Δίαιτα

Πρωινό στο φούρνο ή στο σπίτι;

15 Ιουνίου 2015
3070 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Πρωινό στο φούρνο ή στο σπίτι;

Προχθές έφτασα αργά το πρωί στο γραφείο της Αθήνας, με αποτέλεσμα να είχα πολύ λίγο χρόνο για να προετοιμάσω πρωινό. Ως εκ τούτου πήγα σε μια από τις μεγάλες αλυσίδες φούρνων στη γειτονιά μου- σχεδόν όλες έχουν δώσει το παρόν στο Παγκράτι άλλωστε.

Η δικιά μου επιλογή ήταν ένα μπριός σολωμού, ωστόσο περιμένοντας στη σειρά μου στο ταμείο, παρατήρησα τις επιλογές που κυρίως είχε κάποιος να επιλέξει, καθώς και τι κρατούσε ο περισσότερος κόσμος στα χέρια του. Παρατήρησα λοιπόν, σπανακόπιτες, τυρόπιτες, μπαγκέτες, μπουγάτσες, όλα τεραστίων διαστάσεων, μαζί με μια μεγάλη ποικιλία γλυκών (σιροπιαστά, cookies κα) που βρίσκεις μόνο σε ζαχαροπλαστείο.

Η βιομηχανία της γρήγορης παρασκευής σνακ και γευμάτων, αποτελεί τη μεγάλη διατροφική επαναστάση τα τελευταία 20-30 χρόνια! Αποτελούν ωστόσο μια καλή επιλογή;

1 στους 3, κοιτάζει τις ετικέτες των τροφίμων στο σούπερμαρκετ, στο φούρνο κανένας, μιας και… δεν υπάρχουν ετικέτες! Πάρε μια γεύση θερμίδων τους:

  1. τυρόπιτα (140g): 476kcal 27.2g λιπαρά 
  2. σπανακόπιτα (210g): 443kcal 22g λιπαρά 
  3. πρέτσελ (88g): 414kcal 17.6g λιπαρά 
  4. κουλούρι σουσαμένιο (80g): 200kcal 5.8g λιπαρά 
  5. κρουασανάκι με γέμιση (66g): 205kcal 17.4g λιπαρά 
  6. ζαμπονοτυρόπιτα (180g): 563kcal, 24.7g λιπαρά 

Είμαι βέβαιη ότι αν γνώριζες τι θερμίδες αποδίδει το κάθε τρόφιμο, μέσα στο φούρνο, θα προτιμούσες το πρωινό στο σπίτι, άλλωστε και το λαδάκι που χρησιμοποιείται στα καταστήματα γρήγορου φαγητού, δεν νομίζω να είναι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που χρησιμοποιεί η μητέρα σας (;)(!) Εκεί κατέληξα και εγώ αφού όση ώρα περίμενα στην ουρά θα μπορούσα άνετα να είχα βάλει σε ένα μπολ, τα δημητριακά που προμηθεύτηκα τις προάλλες, με γάλα και να τα φάω με την ησυχία μου. Σκανάροντας τις ετικέτες τους στο σούπερ μάρκετ, είχα καταλήξει σε δημητριακά ολικής άλεσης με πρωτεΐνη που τα βρήκα και πολύ ισορροπημένα και ιδιαίτερα χορταστικά αφού τα δοκίμασα μιας και ξαναπείνασα αργά το μεσημέρι. Και επειδή είμαι και διαιτολόγος, γνωρίζω πως μου προσφέρουν πολύτιμες βιταμίνες και μέταλλα που μόνο τα ολικής αλέσεως μπορούν.

Την επόμενη φορά λοιπόν, σκεφτείτε έξυπνα και δράστε συνειδητοποιημένα.

  • Μαρία Ζερβού
    Μαρία Ζερβού Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

    H Μαρία Ζερβού είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον επαγγελματική εξειδίκευση (Master Practitioner) στις διατροφικές διαταραχές. Διατηρεί αυτόνομο διαιτολογικό γραφείο στο Λουτράκι και συνεργασία με διαιτολογικό γραφείο στην Αθήνα.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.