Διατροφή

Ελαιόλαδο - H θέση του στη Mεσoγειακή Διατροφή

02 Φεβρουαρίου 2010
1 λεπτό να διαβαστεί
Ελαιόλαδο - H θέση του στη Mεσoγειακή Διατροφή

Photo source: www.shutterstock.com

Βάση της μεσογειακής διατροφής αποτελεί το ελαιόλαδο, καθώς συστήνεται η καθημερινή του χρήση σε μετριασμένες ποσότητες. Αυτό το πολύτιμο συστατικό της ελληνικής κουζίνας συζητήθηκε εκτενέστερα στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΑΝΤ1 97,2 Fm.

Με αφορμή τις ερωτήσεις των ακροατών, εξηγήσαμε τι περιλαμβάνει ένα μεσογειακό πιάτο, αλλά δώσαμε βάση στη θέση που λαμβάνει το ελαιόλαδο. Η υψηλή περιεκτικότητά του σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης και στην αύξηση της καλής χοληστερόλης (HDL). Αυτό βέβαια που πρέπει να προσέχουν όσοι το καταναλώνουν, είναι να μη ξεφεύγουν από τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη, η οποία ανάλογα με το σωματικό βάρος και τη φυσική δραστηριότητα του καθενός φτάνει τις 2-5 κ.σ. την ημέρα. Η 1 κουταλιά της σούπας αποδίδει 45 θερμίδε-έτσι αν προσθέσουμε ανεξέλεγκτα 6-7 κ.σ. στα γεύματά μας θα πάρουμε γύρω στις 800 θερμίδες.

Για να γνωρίσετε με ποιον τρόπο μπορεί το ελαιόλαδο να αποτελέσει σύμμαχος στην υγεία του δέρματος, στη μνήμη και στη δυσκοιλιότητα, μπορείτε να ακούσετε το παρακάτω ηχητικό απόσπασμα.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Πάρης Παπαχρήστος
    Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.