Συστάσεις Διατροφής

Η Διατροφή της Σύγχρονης Γυναίκας

10 Μαΐου 2015
487 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Η Διατροφή της Σύγχρονης Γυναίκας

Photo source: www.bigstockphoto.com

Ένας από τους σημαντικότερους ρόλους που καλείταινα παίζει μία γυναίκα είναι αυτός της μητέρας. Για να ανταπεξέλθει ωστόσο στις ανάγκες του ρόλους της, η γυναίκα θα πρέπει να είναι υγιής και δυνατή. Με αφορμή τη σημερινή Ημέρα της Μητέρας λοιπόν, ρίχνουμε μια ματιά στις διατροφικές συνήθειες της σύχρονης γυναίκας.

Η σημερινή γυναίκα, συνήθως εργαζόμενη, μητέρα ή όχι, αφιερώνει πολλές ώρες στην εργασία της. Πολλές φορές, εξαιτίας της πολύ δουλειάς ξεχνάει να φάει, ή αντιθέτως «τσιμπολογάει» συνέχεια, παράλληλα με την εργασία, χωρίς να ελέγξει την ποσότητα που τρώει. Και οι δύο αυτές περιπτώσεις μπορούν να δημιουργήσουν διαταραχές λήψης τροφής, όπως υποθρεψία, παχυσαρκία, κ.ά.

Συμβουλεύουμε την εργαζόμενη γυναίκα να επικεντρωθεί περισσότερο προς τον εαυτό της και να φροντίζει την υγεία και συνεπώς τη διατροφή της. Να κάνει μικρά διαλείμματα στη δουλειά της και να απαιτήσει το αναγκαίο χρόνο για να φάει. Να προετοιμάσει το μενού της ημέρας από πριν (π.χ. προηγούμενο βράδυ), το οποίο να αποτελείται, σε καθημερινή βάση, από τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων. Να φάει ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να μην τσιμπολογάει συνέχεια, αλά ούτε να είναι νηστική όλη ημέρα.

Η γυναίκα που αποφασίζει να γίνει μητέρα θα περάσει από 2 στάδια: την εγκυμοσύνη και τη γαλουχία. Για αυτές τις καταστάσεις μπορούμε να πούμε το εξής: «τρέφουμε το μωρό, τρέφοντας τη μητέρα».

Η εγκυμοσύνη αποτελεί το βασικό στάδιο στη δημιουργία μιας νέας ζωής, ακολουθώντας τη σύλληψη. Κατά τη διάρκειά της συμβαίνουν δραστικές και ταχύτατες αλλαγές, στις οποίες σημαντικότατο ρόλο παίζει και η διατροφή. Μια μητέρα που διατρέφεται σωστά, στο ιδανικό της βάρος, έχει περισσότερες πιθανότητες για μια φυσιολογική κύηση και είναι καλά προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει το επιπλέον stress της εγκυμοσύνης.

Για τη γαλουχία δεν υπάρχουν σαφώς καθορισμένα χρονικά όρια για τον θηλασμό. Εντούτοις, φαίνεται ότι ένα κατάλληλο χρονικό εύρος είναι από 6 μήνες έως 1 χρόνο. Συνιστάται τα βρέφη να θηλάζουν αποκλειστικά για τους πρώτους 4 -6 μήνες ζωής. Πάντως θηλασμός για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα  είναι σαφώς καλύτερο από καθόλου. Γι’ αυτό το λόγο μία επαρκής και ισορροπημένη δίαιτα είναι απαραίτητη για την υγεία και αντοχή της θηλάζουσας, καθώς πρέπει να αναπληρώσει τα αποθέματα θρεπτικών συστατικών, που εξαντλήθηκαν κατά την εγκυμοσύνη, αλλά και να παράγει επαρκώς μητρικό γάλα, εξασφαλίζοντας τη σωστή ανάπτυξη του βρέφους. Οι ανάγκες κάθε γυναίκας συνδέονται άμεσα με τον όγκο του γάλακτος, που παράγεται καθημερινά, ο οποίος αυξάνεται ανάλογα με τη  συχνότητα των θηλασμών.

Για την ηλικιωμένη γυναίκα, οι συστάσεις για τις διατροφικές απαιτήσεις της, καθορίζονται από το μέσο ποσοστό κατά το οποίο οι δραστηριότητες περιορίζονται. Δηλαδή, λαμβάνεται υπ’ όψη η ελάττωση της θερμιδικής απώλειας σε συνδυασμό με το αυξημένο ποσοστό σωματικής ανικανότητας που συνοδεύει την ηλικία. Ασθένειες που συνδέονται συχνά με αυτή την ηλικία όπως τα καρδιαγγειακά, ο διαβήτης, η οστεοπόρωση, κ.ά, σχετίζονται άμεσα και με τη διατροφή αυτών των ατόμων. Μία σωστή διατροφή, ειδικά τροποποιημένη για την πάθηση της γυναίκας μπορεί να βοηθήσει αρκετά στη βελτίωση της υγείας της. 

Αν πιστεύετε ότι δεν ακολουθείτε την καλύτερη διατροφή για σας, η γνώμη κάποιου ειδικού διατροφολόγου θα μπορούσε να σας είναι πολύτιμη.

  • Χριστίνα Φοντόρ
    Χριστίνα Φοντόρ Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Χριστίνα Φοντόρ πτυχιούχος της Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, με επιπλέον σπουδές στην Ψυχοσωματική θεραπεία. Διατηρεί Διαιτολογικό Γραφείο στην Αργυρούπολη όπου, καθημερινά, έρχεται σε επαφή με ανθρώπους παρέχοντας τους εξατομικευμένες διατολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.