Επηρεάζει άραγε η πολιτική του marketing τη διατροφική μας συμπεριφορά ή η βιομηχανία τροφίμων ακολουθεί τις προτιμήσεις των καταναλωτών; Τα τελευταία χρόνια, γιατί ενώ όλοι ενδιαφερόμαστε για υγιεινότερες επιλογές στο τραπέζι, τα ποσοστά παχυσαρκίας παραμένουν υψηλά και τα προϊόντα που είναι πλούσια σε ζάχαρη και κακά λιπαρά ολοένα και πληθύνονται; Παρουσιάζονται ελκυστικά, τα διαφημίζει κάποιο αγαπητό πρόσωπο γενικής αποδοχής, μπαίνουν στο “καλύτερο” ράφι του σούπερ μάρκετ και εισβάλλουν για τα καλά στη ζωή μας, ενώ μας κάνουν κακό…
Η πολιτική του marketing στη διατροφική μας συμπεριφορά
Στην ελληνική τηλεόραση, αυτή τη στιγμή περίπου το 25% των διαφημίσεων αφορούν σε τρόφιμα και ποτά. Σε μία ώρα τηλεοπτικού προγράμματος, καθένας από εμάς βλέπει 8 διαφημίσεις για σοκολάτες, γλυκά και αναψυκτικά. Οι ειδικοί διαρκώς επισημαίνουν τις συνέπειες της υπερκατανάλωσης και προσπαθούν να πείσουν την κοινή γνώμη να αλλάξει “διατροφική συμπεριφορά” - μας μιλούν ακόμη και για διατροφική “νοημοσύνη”. Όμως χέρι με την υπερκατανάλωση που μόλις αναφέραμε, βαδίζουν και συμπεριφορές του τύπου “Κάνω δίαιτα. Θέλω να χάσω μερικά κιλά πριν το καλοκαίρι. Κάνω την δίαιτα του αστροναύτη, του Κινέζου, την παλαιολιθική, την πρωτεϊνική, του αποκλεισμού της ζάχαρης…”. Ακόμη και αυτή η “στροφή” προς το ποιοτικότερο και το πιο υγιεινό έχει μια δόση υπερβολής. Μήπως, τελικά, είμαστε ό,τι τρώμε;