Διατροφή

Ένας διαιτολόγος αποκαλύπτει τα μυστικά του

18 Ιανουαρίου 2018
1983 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
enas diaitologos apokalyptei ta mystika ths diatrofhs tou

Photo source: www.bigstockphoto.com

Έχω ακούσει αμέτρητες φορές σε εξόδους «Α! Για να δούμε τι τρώει και πίνει μια διαιτολόγος!», μεταξύ αστείου και σοβαρού. Και μερικοί πελάτες μου με ρωτούν ευθέως «Εσύ τα ακολουθείς αυτά που μας δίνεις;».

Αγαπημένοι μου φίλοι, ας ξεκαθαρίσουμε κάτι πολύ βασικό: η διαδικασία αλλαγής σωματικού βάρους είναι πολύ διαφορετική από την φάση συντήρησης του σωματικού βάρους που έχουμε. Όπως ένας αθλητής που προπονείται για έναν αγώνα και είναι σε φάση προετοιμασίας έχει πολύ διαφορετικό πρόγραμμα από τη φάση καλής συντήρησης για την επόμενη αγωνιστική πρόκληση, έτσι και ένας διαιτώμενος που έχει αποφασίσει ότι θέλει να κάνει αλλαγή στο σωματικό του βάρος θα ακολουθήσει μια διαφορετική τακτική από την φάση συντήρησης.

3 εγκέφαλοι: έντερο, καρδιά, μυαλό

Προσωπικά, έχω αναγάγει τη διαδικασία σίτισης σε μια ιεροτελεστία απόλαυσης και φροντίδας του σώματός μου και, κατ’ επέκταση, του εαυτού μου. Η προτεραιότητά μου είναι να φροντίσω να περικλείω και τους τρεις εγκεφάλους μου (έντερο, καρδιά, μυαλό) στην επιλογή των γευμάτων μου, ρωτώντας συγκεκριμένα το έντερό μου τι θα ήθελε να φάει για πρωινό, για κυρίως γεύμα, για βραδινό. Δείχνοντας αυτόν το σεβασμό, έχω ένα υγιές έντερο με τακτική επίσκεψη στην τουαλέτα και καμία ενόχληση. Φυσικά, φροντίζω την καλή ενυδάτωση του οργανισμού μου από το πρωί με υγρά όπως νερό και καλής ποιότητας καφέ-σκέτο.

Λατρεύω τα χρωματιστά πιάτα

Η καθημερινή μου διατροφή αποτελείται από αρκετά φρούτα, λαχανικά στα κυρίως γεύματα, κατσικίσιο γιαούρτι, ανάλατους ξηρούς καρπούς, τζίντζερ και λατρεύω τα καυτερά φαγητά! Θα πρέπει να ομολογήσω ότι λατρεύω τα χρωματιστά πιάτα (μιας που χορταίνουμε πρώτα με τα μάτια) και μερικές φορές, καταναλώνω μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που χρειάζομαι, όμως, ευτυχώς, το εξισορροπώ με καθημερινή φυσική δραστηριότητα.

«Τρώω αργά»

Τέλος, μία από τις πιο σημαντικές μου συνήθειες είναι η αργή κατανάλωση του γεύματος. Κάθομαι στο τραπέζι είτε με αγαπημένους μου ανθρώπους είτε μόνη μου και απολαμβάνω τον χρόνο για τη φροντίδα και τη σύνδεση μεταξύ μας μέσω του φαγητού. Συγκεντρώνομαι στην διαδικασία απολαμβάνοντας την κάθε μπουκιά, ώστε να νιώσω τις γεύσεις, τα αρώματα και την αίσθηση που προκαλούνται στο σώμα μου από την κατανάλωση των πρώτων υλών που επιλέγω να με ταΐσω.

  • Βάσια Μανίκα
    Βάσια Μανίκα Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Diet & Wellbeing NLP Coach

    Είναι Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, πτυχιούχος του Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας- Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου (2005).