Συστάσεις Διατροφής

Φυτικές ίνες στη διατροφή μας

08 Απριλίου 2013
1 λεπτό να διαβαστεί

Η παρούσα ραδιοφωνική συνέντευξη, που δόθηκε στη Μαρίνα Πέκα στα πλαίσια της εκπομπής «Η ώρα της υγείας», αφορά στη σπουδαιότητα των φυτικών ινών στη διατροφή μας και στην υγεία μας εν γένει. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια διεξοδική αναφορά στο θέμα των φυτικών ινών, που αποσαφηνίζει πληροφορίες όπως: τι είναι οι διαιτητικές ίνες, ποιες είναι, ποιες είναι οι πηγές τους, ποια είναι η συνιστώμενη πρόσληψή τους. Μάλιστα με αφορμή την τελευταία ερώτηση έγινε μια σημαντική επισήμανση ότι είναι δύσκολο κάποιος στην καθημερινότητα, και σε μια τυπική δίαιτα, να συγκεντρώσει τα συνιστώμενα 25 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα.

Θα τα καταφέρει εάν μεθοδεύσει να τρώει κάθε ημέρα φρούτα, δημητριακά – ψωμί ολικής άλεσης και να συνοδεύει κάθε του γεύμα με σαλάτα. Πολύ χρήσιμη ήταν επίσης και η αναφορά ότι τα ολικής άλεσης με τα μη αλεσμένα δεν διαφέρουν θερμιδικά, θεωρούνται όμως διαίτης γιατί ενισχύουν τα αίσθημα του κορεσμού! Στο δεύτερο μισό της εκπομπής, εκτενής αναφορά έγινε στην ευεργετική δράση των φυτικών ινών σε δείκτες υγείας, σε χρόνια νοσήματα όπως ο διαβήτης, στην αλληλεπίδρασή τους με θρεπτικά συστατικά όπως το ασβέστιο και ο σίδηρος και φυσικά του εξέχοντα ρόλου που καταλαμβάνουν στη ρύθμιση του σωματικού βάρους.

 

  • Ιωάννα Κατσαρόλη
    Ιωάννα Κατσαρόλη Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Ιωάννα Κατσαρόλη είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Διατροφή Αθλητών και Αθλούμενων. Διατηρεί διαιτολογικό γραφείο στη Χαλκίδα, είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition και συγγραφέας του βιβλίου «Μερίδες: Το μέγεθος... μετράει».

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.