640
Συστάσεις Διατροφής

Κόκκινο κρέας: And the winner is...

12 Απριλίου 2017
1 λεπτό να διαβαστεί
epiloges kokkinou kreatos

Photo source: www.bigstockphoto.com

Ένα σύνηθες debate όταν θέλουμε να παραγγείλουμε σε μια ταβέρνα είναι μοσχαρίσια ή χοιρινή μπριζόλα, ακόμη και όταν είναι να αγοράσουμε αρνί ή κατσίκι για να ψήσουμε την ημέρα του Πάσχα. Ποιο είναι πιο υγιεινό-θρεπτικό λοιπόν; Και αν μαγειρευτεί ή ψηθεί κατά πόσο θα είναι εξίσου γευστικό;

Μια μοσχαρίσια μπριζόλα παρακαλώ

Μια μερίδα μοσχαρίσια μπριζόλα (120g) αποδίδει περίπου 377 kcal και 32g λίπος. Το μοσχαρίσιο φίλετο είναι σαφώς πολύ πιο light αποδίδοντας στην ίδια μερίδα 182 kcal και 8g λίπος, σχεδόν τις μισές θερμίδες και το ¼ σε λίπος. Ένα βασικό μειονέκτημα του μοσχαρίσου κρέατος είναι ότι το περισσότερο λίπος του είναι ενδομυικό, οπότε ακόμη και αν αφαιρέσουμε το ορατό, η μείωση είναι μικρή, γι΄αυτό και η επιλογή θα πρέπει να είναι στο μέρος του μοσχαριού που θα επιλέξουμε. Για να πούμε όμως και μια καλή κουβέντα, το μοσχαρίσιο κρέας είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου καλύπτοντας περίπου το 15% την συνιστώμενων ημερήσιων αναγκών, αποτελώντας έτσι μια καλή επιλογή για άτομα που χρειάζονται να αυξήσουν την πρόσληψη βιοδιαθέσιμου σιδήρου πχ σιδηροπενική αναιμία.

Σημείο (ΩΜΟ): Μερίδα (gr): kcal: FAT(gr): SFA(gr): PRO(gr): Fe(mg) %RDA(A) %RDA(Γ)
Φιλέτο: 120 183 8,4 2,4 26,4 2,4 21,8 16
Μπούτι: 120 333 26 12 22 2 19 14
Μπριζόλα: 120 379 32 13 19 2 19 14

Εγώ θα πάρω μια χοιρινή

Μια μερίδα χοιρινή μπριζόλα λαιμός (120g) αποδίδει περίπου 301 kcal και 24g λίπος. Το χοιρινό φιλέτο είναι και εδώ μια επιλογή χαμηλότερη σε θερμίδες και λίπος, με 144 kcal και 4.7g αντίστοιχα. Εδώ, αξίζει να αναφερθεί ότι το περισσότερο λίπος είναι ορατό, πράγμα που σημαίνει ότι αφαιρώντας το «πέφτουμε» κατά 2/3 σε λίπος και χοληστερόλη, κάνοντας το μια εξαιρετικά light επιλογή (πάντα αναφερόμενος στα λιπαρά μέρη του χοιρινού κρέατος, όπως η μπριζόλα και η πανσέτα). Οπότε άτομα που θέλουν να χάσουν βάρος ή αντιμετωπίζουν καρδιαγγειακά, μπορεί να προτιμήσουν το χοιρινό στη διατροφή τους, είτε επιλέγοντας άπαχα μέρη, είτε αφαιρώντας το ορατό λίπος.

Σημείο (ΩΜΟ): Μερίδα (gr): kcal: FAT(gr): SFA(gr): PRO(gr): Fe(mg) %RDA(A) %RDA(Γ)
Φιλέτο: 120 144 4,8 12 14,4 1,2 10,9 8,0
Μπούτι: 120 267 19 6 23 1 8 6
Μπριζόλα (με κόκαλο): 120 223 13 5 24 1 6 4
Λαιμός: 120 303 24,0 8,4 20,4 1,2 10,9 8

Τι να πάρω να ψήσουμε αύριο στη σούβλα, αρνί η κατσίκι;

Το κατσίκι κερδίζει σε όλα τα σημεία σε αυτή τη σύγκριση. Αποδίδει στη μερίδα (120g) 240 kcal, ενώ το αρνίσιο μπούτι 372 kcal και τα παιδάκια 504 kcal. Αν συγκρίνουμε τα άπαχα μέρη του χορινού και μοσχαρίσου κρέατος με κατσίκι οι διαφορές είναι μικρές στις θερμίδες, αυτό που φαίνεται να ξεφεύγει είναι το αρνί. Αξίζει να σημειώσουμε όμως ότι αν αφαιρεθεί η πέτσα στο αρνί και κατσίκι, η θερμιδική τους διαφορά μειώνεται αισθητά στις 58 kcal (από 132 kcal), με το κατσίκι να αποδίδει στη μερίδα περίπου 170 kcal και το αρνίσιο μπούτι 228 kcal. Επιπρόσθετα παρατηρείται μείωση περίπου κατά 60% σε λίπος και χοληστερόλη.

  • Πάρης Παπαχρήστος
    Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.