739
Δίαιτα

Quiz: Τα μαθηματικά των θερμίδων

Η ρύθμιση βάρους είναι συγκερασμός δύο παραμέτρων: της ενεργειακής πρόσληψης και της ενεργειακής κατανάλωσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το πόσο ζυγίζω (εξαιρώντας τους γονιδιακούς παράγοντες) είναι αποτέλεσμα τόσο του πόσο τρώω όσο και του πόσο καίω μέσω της άσκησης. Για τον λόγο αυτό, σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους, αν το 70% της επιτυχίας έγκειται στη διατροφή, το 30% θα πρέπει να οφείλεται στην άσκηση. Συνεπώς, για να χάσω ευκολότερα βάρος, η συστηματική δραστηριότητα δεν είναι προαιρετική, αλλά εκ των ων ουκ άνευ. Η καμπάνια του medNutrition «Τα μαθηματικά των θερμίδων» προσπαθεί να κάνει ηχηρό, αυτό ακριβώς το μήνυμα. Προς τον σκοπό αυτό, σχεδιάσαμε σύντομα και κατανοητά εργαλεία, όπως αυτό το quiz.

Η φιλοσοφία του απλή: να περιγράψει με παραδείγματα, σύνθετες για το ευρύ κοινό έννοιες, όπως αυτές του ενεργειακού ισοζυγίου και να αποσαφηνίσει ότι δεν νοείται η διατροφή να μην συνδυάζεται με την τακτική άσκηση. Απαντώντας στις ερωτήσεις του, θα μάθετε, για παράδειγμα, πώς μπορείτε να εντάξετε στην ημέρα σας τα πολυπόθητα 1.000 βήματα ή πώς θα κάψετε τις θερμίδες που μόλις πήρατε από ένα πιάτο μακαρόνια. Μάθετε τώρα!

error messagebox
00:00

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

U.S. Department of Health and Human Services, Public Health Service, Centers for Disease Control and Prevention, National Center for Chronic Disease Prevention and Health Promotion, Division of Nutrition and Physical Activity. Promoting physical activity: a guide for community action. Champaign, IL: Human Kinetics, 1999.

Hankinson A.L., Daviglus, M., Bouchard C., Carnethon M., Lewis C., Schreiner P., Liu K., Sidney S. Maintaining a High Physical Activity Level Over 20 Years and Weight Gain. JAMA, December 15, 2010—Vol 304, No. 23

Kapsokefalou M, Malisova O, Bountziouka V, Zampelas A. Contribution of beverages to energy intake and balance in a sample of general population in Greece. Ann Nutr Metab 2013; 63 (suppl 1): 961

Paffenberger R.S. , Olseri E. An effective exercise program for optimal health and a longer life. Champaign IL: Human Kinetics Publishers, 1996.

USDA. National Nutrient Database for Standard Reference. http://ndb.nal.usda.gov/ndb/search/list

Τριχοπούλου Α. Πίνακες Σύνθεσης Τροφίμων και Ελληνικών Φαγητών. 2004 (3η έκδοση). Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου

European Food Information Council. EUFIC 10/2012: Ολιγοθερμιδικές Γλυκαντικές Ύλες: Οφέλη και Ασφάλεια. Διαθέσιμο στο: http://www.eufic.org/article/el/nutrition/Sweeteners/expid/Benefits_Safety_Low_Calorie_Sweeteners/ (6-9-2013)

  • Ιωάννα Κατσαρόλη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Ιωάννα Κατσαρόλη είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Διατροφή Αθλητών και Αθλούμενων. Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στη Χαλκίδα, είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition και συγγραφέας του βιβλίου «Μερίδες: Το μέγεθος... μετράει».

  • Δημήτρης Π. Μπερτζελέτος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Δημήτρης Μπερτζελέτος είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακές σπουδές στη Δημόσια Υγεία και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην Τρίπολη, συνεργάζεται επιστημονικά στην ΠΑΕ Αστέρα Τρίπολης, ενώ παρέχει τις υπηρεσίες του στο Κέντρο Αποκατάστασης "Παλλάδιον"

×
×