Συστάσεις Διατροφής

Σωστές διατροφικές επιλογές στο σινεμά.

της Ζωής Πορφύρη
25 Ιουλίου 2011
680 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
Σωστές διατροφικές επιλογές στο σινεμά.

Photo source: www.bigstockphoto.com

Σινεμά! Τεράστιες οθόνες, dolby ήχος, συγκίνηση, γέλια, δράση και δάκρυα, μάς χαρίζουν ατέλειωτες ώρες διασκέδασης. Στις μέρες μας, ωστόσο, χαρίζουν και κάτι ακόμα, όχι και τόσο ευπρόσδεκτο: περιττά κιλά.
Σίγουρα να το να παρακολουθήσει κανείς μια ταινία δεν πρόκειται να τον βλάψει. Όσο όμως η αγωνία, η περιέργεια και η εύθυμη διάθεση κάνουν την εμφάνισή τους, όλοι αρχίζουν να σκέφτονται μήπως καλό θα ήταν να... τσιμπήσουν και κάτι.
Τώρα, αρχίζουν τα δύσκολα! Οι επιλογές στο κυλικείο του σινεμά είναι περιορισμένες και αδιαμφισβήτητα παχυντικές. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στα διάφορα σνακ του σινεμά:

Αναψυκτικά: Τα διάφορα ανθρακούχα αναψυκτικά ειδικά όταν συνοδεύονται και από κάποιο φαγητό ή σνακ επίσης από το κυλικείο του σινεμά, κάνουν τις έξτρα θερμίδες να αρχίζουν τον ανήφορο και μάλιστα με μεγάλη ταχύτητα, καθώς στα 100 ml κανονικού αναψυκτικού περιέχουν περίπου 50 θερμίδες.Τα μεγάλύτερα ποτήρια των 330 ml και 500 ml. Προσθέστε σε αυτά και τις θερμίδες του φαγητού και υπολογίστε το σύνολο. Αντίθετα, αν το αναψυκτικό στο σινεμά είναι συνήθεια, παραγγείλτε ένα light αναψυκτικό και γλιτώστε τις extra θερμίδες.

Ποπ-κορν: Είναι ο βασιλιάς του σινεμά και αποτελεί τη δημοφιλέστερη επιλογή σνακ. Θεωρητικά, είναι από τα πιο υγιεινά σνακ του σινεμά. Το απλό ποπ-κορν προέρχεται από καλαμπόκι, που είναι ένας πλήρης καρπός, με πολλά θρεπτικά συστατικά, ιδιαίτερα βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες. Αυτό βέβαια, όταν δεν ξεχειλίζει από βούτυρο και αλάτι!
Ας μην ξεχνάτε την ποσότητα. Οι περισσότεροι συνήθως προτιμούν την μεγάλη συσκευασία, η οποία μπορεί να είναι έως και δεκαπλάσια από την κανονική μερίδα του ποπ-κορν, που είναι τα 2 φλιτζάνια.
Βέβαια, στις μέρες μας, δύσκολα βρίσκει κανείς συσκευασία των 2 φλιτζανιών ποπ-κορν στο κυλικείο του σινεμά. Όσο περνάνε τα χρόνια, οι μερίδες των φαγητών κάνουν μικρά άλματα προς τα πάνω. Αξίζει να σημειώσουμε, πως μια μεγάλη μερίδα ποπ-κορν περιέχει σήμερα περίπου 630 θερμίδες, έναντι της παλαιότερης μικρότερης μερίδας, που έδινε μόλις 270 θερμίδες.

Πέρα από τις θερμίδες όμως, ας μην ξεχνάμε πως το ποπ-κορν είναι συνήθως «φορτωμένο» και με κορεσμένα λιπαρά, λόγο του άφθονου βουτύρου. Όταν, μάλιστα στο σνακ προστεθεί και μια γενναία ποσότητα αλατιού, αυτό μετατρέπεται αυτομάτως σε «θερμιδική» βόμβα.

Σοκολάτα και διάφορα γλυκά: Οι γλυκές αμαρτίες. Τι ψυχή έχει ένα σοκολατάκι ή μια καραμέλα βουτύρου; Μικρή είναι η αλήθεια, αλλά ποιος θα καταφέρει να συγκρατηθεί ώστε το σοκολατάκι να μην γίνει μεγάλη σοκολάτα και η μικρή καραμέλα ένα μεγάλο σακουλάκι γεμάτο ζελεδάκια και ζαχαρωτά;

Οι σοκολάτες που πωλούνται στα σινεμά είναι συνήθως χαμηλής περιεκτικότητας σε κακάο και ουσιαστικά προσφέρουν μόνο ζάχαρη και κορεσμένο λίπος. Καλό θα είναι να θυμόμαστε πως μια σοκολάτα γάλακτος έχει 500 θερμίδες, μια γάλακτος με αμύγδαλα περίπου 532 θερμίδες, ενώ μια γάλακτος με φουντούκια 640 θερμίδες. Λίγο λιγότερες θερμίδες περιέχουν οι σακουλίτσες με τις καραμελίτσες και τα ζαχαρωτά.

Νάτσος, τα διάσημα τσιπς: Πάνε «πακέτο» με λιωμένο τυρί τσένταρ. Είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή μετά το ποπ κορν για τους λάτρεις του σινεμά. Τραγανά πατατάκια από τορτίγια λουσμένα με ζεστό τυρί. Ένας πειρασμός στον οποίο κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί, εκτός κι αν γνωρίζει πως περιέχουν (ανάλογα την ποσότητα των τσιπς και του τυριού) από 500-700θερμίδες. Οι οποίες συνοδεύονται με αρκετά λιπαρά αλλά και αλάτι.

Κάτι εξίσου σημαντικό είναι, πως εκτός από τις πολλές θερμίδες που καταναλώνονται στην διάρκεια μια ταινίας, καλό είναι να λάβουμε υπόψη μας, πως απουσιάζει εντελώς η φυσική δραστηριότητα. Έτσι, όλες αυτές οι παραπανίσιες θερμίδες βρίσκουν αμέσως την ευκαιρία να φωλιάσουν στην κοιλιά και την περιφέρεια.

Την επόμενη φορά λοιπόν, που θα πάτε στο σινεμά για να παρακολουθήσετε την αγαπημένη σας ταινία, σκεφτείτε όλα τα παραπάνω και προσπαθήστε να μετριάσετε την πρόσληψη περιττών θερμίδων. Πάρτε μαζί σας πιο υγιεινά και θρεπτικά σνακ όπως:

  • μια μπάρα δημητριακών,
  • έναν φρουτοχυμό,
  • άψητους ξηρούς καρπούς,
  • ένα κουτάκι ημιάπαχο γάλα,
  • γρανίτα

Κι αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε τις διάχυτες γαργαλιστικές μυρουδιές, προτιμήστε τις μικρές μερίδες και προσπαθήστε όταν φύγετε από το σινεμά να πάρετε μαζί σας μόνο την συγκίνηση της ταινίας και όχι τις περιττές θερμίδες.

  • Ζωή Πορφύρη
    Ζωή Πορφύρη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 1986 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης, παράρτημα Σητείας, Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας από όπου και αποφοίτησε στις 03/10/2008.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.