Συστάσεις Διατροφής

10 τροφές να καταναλώσεις όταν έχεις γρίπη

της Χριστίνας Φοντόρ & της Μαρίας - Φιλίας Παρασκευά
28 Ιανουαρίου 2016
12321 Προβολές
4 λεπτά να διαβαστεί
10 τροφές να καταναλώσεις όταν έχεις γρίπη

Photo source: www.bigstockphoto.com

Ο ιός της γρίπης μπορεί πολύ εύκολα να μεταδοθεί από άτομο σε άτομο μέσω του βήχα, ή μιλώντας με κάποιον ασθενή φορέα του ιού. Επίσης μπορεί να μεταδοθεί όταν ερχόμαστε σε επαφή με πράγματα που έχουν μικρόβια από τον ιό της γρίπης (τα μετέφεραν άτομα που ήδη νοσούν) και είτε στην συνέχεια τα βάζουν αυτά τα πράγματα στο στόμα (π.χ. ποτήρι, πιρούνι), είτε βάζουν τα χέρια τους στο στόμα, στην μύτη και στα μάτια.

Σημαντικό είναι να χορηγηθεί θεραπεία από την αρχή. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί μάλιστα στις ομάδες κινδύνου, όπως οι ηλικιωμένοι, οι εγκυμονούσες, τα μικρά παιδιά και τα άτομα που πάσχουν από κάποια σοβαρή ασθένεια. Η καθημερινή υγιεινή με απλές κινήσεις είναι απαραίτητη για την πρόληψη και αποφυγή της μετάδοσης αυτού του ιού.

Ποια τα κύρια συμπτώματα;

  • Πυρετός 
  • Πονοκέφαλος 
  • Ρινική συμφόρηση
  • Βήχας και φλέματα
  • Ναυτία ή/και έμετος
  • Υπνηλία, εύκολη κόπωση
  • Γενική κακουχία και εξάντληση

Πώς μπορεί να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης;

  • Συχνό πλύσιμο χεριών
  • Κάλυψη μύτη και στόματος κατά το φτέρνισμα
  • Διατήρηση καθαρών προσωπικών χώρων
  • Κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή και εμβολιασμός
  • Αποφυγή χρήσης αντιβιοτικών
  • Επαρκής ενυδάτωση
  • Επιλογή ενός υγειινού τρόπου διατροφής
  • Άσκηση και φυσική δραστηριότητα

Τα λιπαρά ψάρια πλούσια σε ω-3

Τα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, σε ω-3 λιπαρά οξέα, σε βιταμίνη Α και ψευδάργυρο. Τα ω-3 λιπαρά οξέα ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού έχοντας αντιφλεγμονώδη δράση. Ενισχύουν επίσης την δράση των φαγοκυττάρων και των λευκών αιμοσφαιρίων.

Αντιοξειδωτική δράση της βιταμίνης C

Πολύ σημαντική αντιοξειδωτική βιταμίνη, η οποία έχει συσχετισθεί στο μυαλό πολλών με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Έρευνες έχουν δείξει ότι μπορεί να μειώσει λίγο τη διάρκεια και τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος. Καθημερινά χρειάζεται να λαμβάνετε 90mg βιταμίνης C εάν είστε άντρας ή 75mg εάν είστε γυναίκα.

Ποις οι πηγές βιταμίνης C;

Τα τρόφιμα που την περιέχουν είναι:

  • τα εσπεριδοειδή
  • τα πράσινα λαχανικά, όπως οι πιπεριές και το μπρόκολο
  • οι τομάτες
  • η ασερόλα

Πού συμβάλλει η βιταμίνη Α;

Η βιταμίνη Α συμβάλλει στην αμυντική ισχύ των μεμβρανών του αναπνευστικού συστήματος, ενώ ο ψευδάργυρος ενισχύει την λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος γιατί συμβάλλει στην παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων.

Τι προκαλεί η έλλειψη ψευδαργύρου;

Η έλλειψη του ψευδαργύρου, κυρίως σε ηλικιωμένους, συνδέεται με μειωμένο ρυθμό παραγωγής λευκών αιμοσφαιρίων και, κατ' επέκταση, με έναν οργανισμό ευπαθή σε λοιμώξεις και κρυολογήματα.

Ποια τρόφιμα πρέπει να καταναλώσεις όταν έχεις γρίπη;

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

3η Έρευνα NHANES (National Health and Nutrition Examination, 2008)

Hemilä H, Chalker E, Douglas B. Vitamin C for preventing and treating the common cold. Cochrane Database of Systematic Reviews 2007, Issue 3. Art. No.: CD000980. DOI: 10.1002/14651858.CD000980.pub3.

Barbara O. Rennard, BA, Ronald F. Ertl, BS, Gail L. Gossman, BS, Richard A. Robbins, MD, FCCP and Stephen I. Rennard, MD, FCCP, Chicken Soup Inhibits Neutrophil Chemotaxis In Vitro* 10.1378/chest.118.4.1150 CHEST October 2000 vol. 118 no. 4 1150-1157

Paul IM, Beiler J, McMonagle A, Shaffer ML, Duda L, Berlin CM Jr. Effect of honey, dextromethorphan, and no treatment on nocturnal cough and sleep quality for coughing children and their parents. Arch Pediatr Adolesc Med. 2007 Dec;161(12):1140-6.

Michael de Vrese, Petra Winkler, Peter Rautenberg, Timm Harder, Christian Noah, Christiane Laue, Stephan Ott, Jochen Hampe, Stefan Schreiber, Knut Heller, Jürgen Schrezenmeir. Probiotic bacteria reduced duration and severity but not the incidence of common cold episodes in a double blind, randomized, controlled trial. Vaccine, Volume 24, Issues 44-46, 10 November 2006, Pages 6670-6674

Centers for Disease Control and Prevention. Everyday Preventive Actions That can help Fight Germs, like Flu,[Internet].2012 [cited 2012 Aug 8]. Available from: http://www.cdc.gov/flu/pdf/freeresources/updated/everyday_preventive.pdf

Practice Applications from the Surgeon General. Specil Message from the office of the Surgeon General: Be Prepared for Flu Season. Journal of the American Dietetic Association. 2010. Doi: 10.1016/j.jada.2009.11.009

  • Χριστίνα Φοντόρ
    Χριστίνα Φοντόρ Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Χριστίνα Φοντόρ πτυχιούχος της Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, με επιπλέον σπουδές στην Ψυχοσωματική θεραπεία. Διατηρεί Διαιτολογικό Γραφείο στην Αργυρούπολη όπου, καθημερινά, έρχεται σε επαφή με ανθρώπους παρέχοντας τους εξατομικευμένες διατολογικές υπηρεσίες.

  • Μαρία-Φιλία Παρασκευά
    Μαρία-Φιλία Παρασκευά Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Μαρία - Φιλία Παρασκευά είναι Διαιτολόγος - Διατροφολόγος με μεταπτυχιακό στην Ανθρώπινη Διατροφή, Δημόσιας Υγείας. Ζει και εργάζεται στη Ρόδο, όπου δίνει τις διατροφικές συμβουλές της σε κάθε ενδιαφερόμενο και διδάσκει διατροφή στα ΙΕΚ.