Συστάσεις Διατροφής

Φρούτα: φρέσκα, αποξηραμένα, κονσέρβας ή χυμοί;

08 Δεκεμβρίου 2016
1831 Προβολές
3 λεπτά να διαβαστεί
apokshramena mhla panw se trapezi

Photo source: www.bigstockphoto.com

Ένα μήλο την ημέρα...τον γιατρό κάνει πέρα έλεγαν παλιότερα άραγε ισχύει; Έχετε αναρωτηθεί τα οφέλη των φρούτων καθώς και τις μορφές με τις οποίες μπορούν να καταναλωθούν ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός;

Συγκεκριμένα, τα μήλα περιέχουν έναν εξαιρετικό συνδυασμό θρεπτικών συστατικών, ο οποίος εξασφαλίζει ιδιαίτερα οφέλη για την υγεία. Ένα μέτριο μήλο (160γρ) παρέχει στον οργανισμό σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών, βιταμίνης C, καλίου και φλαβονοειδών ουσιών, και όλα αυτά με μόνο 80 θερμίδες.

Το μήλο αλλά και τα περισσότερα φρούτα, μπορούν να καταναλωθούν είτε φρέσκα, ως χυμός, σε κονσέρβα αλλά και αποξηραμένα.

Τι προσφέρουν τα φρούτα στη διατροφή και την υγεία μας;

Γενικώς, η κατανάλωση φρούτων αποτελεί σημαντικό στοιχείο μιας ισορροπημένης διατροφής καθώς έχει αρκετά να μας προσφέρει. Τα φρούτα:

  • Περιέχουν σημαντικές ποσότητες διαιτητικών ινών καθώς είναι απαραίτητες για τη φυσιολογική λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, την πρόληψη και αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.
  • Προσφέρουν πολλά διατροφικά στοιχεία (κάλιο, ασβέστιο, βιταμίνη C, βιταμίνη B6, καρωτινοειδή, βιταμίνη E, φυλλικό όξυ).
  • Έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες.
  • Παρέχουν φυτικά ή φυτοχημικά συστατικά, όπως φλαβονοειδή και φυτοοιστρογόνα. Μερικά από αυτά τα φυτοχημικά έχουν αντιοξειδωτική δράση, που βοηθούν στη μείωση της καταστροφής των κυτταρικών μεμβρανών. Άλλα φυτοχημικά πιστεύεται ότι έχουν προστατευτική δράση στην εμφάνιση καρκινωμάτων ή αυξάνουν τα ένζυμα που προστατεύουν το ήπαρ.
  • Μία διατροφή πλούσια σε φρούτα, βοηθάει στην μείωση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιαγγειακών παθήσεων αλλά και διαβήτη τύπου 2.

Πόσα φρούτα να καταναλώνω;

Συνιστάται η κατανάλωση τριών μικρομερίδων φρούτων καθημερινά, κατά μέσο όρο. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές μορφές που μπορούν να καταναλωθούν όπως αναφέρθηκε και παραπάνω ανάλογα με τις διατροφικές προτιμήσεις και επιλογές που έχει ο καταναλωτής.

Για περισσότερες πληροφορίες και ενημέρωση κάντε το quiz που ακολουθεί!

error messagebox
00:00

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Sharon Denny, Fresh, Canned or Frozen: Get the Most from Your Fruits and Vegetables, Academy of Nutrition and Dietetics,2014

Rickman J C, Barrett D M and Bruhn C M, Nutritional comparison of fresh, frozen and canned fruits and vegetables. Part 1. Vitamins C and B and phenolic compounds, Journal of the Science of Food and Agriculture,2007

Miranda Hitti, Canned Fruits, Veggies Healthy, Too, 2007

Michael Greger, M.D, Is canned fruit as healthy?, Nutrition facts.org,Vol 32,2016

Katherine Zeratsky, R.D., L.D., Is juicing healthier than eating whole fruits or vegetables?

Διατροφικές οδηγίες για ενήλικες στην Ελλάδα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ, Ανώτατο Ειδικό Επιστημονικό Συμβούλιο Υγείας 1999, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών-Ιατρική Σχολή

  • Θεοδώρα Κατσαρού
    Θεοδώρα Κατσαρού Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    H Θεοδώρα Κατσαρού είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, και εργάζεται στο διαιτολογικό γραφείο το οποίο διατηρεί από το 2013 επί της οδού Δημοκρίτου 10 στη Σητεία.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.