Άλλες Παθήσεις

Τι σχέση έχει η σοκολάτα με τον κίνδυνο για εγκεφαλικό;

12 Ιουνίου 2017
1 λεπτό να διαβαστεί
kommatia maurhs sokolatas

Photo source: www.bigstockphoto.com

Με τα εγκεφαλικά επεισόδια να αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου στις Δυτικές χώρες μετά από τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο δεν είναι περίεργο που ο καθένας μας θα έψαχνε για μαγικές τροφές που μπορεί να βοηθούν στη μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικό.

Υποθέτω επίσης ότι αρκετοί από εσάς έχοντας διαβάσει τον τίτλο του άρθρου θα θεωρείτε όλο χαρά ότι βρήκατε επιτέλους τον λόγο για να απενοχοποιήσετε την σοκολάτα και να καταναλώσετε επιτέλους όση θέλετε από αυτή! Χωρίς να θέλω να σας απογοητεύσω η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.

Πώς μπορεί η σοκολάτα να μας προστατέψει έναντι των εγκεφαλικών;

Όπως ίσως έχετε ήδη ακούσει η σοκολάτα είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε φλαβονοειδή. Τα φλαβονοειδή ανήκουν σε μία ευρύτερη ομάδα ουσιών που αποκαλούνται φυτοθρεπτικά συστατικά. Αυτά παράγονται από τα φυτά και δρουν σαν αντιοξειδωτική ασπίδα γι’ αυτά, και κατ’ επέκταση για το ανοσοποιητικό μας σύστημα, προφυλάσσοντάς μας από τις επιθέσεις των ελευθέρων ριζών. Η μαύρη σοκολάτα καθώς περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα κακάο είναι και πιο πλούσια σε φλαβονοειδή. Στην πραγματικότητα όσο πιο πικρή η σοκολάτα τόσο πιο πλούσια στις αντιοξειδωτικές αυτές ουσίες. Με άλλα λόγια η πικρή γεύση της σοκολάτας οφείλεται στα φλαβονοειδή.

Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα μίας μελέτης όπου φάνηκε να βελτιώνεται η λειτουργία των στεφανιαίων αρτηριών της καρδιάς μέσα σε 2 ώρες μετά την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας. Σε αντίστοιχη μελέτη παρατηρήθηκε ότι οι φλέβες στα μάτια είχαν μεγαλύτερη ικανότητα διαστολής μετά την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας ενώ βελτιώθηκε και η κυκλοφορία στις αρτηρίες των ποδιών και του εγκεφάλου.

Τι αξίζει να προσέξουμε;

Ότι τα ωφέλιμα φλαβονοειδή τα συναντάμε στην σκόνη του κακάο. Έτσι λοιπόν ένα γλύκισμα που περιέχει λίγο κακάο και πολλά λιπαρά δεν αποτελεί το τρόφιμο εκείνο που θα μας προστατέψει. Αντίθετα όσο πιο «καθαρό» κακάο καταναλώνουμε τόσο καλύτερα απομονώνουμε τα ωφέλιμα φλαβονοειδή.

Επομένως ας φάμε μέχρι να χορτάσουμε; Ή μήπως όχι;

Ελπίζω να μην σας απογοητεύσω λέγοντάς σας ότι αρκεί ένα περίπου κουταλάκι του γλυκού κακάο για να επωφεληθούμε από αυτό.

Κάτι ακόμη σημαντικό που είναι καλό να θυμάστε είναι ότι η δράση των φλαβονοειδών μειώνεται όταν το κακάο καταναλώνεται μαζί με γάλα! Εξ ’ου και η αναφορά μας σε μαύρη σοκολάτα και όχι σε σοκολάτα γάλακτος. Όχι μόνο λοιπόν η μαύρη σοκολάτα περιέχει την τριπλάσια ποσότητα φλαβονοειδών αλλά αυτά δρουν ανενόχλητα στον οργανισμό μας.

Και κάτι τελευταίο! Η ζάχαρη που συχνά καταναλώνεται μαζί με το κακάο παρεμποδίζει την λειτουργία των αγγείων. Προσπαθήστε λοιπόν να μην υποβαθμίζετε τα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά του κακάου με μεγαδόσεις ζάχαρης.

Καλή σας κακαο-απόλαυση λοιπόν, αλλά θυμηθείτε να έχετε ως σύμμαχο το μέτρο!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Larsson, S. C., J. Virtamo, and A. Wolk. "Chocolate Consumption And Risk Of Stroke: A Prospective Cohort Of Men And Meta-Analysis". Neurology 79.12 (2012): 1223-1229. Web.

http://ejournals.teiath.gr/index.php/tovima/article/view/451

https://nutritionfacts.org/video/Dark-Chocolate-and-Artery-Function/

https://nutritionfacts.org/video/chocolate-and-stroke-risk/

  • Εβίτα Σιατίτσα
    Εβίτα Σιατίτσα Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc.

    H Σιατίτσα Εβίτα είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση στην κλινική διαιτολογία. Έχει διατελέσει επιστημονικός συνεργάτης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2008 έως το 2016 και σήμερα διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στο Αγρίνιο Αιτωλοακαρνανίας.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.