738
Διατροφή

Λιπαρά: Ξεχωρίστε τα καλά από τα κακά

"Πιστεύετε ότι για να βοηθήσει κάποιος την καρδιά του πρέπει να μην τρώει καθόλου λιπαρά; Ευτυχώς, τα πράγματα δεν είναι έτσι. Yγιεινή διατροφή δεν σημαίνει μηδενική πρόσληψη λίπους και κατανάλωση μόνο νερόβραστων και άπαχων τροφών, αλλά ισορροπία και σωστές επιλογές λιπαρών.

Ανάλογα με τη χημική τους δομή, τα λιπαρά χωρίζονται σε κατηγορίες:

Τα «καλά» λιπαρά λοιπόν αποτελούνται από τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα. Τα μονοακόρεστα βρίσκονται στο ελαιόλαδο, στις ελιές, το αβοκάντο, το σουσάμι και το ταχίνι, ενώ τα πολυακόρεστα στη μαργαρίνη, το ηλιέλαιο, τα λιπαρά ψάρια (τα δημοφιλή ω-3 συγκεκριμένα) και τους ξηρούς καρπούς. Και γιατί είναι «καλά»;..."

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο της Κλινικής Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, M.Sc., Μελαδάκη Δήμητρας ΕΔΩ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Gebauer SK, Chardigny JM, Jakobsen MU, Lamarche B, Lock AL, Proctor SD, Baer DJ, 'Effects of ruminant trans fatty acids on cardiovascular disease and cancer: a comprehensive review of epidemiological, clinical, and mechanistic studies.', Adv Nutr. 2011 Jul;2(4):332-54.

Mozaffarian D, Wu JH,'Omega-3 fatty acids and cardiovascular disease: effects on risk factors, molecular pathways, and clinical events.', J Am Coll Cardiol. 2011 Nov 8;58(20):2047-67.

Brouwer IA, Wanders AJ & Katan MB. (2013). Trans fatty acids and cardiovascular health: research completed? European Journal Clinical Nutrition 67(5): 541-547. doi: 10.1038/ejcn.2013.43

Harcombe Z, Baker JS, Cooper SM, Davies B, Sculthorpe N, Di Nicolantonio J and Grace F | title = Evidence from randomised controlled trials did not support the introduction of dietary fat guidelines in 1977 and 1983: a systematic review and meta-analysis | journal = Open Heart ;2: doi:10.1136/openhrt-2014-000196

×
×