Συστάσεις Διατροφής

Πάρης Παπαχρήστος «Το ψωμί στην πραγματικότητα προσδίδει κορεσμό, δεν παχαίνει»

27 Νοεμβρίου 2013
4854 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
to pswmi den paxainei prokalei koresmo papachristos

 

Η μπανάνα παχαίνει; Τα φρούτα είναι εξίσου υγιεινά αν τα στύψω; Το τσάι του βουνού έχει καφεΐνη; Έχω υπόταση, τι να κάνω;

Αυτοί και άλλοι πολλοί είναι οι μύθοι στη διατροφή μας, που πολλές φορές μας κάνουν να αποφεύγουμε τρόφιμα χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος. Με αφορμή τη συγγραφή του βιβλίου μου «Μύθοι και αλήθειες στη διατροφή μας», παραβρέθηκα στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ 100.3 Fm.

 

Συχνά οι πελάτες μου με ρωτάνε πράγματα περί διατροφής που άκουσαν στην τηλεόραση, διάβασαν στο Διαδίκτυο ή σε κάποιο περιοδικό και θέλουν να μάθουν αν είναι μύθος ή αλήθεια. Με μία τέτοια ερώτηση της δημοσιογράφου ξεκίνησε τη συζήτηση περί μύθων, ενώ στο κείμενο που ακολουθεί μπορείτε να διαβάσετε το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησής μας.

Παχαίνει το ψωμί; (02:14)

Συχνά το ψωμί κατηγορείται ως ένοχος της αύξησης βάρους, ενώ στην πραγματικότητα προσδίδει κορεσμό και μας αποτρέπει από το τσιμπολόγημα.

Αν όμως το βουτήξω στο λάδι θα παχύνω; (02:26)

Στην περίπτωση που βουτήξουμε το ψωμί στο λάδι λαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες λόγω του ελαιολάδου. Αυτό δεν μεταφράζεται αυτόματα στο ότι «παχαίνουμε», ωστόσο λόγω γεύσης πιθανόν να καταναλώσουμε μεγαλύτερη ποσότητα, ενώ το ελαιόλαδο αποτελεί κι ένα θερμιδικά πυκνό τρόφιμο.

Πειράζει που δεν καταναλώνω πρωινό; (02:48)

Το πρωινό γεύμα μας βοηθά να μην καταναλώσουμε πυκνά θερμιδικά τρόφιμα αργότερα μέσα στη μέρα, επιτυγχάνοντας καλύτερο κορεσμό. Επιπλέον, διακόπτει το διάστημα νηστείας από το τελευταίο γεύμα που γίνεται συνήθως το βράδυ και συμβάλλει σε καλύτερη διαχείριση των επιπέδων γλυκόζης μέσα στην ημέρα. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα οφέλη του, εάν ωστόσο μιλήσουμε καθαρά για θερμίδες εάν προσλαμβάνετε τις θερμίδες που έχει ανάγκη ο οργανισμός σας από τα υπόλοιπα γεύματα δε θα υπάρξει διαφορά στο βάρος σας.

Είναι η παχυσαρκία κληρονομική; (04:19)

Σ’ ένα μεγάλο βαθμό αν το βάρος μας είναι λίγο παραπάνω από τα φυσιολογικά όρια τότε σε αυτή την περίπτωση παίζει ρόλο η κληρονομικότητα. Αν όμως μιλάμε για πολύ αυξημένο βάρος και α΄ βαθμού παχυσαρκία συνήθως δεν οφείλεται στην κληρονομικότητα αλλά σε άλλους παράγοντες όπως είναι η υπερκατανάλωση φαγητού και η μειωμένη φυσική δραστηριότητα.

Οι υπέρβαροι τρώνε λίγες φορές τη μέρα αλλά παχαίνουν! Γιατί; (04:45)

Μία από τι πολλές απορίες της δημοσιογράφου και των ακροατών μας ήταν γιατί οι υπέρβαροι τρώνε λίγες φορές τη μέρα και παχαίνουν, ενώ ένας αδύνατος τρώει όλη μέρα και μένει στα ίδια κιλά. Το μυστικό σε αυτό είναι ότι ένας αδύνατος τρώει συχνά μικρά γεύματα και έτσι δεν παρουσιάζει υπογλυκαιμίες, ενώ ένας υπέρβαρος τρώει 1-2 φορές την ημέρα με αποτέλεσμα να έχει υπογλυκαιμίες και να καταναλώνει μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού. Ας μη ξεχνάμε, ότι τα άτομα με υπερβάλλον βάρος επιλέγουν τις περισσότερες φορές τρόφιμα με πολλή ζάχαρη και πλούσια σε λιπαρά.

Το γάλα το αποθηκεύω στην πόρτα του ψυγείου. Λάθος ή σωστό; (05:32)

Λάθος. Τα ράφια στην πόρτα του ψυγείου είναι οι περιοχές με την υψηλότερη θερμοκρασία (1-15ο C) και προορίζονται για προϊόντα που χρειάζονται ελαφριά ψύξη, όπως για παράδειγμα ποτά, μουστάρδα και μαργαρίνη. Το γάλα πρέπει να αποθηκεύεται στα μεσαία ράφια (4-5ο C) ή στο ψηλότερο ράφι του ψυγείου (8ο C).

Για να μάθετε κι άλλους μύθους που κατακλύζουν τη διατροφή μας και να ξεχωρίσετε τους μύθους από τις αλήθειες, προμηθευτείτε το βιβλίο «Μύθοι κι αλήθειες στη διατροφή μας», των εκδόσεων medNutrition wellness. Επιπλέον, δείτε το video που ακολουθεί: