Διατροφή

Τα superfoods των Χριστουγέννων

25 Δεκεμβρίου 2016
1 λεπτό να διαβαστεί
xymos rodi me kanela kai esperidoeidh

Photo source: www.bigstockphoto.com

Το επεισόδιο αυτό ήταν αφιερωμένο στη σημασία των Χριστουγεννιάτικων υπετροφών ή άλλιως superfoods για την υγεία μας, αλλά και στην παρασκευή ενός θρεπτικού και υγιεινού ποτού σαν μια πρόταση για τις γιορτές.

Ας γνωρίσουμε καλύτερα τις υπερτροφές

Είναι συνηθισμένες τροφές με συμπυκνωμένα θρεπτικά συστατικά, δηλαδή σε μικρές ποσότητες περιλαμβάνουν πολλά ευεργετικά συστατικά, τα οποία είναι εύκολα απορροφήσιμα από τον ανθρώπινο οργανισμό, δεν περιέχουν πολλές θερμίδες και συμβάλλουν στην υγεία και την ευεξία του ατόμου.

Πως μπορούν να ενταχθούν οι υπερτροφές στις χριστουγεννιάτικες διακοπές;

Μπορούν να ενταχθούν στις ενδιάμεσες μέρες σε μικρές ποσότητες είτε μέσα σε σαλάτες είτε σε χυμούς-ποτά, ώστε να χρησιμοποιηθούν και για τον μεταβολισμό του παραπάνω φαγητού που θα καταναλωθεί τις γιορτινές μέρες.

Ποια είναι τα πιο δημοφιλή superfoods;

Το πιο δημοφιλές είναι το ρόδι, πλούσιο σε ανθοκυανίνες, μια κατηγορία αντιοξειδωτικών, αλλά και η πολύ χρήσιμη κανέλα, η οποία σε δοσολογία όση 2 κουταλιές παρέχει το 48% της συνιστώμενης δόσης του μαγγανίου, ενός ιχνοστοιχείου που συμβάλλει στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου και ταυτόχρονα στη ρύθμιση του σακχάρου, ενω η πλούσια γεύση της μπορεί να σας βοηθήσει να αντικαταστήσετε μέρος της ζάχαρης που βάζετε στον καφέ και να νιώσετε επιπλέον ζεστασιά.

Επιπρόσθετα, τα εσπεριδοειδή, κυρίως το λεμόνι και το πορτοκάλι, μαζί με το κόκκινο κρασί κυριαρχούν στη λίστα των υπερτροφών και γι αυτό ο συνδυασμός τους έδωσε μια θρεπτική και γευστική σαγκρία την οποία επιμελήθηκε η Φωτεινή Γεωργίου, η οποία είχε μόλις 120 θερμίδες. Παράλληλα, η πολύ δημοφιλής σε όλους σοκολάτα αποτέλεσε ένα από τα αναφερώμενα superfoods των γιορτών δεδομενου οτι είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά ενώ αυξάνεται η θρεπτική της αξία όσο περισσότερο κακάο περιέχει και ταυτόχρονα όσο λιγότερη ζαχαρη.

Τελικά, η ισορροπημένη κατανάλωση μιας υπερτροφής μπορεί να έχει πολλά θετικά αποτελέσματα στην υγεία και ευεξία του ατόμου, με την προϋπόθεση ότι η κατανάλωσή της γίνεται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής, καθώς και με μέτρο.

  • Ειρήνη Μπαμπαρούτση
    Ειρήνη Μπαμπαρούτση PhD Κλινική Διαιτολόγος, Αθλητική Διατροφολόγος

    Η Ειρήνη Μπαμπαρούτση είναι Κλινική Διαιτολόγος και Αθλητική Διατροφολόγος, πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Είναι κάτοχος Διδακτορικού τίτλου στο τομέα της «Διατροφής & Άσκησης» και επιστημονική υπεύθυνη του διαιτολογικού γραφείου «Θερμίδα».

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.