Διατροφή

7 Λόγοι για να μην Παραγγείλεις από Εφαρμογή on Line Παραγγελίας

03 Φεβρουαρίου 2022
3516 Προβολές
4 λεπτά να διαβαστεί
spitiko fagito

Σίγουρα κάποια στιγμή στη ζωή σου έχεις παραγγείλει φαγητό απ’ έξω. Η καθημερινότητα κινείται, πλέον, σε γρήγορους ρυθμούς και δεν είναι λίγες οι κουραστικές μέρες της εβδομάδας.

Χωρίς αμφιβολία, το να παραγγείλεις έτοιμο φαγητό είναι μια εύκολη και ξεκούραστη διαδικασία. Δεν χρειάζεται να μπεις στην κουζίνα σου, να λερώσεις σκεύη και κατσαρόλες και να ανάψεις τον φούρνο. Μπορείς να παραλάβεις έτοιμο το φαγητό σου σε λίγη ώρα στην πόρτα σου, χρησιμοποιώντας μόνο το τηλέφωνό σου, ενώ κάθεσαι στον καναπέ σου.

Οι διαθέσιμοι τρόποι παραγγελίας είναι αρκετοί για να διευκολύνουν ακόμη περισσότερο την καθημερινότητά σου: τηλεφωνικά (παραδοσιακός τρόπος), μέσω του υπολογιστή σου ή μέσω εφαρμογής στο κινητό σου. Στις μέρες μας όλο και περισσότερες εφαρμογές κάνουν την εμφάνιση τους. Το μόνο που θα χρειαστεί είναι κατεβάσεις την εφαρμογή, να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό με τα στοιχεία σου και σε λίγη ώρα το αγαπημένο σου φαγητό ή γλυκό θα βρίσκεται στην πόρτα σου, ακόμα και από πιο μακρινές περιοχές. Οι πιο γνωστές εφαρμογές κινητού για delivery είναι το e-food, το wolt και το box.

Σε αυτό το άρθρο, θα σου δώσω 7 λόγους για να αποφύγεις την on line παραγγελία μέσω εφαρμογής, αν το κάνεις συχνά, και θα σου υπενθυμίσω την αξία του σπιτικού φαγητού!

Γιατί να αποφύγεις την παραγγελία μέσω εφαρμογής;

1. Τα περισσότερα καταστήματα έχουν Ελάχιστη Παραγγελία

Μπορεί να είσαι αποφασισμένος ότι για βράδυ θα παραγγείλεις μόνο δύο καλαμάκια. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να πέσεις στην παγίδα της ελάχιστης παραγγελίας, που μπορεί να έχει το κατάστημα. Για να ξεπεραστεί η ελάχιστη παραγγελία θα προσθέσεις και κάτι ακόμα στο καλάθι σου, το οποίο στο τέλος θα καταναλώσεις. Και αυτό που θα προσθέσεις δεν θα είναι ένα μπουκαλάκι νερό. Και κάπως έτσι θα καταναλώσεις περισσότερο φαγητό, και κατ’ επέκταση περισσότερες θερμίδες από όσες είχες αρχικά υπολογίσει.

2. Θα συναντήσεις πολλές Εντυπωσιακές Φωτογραφίες με φαγητά που παρασύρουν

Παλιότερα θα έπρεπε να ξεφυλλίσεις τον κατάλογο ενός μαγαζιού για να αποφασίσεις τι να παραγγείλεις, πολλές φορές χωρίς να περιέχει φωτογραφίες των διαθέσιμων πιάτων. Εγώ θυμάμαι ως φοιτητής είχα σε ένα συρτάρι 10-15 καταλόγους, πλέον, με το που ανοίξεις την εφαρμογή, εκατοντάδες μαγαζιά εμφανίζονται στην οθόνη σου. Καθένα από αυτά τα μαγαζιά έχει πληθώρα φαγητών τα οποία φαίνονται σε εικόνες.Όταν εσύ,λοιπόν, πεινασμένος ανοίξεις την εφαρμογή και δεις τις φωτογραφίες όλων αυτών των εντυπωσιακών πιάτων, θα πρέπει να είσαι «ήρωας» για να επιλέξεις κάτι υγιεινό.

3. Η εφαρμογή σου στέλνει Ειδοποιήσεις

Μόλις εγγραφείς σε εφαρμογή παραγγελίας φαγητού λαμβάνεις συχνά e-mail κάθε φορά που υπάρχει μία προσφορά σε καταστήματα που βρίσκονται κοντά σου ή σε καταστήματα που συνήθως προτιμάς ή κάποια προσφορά από την ίδια την εφαρμογή (π.χ. εκπτωτικά κουπόνια). Τα e-mail αυτά, αρκετές φορές θα σε ωθήσουν στο να παραγγείλεις φαγητό, κάποιες φορές χωρίς να είναι απαραίτητο.

4. Σου δίνει Δώρα

Η εφαρμογή συχνά επιβραβεύει τους χρήστες με κουπόνια για δωρεάν γεύματα ή και δωρεάν γλυκό μαζί με κάποια παραγγελία. Το αποτέλεσμα είναι να παραγγέλνεις πιο συχνά και να καταναλώνεις μεγάλες ποσότητες φαγητού. Μπορεί για παράδειγμα να έχεις χορτάσει και να μην πεινάς, αλλά να σκεφτείς: Αφού μου προσέφεραν ένα γλυκό, γιατί να μην το καταναλώσω και να πάει χαμένο; Ενώ δεν πεινάς τρως!

5. Οι πρώτες ύλες είναι, αρκετές φορές, χαμηλής Θρεπτικής Ποιότητας

Τα γεύματα που παραγγέλνουμε συνήθως είναι πλούσια σε αλάτι, σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, είναι τηγανητά και δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε την ποιότητα του λαδιού στο οποίο τηγανίστηκαν και τα περισσότερα από αυτά τα φαγητά είναι και ενεργειακά πυκνά οπότε μας δίνουν πολλές θερμίδες ακόμα και αν καταναλωθούν σε μικρές ποσότητες. Αν οι πρώτες ύλες είναι χαμηλότερης αξίας, το εκάστοτε μαγαζί μπορεί να προσφέρει ένα γεύμα σε ανταγωνιστικές τιμές.

6. H Αναμονή διεγείρει την Πείνα

Κάποιες φορές, ειδικά σε ώρες και μέρες αιχμής (π.χ. βράδυ Σαββατοκύριακου, μέρες με Champions League), το φαγητό αργεί να έρθει στο σπίτι σου. Αν έχεις αρχίσει να νιώθεις έντονα το αίσθημα της πείνας (προχωρημένο στάδιο πείνας), θα οδηγηθείς σε υπερκατανάλωση φαγητού. Κάποιες φορές, μάλιστα, μπορεί να ξεκινήσεις να τσιμπολογάς πράγματα που έχεις ήδη στο σπίτι, με αποτέλεσμα να έχεις φάει αρκετά, όταν πλέον φτάσει στο σπίτι σου η αργοπορημένη παραγγελία.

7. Το Μέγεθος της Μερίδας είναι πολύ μεγάλο (XL)

Πολλά καταστήματα, προκειμένου να δικαιολογήσουν το κόστος του φαγητού, θα σου προσφέρουν μια μεγάλη μερίδα, ακόμα και σε διπλάσιο μέγεθος από αυτό που χρειάζεσαι για να χορτάσεις. Σε αυτό το σημείο θα σκεφτείς αυτόματα: Ωραία, μπορεί να πλήρωσα παραπάνω, αλλά τουλάχιστον άξιζε η ποσότητα. Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα; Να καταναλώσεις παραπάνω φαγητό, χωρίς να το έχεις ανάγκη.

Γιατί να επιλέξεις το Sπιτικό Fαγητό;

1. Είναι πιο Oικονομικό

Η τόσο εύκολη και γρήγορη παραγγελία φαγητού μέσα από την εφαρμογή σε κάνει να παραγγέλνεις πιο συχνά, με αποτέλεσμα να δίνεις πολλά χρήματα στο έτοιμο φαγητό και να μην μπορείς να διαθέσεις αυτά τα χρήματα για την αγορά υγιεινών τροφίμων. Αντίθετα, αν επιλέξεις μόνος σου τις πρώτες ύλες, το γεύμα σου μπορεί να κοστίσει πολύ λιγότερο και να είναι πλούσιο σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

2. Το Aίσθημα Kορεσμού ξεκινάει από το μαγείρεμα

Πληθώρα μελετών έχουν αποδείξει ότι ξεκινάμε να χορταίνουμε και μόνο με μυρωδιές που αναδύουν από το μαγείρεμα του φαγητού και πως η όλη διαδικασία παρασκευής του γεύματος είναι ικανή να σε κάνει να καταναλώνεις το γεύμα σου πιο συνετά.

3. Είναι πιο Γευστικό

Δεν περιέχει πολύ αλάτι ή βελτιωτικά γεύσεων, αλλά την αγάπη που βάζουμε όταν καταπιανόμαστε με την κουζίνα.

4. Μπορεί να γίνει πιο Gρήγορο απ’ όσο φαντάζεσαι

Μπορεί η διαδικασία του μαγειρέματος να σου φαίνεται βουνό και να νομίζεις ότι θα περάσεις αρκετές ώρες μέσα στην κουζίνα. Πως θα σου φαινόταν αν σου έλεγα ότι υπάρχουν πολλές εύκολες και νόστιμες συνταγές που μπορούν να ετοιμαστούν σε λίγα λεπτά με λίγα υλικά; Μέχρι να παραγγείλεις κάτι και να φτάσει στην πόρτα σου, προλαβαίνεις να φτιάξεις κάτι στα γρήγορα- μια μακαρονάδα ή μια σαλάτα με 3-4 υλικά.

Συνοψίζοντας

Όταν κάποιες μέρες είναι πιο απαιτητικές, το φαγητό απ’ έξω είναι μια εύκολη λύση. Δεν χρειάζεται να το αφαιρέσεις, τελείως, από τη ζωή σου. Η πρότασή μου είναι να προτιμάς συχνότερα το σπιτικό φαγητό, να επιλέγεις τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας που θα σου δώσουν ενέργεια και να αποφύγεις να παραγγέλνεις συστηματικά, κάνοντας συνειδητές επιλογές, χωρίς να παρασύρεσαι.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Young LR, Nestle M. Expanding portion sizes in the US marketplace: implications for nutrition counseling. J Am Diet Assoc. 2003 Feb;103(2):231-4.
Healthline. 2021. 13 Effects of Fast Food on the Body. [online] Available at: <https://www.healthline.com/health/fast-food-effects-on-body#central-nervous-system>

Monsivais P, Aggarwal A, Drewnowski A. Time spent on home food preparation and indicators of healthy eating. Am J Prev Med. 2014 Dec; 47(6): 796–802.
Healthline. 2022. 7 Ways Home Cooking Beats Ordering Takeout. [online] Available at: <https://www.healthline.com/health/food-nutrition/home-cooking-versus-takeout>

Πάρης Παπαχρήστος
Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.
Ο Πάρης Παπαχρήστος παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες τροποποίησης διατροφικής συμπεριφοράς για πάνω από 15 χρόνια, συμβάλλοντας σε βελτίωση της ποιότητας ζωής.  Ως πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος, M.Sc. έχει ευρύτερη επιστημονική γνώση, η οποία συνδυάζεται στις διαιτολογικές συνεδρίες με την προσωπική του εμπειρία.
 
Είναι ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο και συγγραφέας του πρώτου βιβλίου της σειράς medNutrition wellness, με τίτλο «Μύθοι και Αλήθειες στη διατροφή μας». Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τις διαιτολογικές υπηρεσίες που παρέχει είτε στο Παγκράτι είτε αξιοποιώντας skype και viber σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, με χιλιάδες ανθρώπους, έχει δει τι είναι αποτελεσματικό και όχι.