Συστάσεις Διατροφής

Είμαστε τελικά ό,τι τρώμε;

της Εύας Ανδρέου
26 Μαΐου 2015
1269 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Είμαστε τελικά ό,τι τρώμε;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Επηρεάζει άραγε η πολιτική του marketing τη διατροφική μας συμπεριφορά ή η βιομηχανία τροφίμων ακολουθεί τις προτιμήσεις των καταναλωτών; Τα τελευταία χρόνια, γιατί ενώ όλοι ενδιαφερόμαστε για υγιεινότερες επιλογές στο τραπέζι, τα ποσοστά παχυσαρκίας παραμένουν υψηλά και τα προϊόντα που είναι πλούσια σε ζάχαρη και κακά λιπαρά ολοένα και πληθύνονται; Παρουσιάζονται ελκυστικά, τα διαφημίζει κάποιο αγαπητό πρόσωπο γενικής αποδοχής, μπαίνουν στο “καλύτερο” ράφι του σούπερ μάρκετ και εισβάλλουν για τα καλά στη ζωή μας, ενώ μας κάνουν κακό…

Στην ελληνική τηλεόραση, αυτή τη στιγμή περίπου το 25% των διαφημίσεων αφορούν σε τρόφιμα και ποτά. Σε μία ώρα τηλεοπτικού προγράμματος, καθένας από εμάς βλέπει 8 διαφημίσεις για σοκολάτες, γλυκά και αναψυκτικά. Οι ειδικοί διαρκώς επισημαίνουν τις συνέπειες της υπερκατανάλωσης και προσπαθούν να πείσουν την κοινή γνώμη να αλλάξει “διατροφική συμπεριφορά” - μας μιλούν ακόμη και για διατροφική “νοημοσύνη”. Όμως χέρι με την υπερκατανάλωση που μόλις αναφέραμε, βαδίζουν και συμπεριφορές του τύπου “Κάνω δίαιτα. Θέλω να χάσω μερικά κιλά πριν το καλοκαίρι. Κάνω την δίαιτα του αστροναύτη, του Κινέζου, την παλαιολιθική, την πρωτεϊνική, του αποκλεισμού της ζάχαρης…”. Ακόμη και αυτή η “στροφή” προς το ποιοτικότερο και το πιο υγιεινό έχει μια δόση υπερβολής. Μήπως, τελικά, είμαστε ό,τι τρώμε;

  • Εύα Ανδρέου
    Εύα Ανδρέου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Εύα Ανδρέου ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Θεσσαλονίκη και εργάζεται σαν Διατροφολόγος – Διαιτολόγος από το 2008 αρχικά στην Κατερίνη και έπειτα στην Αθήνα. Είναι μέλος της ομάδας του mednutrition από το 2011.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.