Δίαιτα

10 λόγοι για να καταναλώνεις μαργαρίνη

30 Αυγούστου 2017
1 λεπτό να διαβαστεί
margarinh panw se pswmi

Photo source: www.bigstockphoto.com

  1. Δεν περιέχει trans λιπαρά εδώ και 20 χρόνια, τουλάχιστον στην Ελλάδα, τα οποία έχουν συσχετισθεί με τα καρδιαγγειακά νοσήματα και την αύξηση της LDL χοληστερόλης.
  2. Περιέχει εκλεκτά φυτικά έλαια, γι’αυτό και αποτελεί καλή πηγή ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων, που είναι απαραίτητα. Τα ωμέγα 3 λιπαρά φαίνεται επίσης να μειώνουν τις φλεγμονές στο σώμα, προλαμβάνουν την εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων, βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς και στην ομαλή λειτουργία, ανάπτυξη και αύξηση του οργανισμού.
  3. Αποτελεί καλή πηγή λιποδιαλυτών βιταμινών όπως είναι η Α (υπεύθυνη για την υγεία των ματιών), η D (υπεύθυνη για την υγεία των οστών) και η βιταμίνη Ε (σημαντική αντιοξειδωτική βιταμίνη).
  4. Είναι νόστιμη! Αναδεικνύει τη γεύση των φαγητών και συστήνεται ως η ιδανικότερη επιλογή αντί του ζωικού βουτύρου, για τη μείωση της πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών από τη διατροφή.
  5. Ταιριάζει με όλα! Στο πρωινό, για να ξεκινήσετε την ημέρα σας δυναμικά, στο τοστ, στα σάντουιτς που παίρνετε μαζί σας στο γραφείο, στη μαγειρική αλλά και στη ζαχαροπλαστική. Στην περίπτωση που θέλετε να την χρησιμοποιήσετε για τηγάνισμα, υπάρχουν ειδικά προϊόντα υγρής μαργαρίνης.
  6. Υπάρχουν μαργαρίνες με προσθήκη φυτοστερολών, συστατικά που μειώνουν αποτελεσματικά τη χοληστερόλη κατά 7-12,5%. Οι φυτικές στερόλες φαίνεται να μπλοκάρουν την απορρόφηση της χοληστερόλης στο έντερο και με αυτόν τον τρόπο σταδιακά βελτιώνουν το λιπιδαιμικό σας προφίλ και προστατεύουν το καρδιαγγειακό σας σύστημα.
  7. Η μαλακή φυτική μαργαρίνη περιέχει ακόρεστα λιπαρά (πολυακόρεστα και μονοακόρεστα) - τα λεγόμενα «καλά» λιπαρά, όπως είναι και γνωστά. Αυτά είναι απαραίτητα συστατικά για τα νευρικά κύτταρα ακονίζοντας τη μνήμη σας αλλά και του δέρματος βελτιώνοντας την υγιή όψη του.
  8. Συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας της καρδιάς ελέγχοντας τα επίπεδα της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα, καθώς είναι πηγή καλών – ακόρεστων λιπαρών όπως τα ω-3 ή τα μονοακόρεστα λιπαρά.
  9. Περιέχει ελάχιστο αλάτι, επομένως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από όσους χρειάζεται να περιορίσουν την κατανάλωση αλατιού μέσα στην ημέρα. Βέβαια η σύσταση πρέπει να γίνεται εξατομικευμένα από τον διαιτολόγο και τον ιατρό, όταν πρόκειται για ασθενή με κάποιο νόσημα, όπως νεφροπάθεια ή υπέρταση.
  10. Για όσους προσέχουν το σωματικό τους βάρος, υπάρχει και η επιλογή της μαργαρίνης light, που μπορεί να ενταχθεί σε πρόγραμμα αδυνατίσματος, αφού έχει ελάχιστες θερμίδες (22kcal/10g). Συζητήστε με τον διαιτολόγο σας τους τρόπους να την εντάξετε στο πρόγραμμα διατροφής σας για γεύση και ποικιλία!

10 logoi gia na katanaloneis margarini in

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

American Heart Association Nutrition Committee; Lichtenstein AH, Appel LJ, Brands M, Carnethon M, Daniels S, et al. Diet and lifestyle recommendations revision 2006: a scientific statement from the American Heart Association Nutrition Committee. Circulation. 2006;114:82-96.

Eckel RH, Jakicic JM, Ard JD, Miller NH, Hubbard VS, Nonas CA, et al. 2013 AHA/ACC Guideline on lifestyle management to reduce cardiovascular risk: A report of the American College of Cardiology/American Heart Association Task Force on Practice Guidelines. J Am Coll Cardiol. 2013 Nov 7. pii: S0735-1097(13)06029-4. [Epub ahead of print]

  • Γεωργία Γεωργίου
    Γεωργία Γεωργίου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Γεωργία Γεωργίου είναι Διαιτολόγος - Διατροφολόγος με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην κλινική διατροφή. Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στην Κύπρο υποστηρίζοντας διατροφικά άτομα με παθολογικά προβλήματα, προβλήματα βάρους και άλλες ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού καθώς αρθρογραφεί και για το site του mednutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.