Δίαιτα

Κάνω δίαιτα. Πόσο ελληνικό καφέ μπορώ να πιω;

23 Ιουνίου 2017
1039 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
ellhnikos kafes

Ελένη, 36 ετών

Η Ελένη επισκέφθηκε το γραφείο μου για να μειώσει το σωματικό της βάρος. Έχει μία αρκετά δραστήρια καθημερινότητα, καθώς δουλεύει περίπου 10-11 ώρες την ημέρα σε υπεύθυνη θέση, έχει μία μικρή κόρη και οι ώρες που προλαβαίνει να αφιερώσει στον εαυτό της καθημερινά είναι λίγες. Αυτό ισχύει και για τον ύπνο της που είναι επίσης περιορισμένος. Μία από τις απολαύσεις που έχει στην ημέρα της είναι ο ελληνικός καφές, όπου καταναλώνει έναν διπλό το πρωί μόλις φτάσει στο γραφείο, έναν μονό πριν το μεσημεριανό της γεύμα και άλλον ένα μονό το απόγευμα. Ένα από τα άγχη της ήταν το να χρειαστεί λόγω δίαιτας να σταματήσει αυτή την καθημερινή της απόλαυση.


Την ερώτηση «τώρα που κάνω δίαιτα, πρέπει να κόψω τον καφέ;» την ακούω συχνά στο διαιτολογικό μου γραφείο. Και η απάντησή είναι πάντα η ίδια, ότι ο καφές είναι μία απόλαυση που παρέχει σημαντικά οφέλη στην υγεία μας, ως εκ τούτου μπορεί να υπάρχει στην καθημερινότητα του ατόμου που κάνει δίαιτα. Μάλιστα, η καφεΐνη που περιέχει ο καφές μπορεί να οδηγήσει σε μικρή αύξηση των καύσεων του μεταβολισμού και να σας κερδίσει ακόμα και 100kcal. Αυτό που χρειάζεται να ελέγξετε είναι το τι επιπλέον περιέχει ο καφές και με τι τον συνοδεύετε, καθώς αυτά είναι που θα προσθέσουν θερμίδες και τελικά μπορεί να αυξήσουν το σωματικό σας βάρος! Ας τα δούμε λοιπόν αναλυτικά.

Έχει θερμίδες ο ελληνικός καφές;

Ο ελληνικός καφές δεν έχει θερμίδες! Εάν δηλαδή πίνετε το καφεδάκι σας σκέτο, δε χρειάζεται να ανησυχείτε για το σωματικό σας βάρος και μπορείτε να τον απολαμβάνετε άφοβα. Σημασία έχει πως πίνει ο καθένας τον ελληνικό του. Στην περίπτωση που προσθέτετε ζάχαρη ή γάλα ή μέλι, θα χρειαστεί να υπολογίσετε τις θερμίδες αυτών των τροφίμων. Σας παραθέτω τις θερμίδες που αποκτά ο καφές, με βάση την ποσότητα που θα προσθέσετε:

  • Ελληνικός σκέτος: 0kcal
  • Ελληνικός μονός μέτριος με 2κγλ κοφτά ζάχαρη: 32kcal
  • Ελληνικός μονός μέτριος με 2κγλ κοφτά μέλι: 46kcal
  • Με την προσθήκη 1 μερίδας γάλακτος (4% λιπαρά) θα συνυπολογίσετε ακόμα 8kcal στον καφέ σας

Επιπρόσθετα, χρειάζεται να δώσετε προσοχή και στο συνοδευτικό του καφές σας, καθώς πολλές φορές μπορεί να είναι κάποιο κουλουράκι ή μπισκότο ή ακόμα και το παραδοσιακό λουκουμάκι, όπου σε αυτή την περίπτωση θα προσλάβετε επιπλέον 50-100kcal.

Πως θα μειώσετε τις θερμίδες του καφέ

Αρχικά, εάν δεν επιθυμείτε να μειώσετε τη γλυκύτητα του καφέ σας, αντικαταστήστε τη ζάχαρη ή το μέλι με κάποια ολιγοθερμιδική γλυκαντική ύλη. Στο εμπόριο κυκλοφορούν πολλές και πλέον υπάρχουν διαθέσιμες και σε όλες τις καφετέριες, όπως η ασπαρτάμη, η σουκραλόζη, η στέβια και άλλες, που αποδίδουν από ελάχιστες έως μηδενικές θερμίδες. Καθώς είναι αρκετά πιο γλυκές από τη ζάχαρη, ελέγχετε τη συσκευασία για οδηγίες ως προς την αναλογία που έχουν με τη ζάχαρη, ώστε να υπολογίσετε σωστά την ποσότητα.

Εναλλακτικά, προσπαθήστε να μειώσετε σταδιακά τη ζάχαρη στον καφέ σας, ώστε να μην επηρεαστεί σημαντικά η γεύση του. Όταν μία αλλαγή γίνει σταδιακά, μπορείτε να ξεγελάσετε και τους γευστικούς κάλυκες της γλώσσας σας. Για παράδειγμα, εάν πίνετε τον καφέ σας με 2κγλ ζάχαρη μειώστε σε 1 ½ κγλ για κάποιο χρονικό διάστημα. Έπειτα σε 1κγλ και σταδιακά θα δείτε ότι θα τον απολαμβάνετε χωρίς καμία θερμιδική επιβάρυνση!

Πόσο ελληνικό καφέ μπορείτε να πιείτε

Σύμφωνα με την EFSA, την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων, οι ενήλικες μπορούν να προσλαμβάνουν καθημερινά μέχρι 400mg καφεΐνης. Ένας μονός ελληνικός των 60ml περιέχει περίπου 40-50mg. Αυτό σημαίνει ότι θεωρητικά αν δε καταναλώσετε καμία άλλη πηγή καφεΐνης, μπορείτε με ασφάλεια να καταναλώνετε 9-10 ελληνικούς μονούς καθημερινά. Προσοχή χρειάζεται μόνο στις εξτρά θερμίδες που ανέφερα, καθώς χρειάζεται να συνυπολογιστούν στις θερμίδες της δίαιτάς σας.

Απολαύστε λοιπόν τον ελληνικό καφέ σας και στη δίαιτα!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Hursel R1, Viechtbauer W, Dulloo AG, Tremblay A, Tappy L, Rumpler W, Westerterp-Plantenga MS. The effects of catechin rich teas and caffeine on energy expenditure and fat oxidation: a meta-analysis. Obes Rev. 2011 Jul;12(7):e573-81. doi: 10.1111/j.1467-789X.2011.00862.x. Epub 2011 Mar 2.

Carlo Agostoni, Roberto Berni Canani, Susan Fairweather-Tait, Marina Heinonen, Hannu Korhonen, Sébastien La Vieille, Rosangela Marchelli, Ambroise Martin, Androniki Naska, Monika Neuhäuser-Berthold, Grażyna Nowicka, Yolanda Sanz, Alfonso Siani, Anders Sjödin, Martin Stern, Sean (J.J.) Strain, Inge Tetens, Daniel Tomé, Dominique Turck and Hans Verhagen. Scientific Opinion on the safety of caffeine. EFSA Journal 2015;13(5):4102 [120 pp.].

  • Εύα Τσάκου
    Εύα Τσάκου Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Εύα Τσάκου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και την παχυσαρκία. Έχει εργαστεί στο τμήμα εταιρικής επικοινωνίας και marketing του medNutrition και παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες στο νεοσύστατο διαιτολογικό της γραφείο στη Νέα Σμύρνη.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.