640
Διατροφή

Είσαι σίγουρος ότι φτιάχνεις σωστά τον αγαπημένο σου στιγμιαίο καφέ;

29 Ιουνίου 2017
2 λεπτά να διαβαστεί

Ο στιγμιαίος καφές αποτελεί αγαπημένο ρόφημα αντρών και γυναικών, φοιτητών και εργαζομένων, νέων και αυτών που αισθάνονται νέοι! Πόσες φορές έχετε κερδίσει μία παρτίδα τάβλι απολαμβάνοντας τον αγαπημένο σας φραπέ ή έχετε ζεστάνει τα χέρια σας τις κρύες ημέρες με μία κούπα ζεστού στιγμιαίου; Είμαι βέβαιη πως κάτι σας θυμίζουν αυτές οι εικόνες. Βέβαια, η παρασκευή του στιγμιαίου καφέ χρειάζεται τέχνη, ώστε να είναι επιτυχημένος και απολαυστικός, καθώς έχει και αυτός τη συνταγή του!

Πως φτιάχνεται ο σωστός στιγμιαίος καφές

Μπορείτε να γίνετε και εσείς «barista» στο σπίτι σας, μαθαίνοντας τα μυστικά της παρασκευής των αγαπημένων σας ροφημάτων!

Για την παρασκευή του ζεστού στιγμιαίου θα χρειαστείτε μία κούπα 200ml, στην οποία θα προσθέσετε 1 1/2κ.γλ. καφέ (3γρ), ζάχαρη προαιρετικά και σε ποσότητα ανάλογη με τον καφέ για να τον κάνετε μέτριο, καθώς και 1κγλ ζεστό νερό (ιδανικά σε θερμοκρασία 80 βαθμών, λίγο πριν βράσει). Ανακατεύετε με περιστροφικές κινήσεις μέχρι να αποκτήσει βελούδινη υφή. Στη συνέχεια προσθέτετε ζεστό νερό (όχι βραστό) σιγά-σιγά στα τοιχώματα της κούπας, για να μην κάνει φυσαλίδες ο καφές. Εάν θέλετε να προσθέσετε και γάλα, το κάνετε στο τέλος με την ίδια τεχνική που προσθέσατε και το νερό.

Για την παρασκευή του φραπέ χρειάζεστε ποτήρι 350ml, στο οποίο θα προσθέσετε 2 1/2κ.γλ. στιγμιαίο καφέ, δηλαδή 5γρ και 30ml νερό (περίπου 5 κουταλιές της σούπας). Εάν θέλετε να προσθέσετε ζάχαρη, τη βάζετε πρώτη στο ποτήρι, ώστε με την ανάδευση από το μίξερ χειρός να ομογενοποιηθεί το ρόφημα. Χρησιμοποιείτε το μίξερ για την ανάδευση για περίπου 10 δευτερόλεπτα, μέχρι ο αφρός να είναι ρευστός και ακολούθως προσθέτετε παγάκια και σιγά-σιγά στα τοιχώματα του ποτηριού το νερό, ώστε να μην κάνει φυσαλίδες ο αφρός.

Οφέλη στην υγεία

Πέρα από ένα γευστικό ρόφημα, ο στιγμιαίος καφές έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία σας. Είναι γνωστό ότι συμβάλει στην πνευματική και σωματική σας διέγερση λόγω της καφεΐνης που περιέχει, δίνοντάς σας την απαραίτητη «ώθηση» για να ξυπνήσετε το πρωί και να τα βγάλετε πέρα σε μία δύσκολη ημέρα. Μία κούπα ζεστού καφέ σας παρέχει περίπου 110mg καφεΐνης και ένα ποτήρι φραπέ γύρω στα 160mg, ποσότητα ικανή να σας παρέχει αυτά τα οφέλη, καθώς ερευνητικά έχει φανεί ότι ακόμα και μικρότερη ποσότητα, όπως τα 75mg, μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση της συγκέντρωσης, των αντανακλαστικών και της εγρήγορσής σας.

Επιπλέον, η καφεΐνη εμφανίζει νευροπροστατευτική επίδραση, γι’ αυτό και μελετάται ο ρόλος της στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης νόσου Αλτσχάιμερ και Πάρκινσον.

Τέλος, λόγω της πληθώρας αντιοξειδωτικών που περιέχει (5,5 φορές τα αντιοξειδωτικά ενός χυμού πορτοκάλι-καρότο), ενισχύει την άμυνα του οργανισμού και μπορεί να έχει προστατευτική δράση ενάντια σε χρόνιες παθήσεις όπως τα καρδιαγγειακά και ο διαβήτης!

Ο στιγμιαίος καφές δεν «πειράζει» το στομάχι

Οι μέχρι στιγμής έρευνες δεν μπορούσαν να συσχετίσουν την κατανάλωση καφέ με ενοχλήσεις ή πόνο στο στομάχι, μέχρι που ήρθε νέα έρευνα από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο που έδειξε ότι είτε ζεστός, είτε κρύος, ο στιγμιαίος καφές δε φαίνεται να συσχετίζεται με γαστρεντερικές διαταραχές. Στην έρευνα μελετήθηκαν 4 διαφορετικά είδη καφέ: ζεστός και κρύος στιγμιαίος καφές, κρύος εσπρέσο και ζεστός καφές φίλτρου, ίδιας περιεκτικότητας σε καφεΐνη (160mg). Σε κάθε περίπτωση βέβαια, είναι σημαντικό να μην ξεφύγετε από τις συστάσεις κατανάλωσης, όπου για τον καφέ η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) έχει θεσπίσει τα 400mg ως μέτρια κατανάλωση, με την σύσταση ο κάθε καφές να μην ξεπερνά τα 200mg.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ludwig IA., et al., Variations in caffeine and chlorogenic acid contents of coffees: what are we drinking?, Food Funct. 2014 Aug;5(8):1718-26.

Hameleers PA1, Van Boxtel MP, Hogervorst E, Riedel WJ, Houx PJ, Buntinx F, Jolles J. Habitual caffeine consumption and its relation to memory, attention, planning capacity and psychomotor performance across multiple age groups. Hum Psychopharmacol. 2000 Dec;15(8):573-581.

Papakonstantinou E, Kechribari I, Sotirakoglou Κ, Tarantilis P, Gourdomichali T, Michas G, Kravvariti V, Voumvourakis K, Zampelas A, Acute effects of coffee consumption on self-reported gastrointestinal symptoms, blood pressure and stress indices in healthy individuals. Nutr J. 2016 Mar 15;15(1):26.

  • Εύα Τσάκου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Εύα Τσάκου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία. Έχει εργαστεί στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας και marketing του medNutrition και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες στο νεοσύστατο διαιτολογικό της γραφείο στη Νέα Σμύρνη.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.
×
×