Οικογένεια

10 λόγοι να διατρέφεσαι σωστά στις εξετάσεις

21 Μαΐου 2017
6945 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
diatrofi efivou gia tis eksetaseis

Photo source: www.bigstockphoto.com

Ξεκινούν οι πανελλήνιες εξετάσεις. Όλοι όσοι σχετίζονται με αυτή την αγχώδη και στρεσογόνα διαδικασία ψάχνουν για τροφές – ελιξίρια, που να βελτιώνουν τη μνήμη, να παρατείνουν τις ώρες διαβάσματος και να αυξάνουν τα επίπεδα συγκέντρωσης, αποσκοπώντας στην καλύτερη δυνατή απόδοση στις εξετάσεις και στην εισαγωγή σε κάποια τριτοβάθμια σχολή.


Διαβάστε επίσης: Δίνω εξετάσεις, τι να προσέχω στη διατροφή μου; [Δωρεάν EBOOK]


Μερικές συμβουλές σε μορφή γρήγορων tips

1. Δώστε έμφαση στην κατανάλωση ενός πλήρους πρωινού

Ενδεικτικές συνιστώμενες επιλογές είναι: 

  • Φλιτζάνι γάλα με δημητριακά πρωινού χωρίς προσθήκη ζάχαρης και φρούτο,
  • Τοστ (με ψωμί ολικής άλεσης και τυρί) και φυσικό χυμό,
  • Γάλα, ψωμί με μαργαρίνη και μέλι και φρούτο,
  • Γάλα, κουλούρι Θεσσαλονίκης και φρούτο,
  • Γιαούρτι με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης και φρούτο  

2. Καταναλώνετε μικρά και συχνά σνακ

Κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορείτε να καταναλώσετε μικρά και συχνά σνακ, όπως μπάρες δημητριακών, φρούτα, κράκερς ολικής. 

3. Ενυδάτωση

Φροντίστε να είστε ενυδατωμένοι καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας, καταναλώνοντας 10 ποτήρια υγρών, κυρίως νερό και έπειτα καφέ, τσάι και χυμούς. 

4. Επιλογή του μαθητή

H επιλογή του φαγητού είναι προτιμότερο να γίνει από τον ίδιο τον μαθητή. 

5. Γευστικό και εύπεπτο φαγητό

To φαγητό που θα καταναλώσετε καλό είναι να είναι γευστικό, αλλά και εύπεπτο, δηλαδή να αποφεύγονται οι πικάντικες και δύσπεπτες επιλογές, όσο δυναμωτικό και να είναι το συγκεκριμένο τρόφιμο. 

6. Προσοχή στη καφεϊνη

Η καφεΐνη τις βραδινές ώρες μπορεί να σας προκαλέσει εγρήγορση και έτσι, να καθυστερήση τον ύπνο σας. 

7. Αποφυγή σε αυστηρές δίαιτες

Αποφύγετε τις αυστηρές δίαιτες (crash diets), διότι μειώνουν την ικανότητα της μνήμης. 

8. Συμπληρώματα

Η λήψη συμπληρωμάτων πρέπει να συστήνεται αποκλειστικά από αρμόδιους επιστήμονες (διαιτολόγος, γιατρός). 

9. Σοκολάτα

Πείτε ναι στην κατανάλωση σοκολάτας, αλλά με μέτρο. Προτιμήστε μαύρη σοκολάτα. 

10. Μη διατροφική συμβουλή

Αν και αυτή η συμβουλή δεν είναι διατροφική, να ξέρετε ότι σ΄ αυτές τις περιπτώσεις, όπως συνίσταται και από τους καθηγητές και τους γονείς, χρειάζεται ψυχραιμία και μεθοδικό διάβασμα στην προετοιμασία.

Καλή επιτυχία!

10 logoi na diatrefesai sosta stis eksetaseis