Συστάσεις Διατροφής

Τόνωση δεν προσφέρει μόνο η καφεΐνη

της Κατερίνας Χατζηράϊ
31 Ιανουαρίου 2014
1942 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Τόνωση δεν προσφέρει μόνο η καφεΐνη

Photo source: www.bigstockphoto.com

Συνηθισμένες πηγές καφεΐνης

Ο καφές αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα παγκόσμια διαδεδομένο ρόφημα. Η κύρια δραστική του ουσία είναι η 1,3,7 τριμεθυλοξανθίνη ή αλλιώς η γνωστή σε όλους μας καφεΐνη. Η καφεΐνη μεμονωμένη είναι άοσμη με πικρή γεύση και βρίσκεται στα φύλλα, τους σπόρους και τους καρπούς πολλών φυτών όπως οι κόκκοι κακάο και καφέ, το τσάι (το πράσινο ή το μαύρο τσάι ή το yerba mate). Η καφεΐνη δρα στο κεντρικό νευρικό σύστημαφέρονοντας το άτομο σε εγρήγορση και σε μια τόνωσηενώ μια από τις ιδιότητες της καφεΐνης είναι ότι ενισχύειτον οργανισμό και κατά την άσκηση. Συγκεκριμένα, έρευνα έχει δείξει ότι σε ποσότητα (3–6 mg/kg) προσφέρει εργογόνα δράση. Περισσότερα για τις ιδιότητες της καφεΐνης αλλά και την θρεπτική αξία του καφέ θα τις βρείτε εδώ. Ποια άλλα τρόφιμα όμως θεωρούνται ότι έχουν τονωτικές ιδιότητες;

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Amagase H, Farnsworth NR., A review of botanical characteristics, phytochemistry, clinical relevance in efficacy and safety of Lycium barbarum fruit (Goji)., Food Research International. 2011 44: 1702–1717

Bracescoa N, Sancheza AG, Contrerasa V, Meninib T, Gugliuccib A., Recent advances on Ilex paraguariensis research: Minireview., Journal of Ethnopharmacology. 2011, 136: 378– 384

Chen CK, Muhamad AS, Ooi FK., Herbs in exercise and sports., J Physiol Anthropol. 2012 Mar; 8: 31:4

Lukaski H C., Vitamin and Mineral Status: Effects on Physical Performance Nutrition. 2004, 20: 632–644

Oliynyk S., Actoprotective effect of ginseng: improving mental and physical performance., J Ginseng Res. 2013 Apr; 37 (2):144-66

Pesta D H, Angadi S S, Burtscher M, Roberts C K, Pesta., The effects of caffeine, nicotine, ethanol, and tetrahydrocannabinol on exercise performance., Nutrition & Metabolism. 2013, 10:71

Sereshti H, Samadi S., A rapid and simple determination of caffeine in teas, coffees and eight beverages., Food Chemistry. 2014, 158:8–13

Veldhorst M, Smeets A, Soenen S, Hochstenbach-Waelen A, Hursel R, Diepvens K, Lejeune M, Luscombe-Marsh N, Westerterp-Plantenga M., Protein-induced satiety: Effects and mechanisms of different proteins., Physiology & Behavior. 2008 (94): 300–307

Williams M., Dietary Supplements and Sports Performance: Amino Acids Journal of the International Society of Sports Nutrition. 2005, 2(2): 63-67

Williams M H., Dietary Supplements and Sports Performance: Introduction and Vitamins., Journal of the International Society of Sports Nutrition. 2004 1(2):1-6

  • Κατερίνα Χατζήραϊ
    Κατερίνα Χατζήραϊ Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.