Διατροφή

Τι γνωρίζετε για το ρόφημα ρυζιού;

23 Ιουλίου 2014
692 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
rofhma ruziou

Photo source: www.bigstockphoto.com

Για πολλούς, η όψη ενός λευκού ροφήματος έχει συσχετιστεί αποκλειστικά με τα ζωικής προέλευσης γάλατα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία τροφίμων καινοτομεί και πλέον υπάρχουν διαθέσιμα στα ράφια του σούπερ μάρκετ διάφορα ροφήματα φυτικής προέλευσης, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως μία εναλλακτική επιλογή! Το ρόφημα ρυζιού είναι ένα από αυτά: αποτελεί ένα μη γαλακτοκομικό ρόφημα, είναι εύγευστο και κρεμώδες και προέρχεται αποκλειστικά από κόκκους καφέ ρυζιού. Σίγουρα θα αναρωτιέστε ποια είναι η θρεπτική του αξία, τι το κάνει να ξεχωρίζει από άλλα ροφήματα και πώς μπορείτε να το εντάξετε στη διατροφή σας. Οι απαντήσεις δίνονται στη συνέχεια!

Ποια η διατροφική αξία του ροφήματος ρυζιού;

Ένα ποτήρι ροφήματος ρυζιού περιέχει 155 θερμίδες, δηλαδή λίγο λιγότερες από τις θερμίδες που παίρνουμε από ένα ποτήρι γάλα με 2% ή 3,5% λιπαρά. Η βασική σύσταση του ροφήματος είναι το νερό (89%), οι υδατάνθρακες (9%), ενώ περιέχει μικρότερες ποσότητες πρωτεΐνης και λιπαρών. Μπορεί οι φυτικές πρωτεΐνες από ένα ρόφημα ρυζιού να μην είναι ίδιας βιολογικής αξίας με τις ζωικές πρωτεΐνες, η φυτική του προέλευση, ωστόσο, του προσδίδει σημαντικά πλεονεκτήματα.

Το ρόφημα ρυζιού δεν σας επιβαρύνει με πολλά λιπαρά (μόλις 1%) ούτε αντίστοιχα με περιττές θερμίδες. Το βασικότερο είναι ότι τα λιπαρά του ροφήματος ρυζιού (πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά) αποτελούνται αποκλειστικά από «καλά» λιπαρά που δεν επιβαρύνουν την υγεία όπως θα έκαναν τα ζωικής προέλευσης (κορεσμένα) λιπαρά. Είναι μία καλή εναλλακτική, λοιπόν, για εσάς που θέλετε να ρυθμίσετε τη χοληστερόλη σας μέσω της διατροφής, αλλά και για όλους εσάς που ενδιαφέρεστε για την υγεία της καρδιάς σας.

Πόσο πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία είναι το ρόφημα ρυζιού;

Ως παράγωγο του γνωστού σε όλους μας δημητριακού (ρυζιού), η κατανάλωσή του παρέχει στον οργανισμό ποικιλία από βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Χάρη στην προέλευσή του από ολόκληρο τον καρπό του ρυζιού, διατηρεί πολλές από αυτές τις βιταμίνες όπως αυτές του συμπλέγματος Β, γνωστές για τις ευεργετικές τους δράσεις κυρίως στο νευρικό σύστημα αλλά και στην παραγωγή ενέργειας και στα επίπεδα καλής χοληστερόλης στο αίμα. Σημαντικό είναι επίσης να θυμάστε πως 1 ποτήρι ροφήματος ρυζιού παρέχει 1 γραμμάριο φυτικών ινών, κάτι που δύσκολα βρίσκει κανείς σε ροφήματα. Η επαρκής πρόσληψη φυτικών ινών θα σας βοηθήσει να νιώθετε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να εξασφαλίσετε την υγεία του εντέρου σας. Αναφορικά με την οστική σας υγεία, τα ροφήματα ρυζιού είναι εμπλουτισμένα με ασβέστιο και η περιεκτικότητά τους σε αυτό είναι ίδια με του γάλακτος. Για να το εξακριβώσετε, δεν έχετε παρά να συμβουλευτείτε την ετικέτα- κάθε ποτήρι ροφήματος ρυζιού προσδίδει στον οργανισμό 290mg ασβεστίου, τι 1/3 δηλαδή από αυτό που χρειάζεται περίπου. Περιέχει επίσης μαγνήσιο, φωσφόρο και μικρές ποσότητες σιδήρου και καλίου.

Έχετε αλλεργίες, δυσανεξία στη λακτόζη, ή είστε χορτοφάγος;

Γνωρίζατε ότι, τα ροφήματα ρυζιού είναι ιδανικά για παιδιά που εμφανίζουν αλλεργία στο γάλα; Αυτό ισχύει και για άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη, καθώς το ρόφημα ρυζιού δεν περιέχει καθόλου λακτόζη. Επίσης, για εσάς που αποφεύγετε τα ζωικά προϊόντα και «στρέφεστε» προς τη χορτοφαγία, το ρόφημα ρυζιού αποτελεί μία καλή εναλλακτική πηγή ασβεστίου. Θα πρέπει ωστόσο να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας με πρωτεΐνες και από άλλες πηγές για να έχετε υψηλής βιολογικής αξίας συνδυασμούς.

Εάν ήδη μπήκατε στον πειρασμό να το δοκιμάσετε και να διευρύνετε τους γευστικούς σας ορίζοντες, ορίστε μερικοί τρόποι να το εντάξετε στη διατροφή σας:

  • Δοκιμάστε το σκέτο, έχει ευχάριστη και ανάλαφρη γεύση και είναι δροσιστικό
  • Αναμίξτε το με δημητριακά πρωινού ή/και φρούτα, ξηρούς καρπούς
  • Φτιάξτε ένα smoothie φρούτων
  • Χρησιμοποιήστε το στα γλυκά
  • Προσθέστε το στον καφέ ή στο τσάι σας χωρίς να βάλετε ζάχαρη και θα εκπλαγείτε (το ρόφημα ρυζιού γλυκίζει από τα φυσικά σάκχαρα του ρυζιού χωρίς να έχει προστεθεί ζάχαρη)
  • Νάνα Καλαφάτη
    Νάνα Καλαφάτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Ph.D.c.

    H Νάνα Καλαφάτη είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Υπ. Διδάκτωρ του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται ως καθηγήτρια Διαιτολογίας στο Aegean Omiros College, ενώ παράλληλα προσφέρει τις διαιτολογικές της υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.