Δίαιτα

5 APPS για να υπολογίσετε τις Θερμίδες που Καταναλώσατε σήμερα

12 Μαΐου 2020
7071 Προβολές
5 λεπτά να διαβαστεί
apps-gia-na-ypologisete-tis-thermides-pou-katanalosate-simera

Photo source: www.bigstockphoto.com

‘’Καλησπέρα! Θέλω να αδυνατίσω αλλά δεν έχω χρόνο να σκεφτώ τι πρέπει να φάω ούτε να καταγράψω τις θερμίδες όσων τρώω! Τι να κάνω;’’

Η ερώτηση με την οποία έρχομαι αντιμέτωπη κάθε μέρα. Είναι γεγονός ότι στην προπάθεια επίτευξης ενός υγιούς σωματικού βάρους η επίγνωση των θερμίδων που καταναλώνουμε είναι πολύ σημαντικός παράγοντας αλλά ταυτόχρονα ο εφιάλτης σας. Ο λόγος; Πολύ απλά τρέχετε! Δεν έχετε χρόνο! Έτσι παραλείπετε γεύματα ή τσιμπολογάτε χωρίς αυτοέλεγχο, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να επιδινώνεται!

Πιο αναλυτικά, η παράλειψη γεύματος ενέχει τον κίνδυνο άσκοπου και ανεξέλεγκτου τσιμπολογήματος ή υπερκατανάλωση τροφής στο επόμενο γεύμα. Αν και κάθε οργανισμός είναι ξεχωριστός και καθένας μας έχει τις δικές του συνήθειες και τρόπο ζωής, οι περισσότεροι διαιτολόγοι από την εμπειρία μας τείνουμε να συμβουλεύουμε 3 κύρια γεύματα και 2-3 μικρά ενδιάμεσα σνακ κατά τη διάρκεια της μέρας. Σωστά καταλάβατε, αυτό σημαίνει κατανάλωση κάποιου γεύματος κάθε 3 ώρες περίπου!

Ως επιστήμονες υγείας έχουμε την ευθύνη να δουλεύουμε για εσάς, με εσάς και να σας παρέχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες. Στην προκειμένη περίπτωση καλούμαστε να βρούμε μια λύση ώστε να διευκολύνουμε τη συνεργασία μας και να σας βοηθήσουμε να πετύχετε το στόχο σας.

Είναι δεδομένο ότι γινόμαστε όλο και περισσότερο digital. Καλώς ή κακώς το κινητό είναι προέκταση του χεριού μας, καλούμαστε να είμαστε μπροστά από μια οθόνη πολλές ώρες τη μέρα και ο ελεύθερος χρόνος, λίγος! Ο χρόνος που διαθέτουμε για τον εαυτό μας ακόμη λιγότερος! Ας τον εκμεταλευτούμε σωστά λοιπόν!

Ευτυχώς για εμάς τους διαιτολόγους αλλά και για εσάς, υπάρχει πληθώρα εφαρμογών που μπορείτε να κατεβάσετε εύκολα, γρήγορα και οικονομικά στο κινητό σας για να καταγράφετε τι τρώτε καθημερινά. Ναι, αλλά..

Ποια εφαρμογή να επιλέξω;

Σας άγχωσα; Ο σκοπός μου είναι το ακριβώς αντίθετο! Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο και θα καταλάβετε!

Στα πλαίσια αυτού του άρθρου ρωτήσαμε μέσω e-poll στα αγαπημένα σας social media, άτομα ηλικίας 20-55 ετών σε Ελλάδα, Νορβηγία, Ολλανδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο αν χρησιμοποιούν κάποιο app για την καταμέτρηση των θερμίδων που καταναλώνουν καθημερινά ώστε να συμπεριλάβουμε τη δική σας άποψη όσον αφορά τη συνήθειά σας να μετράτε θερμίδες αλλά και να αφουγκραστούμε κατά πόσο στρέφεστε σε digital επιλογές. Επιλέξαμε να μελετήσουμε τις 5 πιο δημοφιλείς εφαρμογές όπως εσείς τις ψηφίσατε και σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της ερευνάς μας παρακάτω.

Ποιες εφαρμογές να επιλέξω, γιατί και που θα τις βρω;

1. YAZIO

Αυτό που ξεχωρίσαμε σε αυτήν την εφαρμογή είναι το εύκολο template και η δυνατότητα προσαρμογής στις εξατομικευμένες ανάγκες σας. Καθιστά ξεκάθαρη τη στοχοθεσία εξ αρχής – μυικη ενδυναμωση ή απώλεια βαρους ή διατήρηση βάρους.

Η δωρεάν version παρέχει τη δυνατότητα αποστολής υπενθυμίσεων και έξυπνων tips για να σας κρατάει σε εγγρήγορση. Επίσης, συστήνει τη διανομή των θερμίδων σε κυρίως γεύματα και σνακ. Η εισαγωγή τροφίμων είναι πολύ εύκολη καθώς μπορεί να γίνει και με σκανάρισμα του κωδικού προιόντων. Επιπρόσθετα έχει πολλές επιλογές όσων αφορά τη μεριδοποίηση (μερίδα/ αριθμός τεμαχίων/ φλιτζάνια/ γραμάρια/ml). Τέλος, μπορείτε να προσθέσετε ολόκληρο γεύμα ή και τη δική σας συνταγή.

Η premium version δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας ως βηματομετρητή ή συγχρονισμό με το fitbit, παρακολούθηση της κατανάλωσης νερού, καταγραφής των συναισθημάτων αλλά και πρόσβαση σε βάση δεδομένων με συνταγές. Τέλος, και ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της είναι η πρόσβαση σε σε βιντεοσκοπημένα προγράμματα γυμναστικής.

Google Store rate: 4.5 αστέρια

Διαθέσιμο για: Android & iOS

Δωρεάν

2. MyFitnessPal

Πρόκειται για ένα εργαλείο που μπορεί να σας λύσει τα χέρια. Πολλές δυνατότητες όσον αφορά την εξατομικευμένη στοχοθεσία, λειτουργία ως βηματομετρητής, συγχρονισμό με μεγάλη γκάμα εφαρμογών καταγραφής της φυσικής δραστηριότητας, ανεύρεση συνταγών, συνδεδιμότητα με το blog της myfitnesspal. Μπορείτε επίσης να συνδεθείτε με τους myfitnesspal φίλους σας, να λάβετε και να στείλετε μηνύματα στο myfitnesspal inbox και επιλογή διατροφικού ή/και fitness προγράμματος από μεγάλη βάση δεδομένων.

Ωστόσο, οι περισσότερες από τις παραπάνω επιλογές είναι διαθέσιμες μόνο στην premium version της εφαρμογής επί πληρωμή. Αυτός είναι ο λόγος που δεν αποτελεί την πρώτη προτίμησή μας για εσάς, δεδομένου ότι στις υπόλοιπες εφαρμογές μπορείτε να βρείτε πολλές από αυτές τις επιλογές εντελώς δωρεάν.

Google Store rate: 4.5 αστέρια

Διαθέσιμο για: Android & iOS

Δωρεάν

3. Lifesum

Αυτό που ξεχωρίσαμε σε αυτή την εφαρμογή είναι ότι μπορείτε να δηλώσετε τις διατροφικές σας προτιμήσεις και η εφαρμογή θα το λάβει υπόψιν σχετικά με το περιέχομενο που θα διαθέσει για εσάς. Μπορείτε να δηλώσετε αν είστε χορτοφάγος ή vegan καθώς και αν έχετε κάποια αλλεργία ή δυσανεξία.

Η εισαγωγή τροφίμων γίνεται είτε με ‘’manual entry’’ είτε σκανάροντας κωδικό τροφίμου είτε μέσω φωτογραφίας και στη συνέχεια η εφαρμογή κάνει την κατανομή σε μακροθρεπτικά συστατικά. Με το Lifesum μπορείτε να παρακολουθείτε την καθημερινή κατανάλωση νερού, φρούτων, λαχανικών και την εβδομαδιαία κατανάλωση ψαριού. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε να δέχεστε ειδοποιήσεις με διατροφικές συμβουλές και το καθημερινό σκορ σχετικά με τους στόχους που έχετε θέσει. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε απευθείας τη φυσική δραστηριότητα και σας κάνει εκτίμηση των θερμίδων που κάψατε μέσω αυτής.

Google Store rate: 4.4 αστέρια

Διαθέσιμο για: Android & iOS

Δωρεάν

4. Lose it!

Αυτήν η εφαρμογή σας επιτρέπει να επιλέξετε το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας και να ορίσετε μόνοι σας το ρυθμό μείωσης/πρόσληψης βάρους και με βάση αυτό σας δίνει μια χρονική εκτίμηση επίτευξης του στόχου σας, που κατα τη γνώμη μας το να έχετε μετρήσιμους και οριοθετημένους στόχους σας δίνει ώθηση και ισχυροποιεί το κίνητρό σας.

Με το Lose it! εκτός από την κλασική μέθοδο εισαγωγής τροφίμων ‘’manual entry’’ μπορείτε να σκανάρετε το γεύμα ή το τρόφιμο και αυτό θα κάνει την κατανομή σε μακροθρεπτικά συστατικά. Παρέχει μια γενική εικόνα των θερμίδων αλλά και των μακροθρεπτικών συστατικών ποσοστιαία για όλη τ βδομάδα σε ημερήσια βάση, καθώς και της πρόσληψης χολεστερόλης, νατρίου, ζάχαρης και φυτικών ινών – αν και δεν εγγυώμαστε για την ακρίβεια με την οποία τα υπολογίζει η εφαρμογή.

Μπορείτε επίσης να συνδεθείτε και να ποστάρετε με φίλους καθώς και να δημιουργίσετε ομάδες - κάτι που επικροτούμε πολύ γιατί πιστεύουμε ότι είναι βασικό συστατικό της επιτυχίας όσον αφορά τη στοχοθεσία σας.

H premium version σας δίνει τη δυνατότητα να συγχρωνήσετε την εφαρμογή με το fitbit ώστε να εκμηδενίσετε το χρόνο που διαθέτετε στην καταγραφή της φυσικής δραστηριότητας σε ξεχωριστή εφαρμογή. Επίσης, η premium version παρέχει τη δυνατότητα καταγραφής ύπνου, κατανάλωσης νερού και στόχοθεσίας κατανάλωσης για κάθε μακροθρεπτικό συστατικό σε γραμάρια ή ποσοστά. Τέλος μπορείτε να κρατάτε ημερολόγιο και να παρακολουθείτε την πρόοδο των σωματομετρήσεων καθώς και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Google Store rate: 4.6 αστέρια

Διαθέσιμο για: Android & iOS

Δωρεάν

5. FatSecret

Πρόκειται για ένα πολυεργαλείο που καθιστά πολύ εύκολη την περιήγιση και χρήση! Παρέχει πολύ καθαρή στοχοθεσία εξ αρχής ανάλογα αν θέλετε να χάσετε/πάρετε ή διατηρήσετε το σωματικό σας βάρος. Στη συνέχεια, διαλέγετε το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας μαζί με την εισαγωγή των βασικών προσωπικών σας στοιχείων. Να σημειώσουμε ότι στα ελάχιστα αρνητικά που ξεχωρίσαμε είναι ο προκαθορισμένος ρυθμός επίτευξης του στόχου που θέτετε.

Όπως στις περισσότερες εφαρμογές, η εισαγωγή τροφίμου ή γεύματος γίνεται είτε με manual entry είτε σκανάροντας κωδικό, είτε βγάζοντας/ανεβάζοντας φωτογραφία από το αρχείο σας. Κάτι που μας έκανε πολύ θετική εντύπωση όσον αφορά την εύκολη περιήγιση και χρήση της εφαρμογής, είναι ότι έχει ξεχωριστά tabs με προιόντα ανα αλυσίδες εστατορίων και fast food καθώς και γνωστά brands τροφίμων καθιστώντας την καταμέτρηση πιο εύκολη και γρήγορη. Επίσης, μπορείτε να κρατήσετε σε άλμπουμ τις φωτογραφίες των γευμάτων και τροφίμων που έχετε ανεβάσει, κατηγοριοποιημένες ανά μήνα. Αυτό μπορεί να αντικατοπτρίσει την πρόοδο που έχετε κάνει όσον αφορά την επιλογή προιόντων και γευμάτων στη διάρκεια της προσπάθειας να υιοθετήσετε μια ισορροπημένη διατροφή. Μετά την προσθήκη τροφίμου/γεύματος βλέπετε τη σύστασή του σε μακροθρεπτικα, τί ποσοστό των καθημερινών σας αναγκών αυτό καλύπτει αλλά και τα DRIs (Dietary Reference Intakes) δηλαδή διαιτητικές τιμές αναφοράς που σας καθοδηγούν για τη συνηστώμενη ημερήσια κατανάλωση.

Επιπρόσθετα, μπορείτε να προσθέσετε το είδος και τη διάρκεια της φυσικής δραστηριότητας, καθώς και τις ώρες ύπνου καθημερινά– κάτι που στις περισσότερες εφαρμογές δεν είναι στα δωρεάν features. Επιπλέον διαθέτει μεγάλη βάση δεδομένων με συνταγές ανά κατηγορίες και το προσωπικό σας διατροφικό ημερολόγιο με μηνιαία επισκόπιση.

Η premium version σας επιλέγει να ‘καλέσετε’ το διαιτολόγο/γυμναστή/γιατρό σας στο λογαρισμό σας ώστε να έχει πλήρη πρόσβαση στις καθημερινές σας διατροφικές περιπέτειες. Αυτό μας ενθουσίασε καθώς εκμηδενίζει το χρόνο που αφιερώνουμε στις συνεδρίες να σας ρωτάμε και μπορούμε να επικεντρωθούμε κατευθείαν στην εκπαίδευσή σας και τη διόρθωση τυχόν λανθασμένων επιλογών.

Google Store rate: 4.7 αστέρια

Διαθέσιμο για: Android & iOS

Δωρεάν


Σας ρωτήσαμε, κάναμε την έρευνα μας και σας την παρουσιάσαμε. Η επιλογή, δική σας υπόθεση. Θα σας βοηθήσουμε στη στοχοθεσία και την εκπαίδευση με όποιο digital εργαλείο είναι πιο συμβατό με τις δικές σας προτιμήσεις και προτεραιότητες!

  • Ελένη Ταυρίδου
    Ελένη Ταυρίδου Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc, Ph.D.

    Η Ελένη Ταυρίδου είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας - Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και κάτοχος Διδακτορικού τίτλου στο τομέα της Μοριακής Βιολογίας. Παρέχει εξατομικευμένες διαιτολογικές υπηρεσίες σε τέσσερις γλώσσες μέσα από το γραφείο της στη Λωζάνη, καθώς και μέσω skype, σε Ελλάδα και εξωτερικό.