Συστάσεις Διατροφής

Γέμισε με θρεπτική ενέργεια το πρωινό σου!

22 Μαΐου 2017
1827 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
gemise me energeia to prwino soy dhmhtriaka me vitamines tou symplegmatos b

Πόση ενέργεια και διάθεση έχεις το πρωί όταν ξεκινάς την ημέρα σου; Δοκιμάσε με 2 απλά υλικά να φτιάξεις ένα πρωινό που θα σε εφοδιάσει με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά! Τι θα χρειαστείς;

  • Δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης
  • Γάλα χαμηλό σε λιπαρά

«Το ήξερες ότι ένα μπολ δημητριακά ολικής άλεσης με γάλα χαμηλό σε λιπαρά μπορεί να σου δώσει όλη τη ενέργεια που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις την ημέρα σου;»

Με το μεγαλύτερο ποσοστό στη σύσταση των δημητριακών ολικής άλεσης να κατέχουν οι υδατάνθρακες, ο οργανισμός τροφοδοτείται απευθείας με ενέργεια! Στη συνέχεια, οι πρωτεΐνες που περιέχει αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού, πράγμα που σημαίνει ότι θα χορτάσεις καλύτερα και πιο γρήγορα. Ταυτοχρόνα, με τις φυτικές ίνες να φροντίζουν για την υγεία του εντέρου, θα αποκτήσεις καλύτερη διάθεση και ευεξία!

Που όμως θα βρεις ακόμα περισσότερη ενέργεια; Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β έχουν η κάθε μια τη δική της ιδιαίτερη λειτουργία. Ωστόσο, δουλεύουν όλες μαζί αρμονικά ώστε να αποδίδει σε βέλτιστο βαθμό το σώμα μας! Παράδειγματα των βιταμινών αυτών, που μπορείτε να βρείτε στα δημητριακά είναι η βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη), βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη), το παντοθενικό οξύ, η νιασίνη και το φολικό οξύ. Κάποιες από αυτές λοιπόν, έχουν τη δυνατότητα να ξεκλειδώνουν την ενέργεια από τα τρόφιμα και να βοηθάνε στον καλύτερο μεταβολισμό τους. Ακόμα, παίζουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του νευρικού συστήματος, ενώ η βιταμίνη Β6 έχει χαρακτηριστεί και ως «αντικαταθληπτική»! Δείτε στον πίνακα που ακολουθεί τι σας προφέρει η κάθε βιταμίνη:

Βιταμίνες Β Λειτουργίες
Ριβοφλαβίνη (Β2) Μεταβολισμός υδατανθράκων, πρωτεΐνών και λιπιδίων
Πυριδοξίνη (Β6)
  • Μεταβολισμός τροφίμων & παραγωγή ενέργειας
  • Ρυθμίζει επίπεδα ομοκυστεΐνης για καλύτερη υγεία της καρδιάς
  • Απαραίτητη για την έκκριση σεροτονίνης για καλύτερη διάθεση
Παντοθενικό οξύ (Β5)
  • Μεταβολισμός υδατανθράκων, πρωτεΐνών και λιπιδίων
  • Σύνθεση ορμονών για διάθεση και ευεξία
Νιασίνη (Β3)
  • Μεταβολισμός υδατανθράκων, πρωτεΐνών και λιπιδίων
  • Παραγωγή ενέργειας
Φυλλικό (ή φολικό) οξύ (Β9)
  • Μεταβολισμός πρωτεΐνών, ενώ
  • Συστατικό του γενετικού μας υλικού, DNA
  • Γρήγορη κυτταρική διαίρεση και ανάπτυξη

«Θα βρω άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά;»

Στο πρωινό αυτό μπορείς να βρεις ακόμα σίδηρο και ασβέστιο. Δυο συστατικά που ενισχύουν τους μύες, τα κόκκαλά σου και όχι μόνο!

Θέλεις να είσαι σίγουρος ότι θα συμπεριλάβεις όλα τα παραπάνω συστατικά στο πρωινό σου; Το μόνο που μένει να κάνεις είναι να διαβάσεις προσεκτικά τις ετικέτες τροφίμων που θα επιλέξεις.

Έχοντας λοιπόν όλα τα δεδομένα... εσύ τι πρωινό θα διαλέξεις αύριο;

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Williams PG., The benefits of breakfast cereal consumption: a systematic review of the evidence base, Adv Nutr. 2014 Sep 15;5(5):636S-673S

Borneo R, León AE., Whole grain cereals: functional components and health benefits., Food Funct. 2012 Feb;3(2):110-9

British Nutrition Foundation (2004), Nutritional Aspects of Cereals https://www.nutrition.org.uk/publications/briefingpapers/nutritional-aspects- of-cereals.html

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.