Συστάσεις Διατροφής

Λιπαρά, ξεχωρίστε τα καλά από τα κακά

25 Νοεμβρίου 2010
4032 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Λιπαρά, ξεχωρίστε τα καλά από τα κακά

Οι περισσότεροι συχνά «καταδικάζουμε» τα λιπαρά και τα αφαιρούμε από τη διατροφή μας. Είναι μια λάθος κίνηση γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα λιπαρά είναι βασικά συστατικά της μεμβράνης των κυττάρων μας, συμβάλλουν στη μεταφορά λιποδιαλυτών βιταμινών αλλά αποτελούν καταλύτες πολλών άλλων διεργασιών στον οργανισμό μας. Σε πρόσκληση της ραδιοφωνικής εκπομπής του ΑΝΤ1 97,2Fm, που αποδέχτηκα με μεγάλη μου χαρά, μίλησα για τα «καλά» και τα «κακά» λιπαρά στη διατροφή μας.

Το παν δεν είναι να κάνουμε «έκπτωση» από τη γεύση μας όπως πολύ σωστά συμπέρανε ο δημοσιογράφος κ Ιωάννου, αλλά να κάνουμε τη σωστή επιλογή των λιπαρών στο πιάτο μας.

Κορεσμένα λιπαρά

Πιο συγκεκριμένα εξήγησα πως τα λιπαρά που πρέπει να αφαιρέσουμε από τη διατροφή μας είναι τα κορεσμένα, που βρίσκουμε στο κόκκινο κρέας στο βούτυρο και στα τηγανιτά τρόφιμα. Αυτά τα λιπαρά έχει βρεθεί πως είναι υπεύθυνα για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Μονοακόρεστα και πολυακόρεστα

Αντίθετα τα πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα ψάρια στους ξηρούς καρπούς και στο ελαιόλαδο έχουν θετική επίδραση στη μείωση καρδιαγγειακού κινδύνου.

Τρόπος μαγειρέματος

Μια συμβουλή που θέλησα να δώσω είναι να δοθεί προσοχή στον τρόπο μαγειρέματος. Μπορείτε να μαγειρεύετε σε ειδικά αντικολλητικά σκεύη με ελάχιστο ή και καθόλου ελαιόλαδο ή ακόμη καλύτερα να προτιμάτε το μαγείρεμα στον ατμό ή στον φούρνο.

Για περισσότερους «Μύθους και αλήθειες στη διατροφή μας» μπορείτε να προμηθευτείτε το αντίστοιχο βιβλίο της σειράς του medNutrition από το e-shop.