738
Διατροφή

Νεότερα δεδομένα για τη ντομάτα

03 Σεπτεμβρίου 2017
andras pou trwei salata me tomata kai marouli

Photo source: www.bigstockphoto.com

Γνωρίζατε ότι η ντομάτα έχει κατοχυρωθεί ως λαχανικό και μάλιστα με τη βούλα του δικαστηρίου, παρόλο που από βοτανολογικής άποψης είναι φρούτο; Γνωρίζατε επίσης ότι δυο μικρές ντομάτες σας καλύπτουν τα 2/3 της ημερήσιας ανάγκης σας σε βιταμίνη C; Και για το τέλος, ένα σύντομο quiz... Σηκώστε το χέρι ψηλά όσοι πιστεύετε ότι η ντομάτα παχαίνει!

Περί ντομάτας λοιπόν ο λόγος! Με την Φωτεινή Γεωργίου, βάλαμε στο μικροσκόπιο το αγαπημένο λαχανικό του καλοκαιριού και αποκαλύψαμε τα αναρίθμητα οφέλη της ντομάτας, στην εκπομπή «Υγεία πάνω από όλα» στον ΑΝΤ1, την Κυριακή 11 Ιουνίου.

Ποια είναι η διατροφική αξία της ντομάτας;

Εξαιρετική πηγή σε αντιοξειδωτικά με κυριότερο το λυκοπένιο που της προσδίδει και το ιδιαίτερο κόκκινο χρώμα της. Αυτό το καροτενοειδές φαίνεται, μέσα από πολυάριθμες κλινικές μελέτες, ότι προσφέρει σημαντική προστασία έναντι διαφόρων μορφών καρκίνου και κυρίως έναντι του καρκίνου του προστάτη. Μαγειρεμένη η ντομάτα -όπως και ο πελτές της, αυξάνει την περιεκτικότητά της σε λυκοπένιο και παρουσία λίπους, όπως για παράδειγμα ελαιόλαδου, βελτιώνεται σημαντικά η απορρόφησή του από τον οργανισμό.

Πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα που μεταξύ άλλων προστατεύουν την καρδιά, το δέρμα, τα μάτια αλλά και το βάρος μας, γιατί κόντρα στην κοινή πεποίθηση, η ντομάτα... όχι... δεν παχαίνει!

Μάθετε περισσότερα στο video που ακολουθεί.

  • Ιωάννα Κατσαρόλη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Ιωάννα Κατσαρόλη είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Διατροφή Αθλητών και Αθλούμενων. Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στη Χαλκίδα, είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition και συγγραφέας του βιβλίου «Μερίδες: Το μέγεθος... μετράει».

×
×