η αυξημένη όρεξη είναι ζήτημα ημερών: δοκιμάστε αυτές τις στρατηγικές κινήσεις και σύντομα θα τα νιώθετε πολύ καλύτερα και περισσότερη αυτοπεποίθηση για την προσπάθειά σας!

  • Μαρκέλλα Συμεοπούλου Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Μαρκέλλα Συμεοπούλου είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακή ειδίκευση (M.Sc-MedSci) στην Παχυσαρκία και Διαχείριση Βάρους. Εργάζεται στην Πάτρα στο Διαιτολογικό γραφείο- Διατροφικό εργαστήρι Ευτροφία.

  • Λαμπροπούλου Μέμα Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc., CISSN

    Η Μέμα Λαμπροπούλου είναι Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, απόφοιτος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης. Εργάζεται στο Ευτροφία, το πρώτο διατροφικό εργαστήρι στην Πάτρα.

×
×