640
Δίαιτα

Επίλεξε τους υποστηρικτές σου και απόλαυσε τις μικρές νίκες της καθημερινότητας!

30 Ιουνίου 2015
1 λεπτό να διαβαστεί

Η οργάνωση της καθημερινότητας, απαιτεί στρατηγική. Πολλές φορές αυτο-παγιδευόμαστε, γιατί θέτουμε λανθασμένα εξ΄αρχής τους στόχους μας. Αυτή η σκέψη – πρόταση, δεν αφορά μόνο την διατροφή μας, αλλά τον τρόπο ζωή μας, τον τρόπο που σκεφτόμαστε και λειτουργούμε. Για να το κατανοήσουμε καλύτερα, θα δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα:

Η Γεωργία θέλει να μειώσει το παραπανίσιο βάρος της, περίπου 10 κιλά και για να το πετύχει αυτό έλαβε… δραστικά μέτρα! Προσλαμβάνει μόνο 800-1.000 θερμίδες σε καθημερινή βάση, κάνει δηλαδή μια εξαντλητική δίαιτα την ίδια στιγμή που έχει ξεκινήσει εντατικό πρόγραμμα αερόβιας γυμναστικής. Τον πρώτο καιρό υπάρχει αισθητή απώλεια βάρους (2-3 κιλά την πρώτη εβδομάδα) και η Γεωργία θεωρεί ότι κινείται σωστά, αφού… το βλέπει και στη ζυγαριά της. Αυτό που έχουν δείξει οι έρευνες όμως είναι ότι η γρήγορη απώλεια βάρους, σημαίνει και γρήγορη επαναπρόσληψή του μόλις η Γεωργία επιστρέψει στους καθημερινούς τις ρυθμούς.

Γιατί συμβαίνει αυτό όμως; Διότι στην αρχή υπάρχει σημαντική απώλεια υγρών και όχι λίπους, το σώμα δέχεται ένα μεταβολικό σοκ, που οφείλεται στην υπερβολική καταπόνηση που έχει υποβληθεί από την άσκηση και την αυστηρή διατροφή. Οι στόχοι της Γεωργίας αργά ή γρήγορα θα αποδεικνύονταν αναποτελεσματικοί. Αντίθετα, οι μικροί στόχοι μπορούν εύκολα να γίνουν μικρές νίκες και να οδηγήσουν σε ένα μεγάλο αποτέλεσμα προοδευτικά και με τους κατάλληλους υποστηρικτές που θα βρεις στην καθημερινότητά σου όπως π.χ. το οικογενειακό περιβάλλον που παρέχει τα τρόφιμα εβδομαδιαία, τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά που μπορούν να δώσουν γεύση στο φαγητό σας χωρίς πολλές θερμίδες, ο σκύλος σας που σας ζητά να τρέξετε μαζί του και άλλα πολλά.

Τι θα πρότεινα εγώ στη Γεωργία;

Κατ' αρχάς θα της έλεγα «μπράβο» που πήρε αυτή την απόφαση να αλλάξει. Αυτό είναι το πρώτο, σημαντικό βήμα.

Το επόμενο βήμα είναι να ξεκινήσει με τους δικούς της μικρούς και εφικτούς στόχους:

  • Να αντικαταστήσει το πιάτο της, 30 εκατοστών με άλλο 25 εκατοστών, μειώνοντας την ποσότητα που καταναλώνει χωρίς ωστόσο να αισθάνεται πεινασμένη 
  • Να επιλέξει κίτρινο τυρί με 10% λιπαρά αλλά με όλη την γεύση του κίτρινου τυριού!, στο τοστ και σε συνταγές που μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως συστατικό, μειώνοντας τις συνολικές θερμίδες. Αντίστοιχα και με άλλου είδους προϊόντα χαμηλών λιπαρών. 
  • Να προτιμήσει να πάει για περπάτημα στο πάρκο το Σαββατοκύριακο με την φίλη της, για 60 λεπτά, συζητώντας, κουτσομπολεύοντας και φυσικά γελώντας! 

Αυτές είναι οι μικρές νίκες της καθημερινότητας. Με την καθιέρωση τους για αρχή και την ένταξη και άλλων αντίστοιχων στόχων σταδιακά, οι νίκες θα γίνουν με τον καιρό πολλές. Και όπως λέει η μητέρα μου για την οδήγηση, «πηγαίνοντας αργά, φτάνεις πιο γρήγορα», έτσι θα παρομοίαζα και την προσπάθεια να αλλάξετε το βάρος σας. 

 

  • Μαρία Ζερβού
    Μαρία Ζερβού Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

    H Μαρία Ζερβού είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον επαγγελματική εξειδίκευση (Master Practitioner) στις διατροφικές διαταραχές. Διατηρεί αυτόνομο διαιτολογικό γραφείο στο Λουτράκι και συνεργασία με διαιτολογικό γραφείο στην Αθήνα.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.