743
Συστάσεις Διατροφής

Να μασάω τσίχλα ή όχι;

21 Οκτωβρίου 2014
Να μασάω τσίχλα ή όχι;

Photo source: www.bigstockphoto.com

Το μάσημα της τσίχλας είναι μια απλή συνήθεια, που μπορεί να είναι ωφέλιμη μπορεί και όχι. Οι τσίχλες μπορούν να εκτονώσουν την νευρικότητά σας, να σας κάνουν να αποφύγετε το τσιμπολόγημα, να φρεσκάρετε την αναπνοή σας, να μειώσετε το κάπνισμα και να βελτιώσετε την μνήμη σας, όμως μπορεί να σας εντείνουν τους πονοκέφαλους ή να σας οδηγήσουν σε ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες. Στην αγορά υπάρχουν πολλές γεύσεις και είδη από τσίχλες, όπως χωρίς ζάχαρη, με ζάχαρη ή κατά του καπνίσματος.

Μερικοί ερευνητές είναι ιδιαίτερα θετικοί στο μάσημα της τσίχλας. Είναι αυτοί οι οποίοι έχουν βρει πως όσο μασάτε τσίχλα αυξάνεται η ροή του αίματος στον εγκέφαλο και αυτό είναι βοηθητικό στη μνήμη και στην ταχύτητα επεξεργασίας των πληροφοριών.

Επίσης, το μάσημα της τσίχλας αυξάνει την παραγωγή σάλιου και αυτό κάνει πιο εύκολη την πέψη. Όμως προσοχή! Όταν μασάμε τσίχλα, το στομάχι προετοιμάζεται για να λάβει τροφή και εκκρίνει γαστρικά υγρά. Όταν όμως δεν βάζουμε τροφή στο στομάχι και τα υγρά μένουν αδρανή εκεί, είναι πιθανόν να δημιουργήσουν έλκος, γαστρίτιδα ή στομαχικό πόνο.

Όταν είστε αγχωμένοι και μασάτε τσίχλα μειώνεται το άγχος. Αυτό συμβαίνει γιατί είστε συγκεντρωμένοι στο μάσημα της τσίχλας.Επίσης, είναι συνήθης η καταπολέμηση του άγχους μέσω του φαγητού –αν έχετε αυτήν την τάση, το μάσημα της τσίχλας μπορεί να λειτουργήσει σαν υποκατάστατο της τροφής στο στόμα και να σας χαλαρώσει, χωρίς να σας φορτώσει θερμίδες. Επίσης με μια τσίχλα μπορείτε να φρεσκάρετε την αναπνοή σας.

Για το πόσο βοηθάει στη ρύθμιση ή στη μείωση του βάρους, έχουν γίνει πολλές έρευνες με διφορούμενα αποτελέσματα. Κάποιες έρευνες έχουν καταλήξει ότι αυτοί που μασάνε τσίχλα τείνουν να καταναλώνουν 68 θερμίδες λιγότερες σε κάθε γεύμα, χωρίς να τις αναπληρώνουν με τσιμπολόγημα. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου σε 2-3 κιλά λιγότερα τον χρόνο. Ευρήματα άλλων μελετών, ενώ συμφωνούν ότι αυτοί που μασάνε τσίχλα λαμβάνουν καθημερινά λιγότερες θερμίδες, αναφέρουν ότι μετά το μάσημα της τσίχλας τα άτομα επιλέγουν να καταναλώσουν ανθυγιεινές τροφές. Ίσως οι τσίχλες να βοηθούν στην βελτίωση του βάρους έμμεσα. Όταν κάποιος δηλαδή έχει την τάση τα τσιμπολογάει ή βρίσκει παρηγοριά στο φαγητό και αντικαταστήσει την τροφή με μια τσίχλα σίγουρα θα δει τα κιλά στην ζυγαριά του να πέφτουν.

Το μάσημα της τσίχλας ίσως εντείνει τους πονοκεφάλους σας. Το 87% των εφήβων που μασάει τσίχλα πάσχει από ημικρανίες. Έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ με επικεφαλής τον Dr.Nathan Watemberg, σε εφήβους που κατανάλωναν καθημερινά τσίχλες και είχαν ημικρανίες, διαπιστώθηκε ότι όταν σταμάτησαν να μασάνε τσίχλες μειωθήκαν αισθητά οι ενοχλητικές ημικρανίες. Ενώ όταν άρχισαν πάλι να μασάνε τσίχλα, το σύμπτωμα του πόνου εμφανίστηκε πάλι.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Οliver Nieburg, Chewing gum fails to suppress hunger and puts people off fruit : study . 29/5/2013

Oliver Nieburg, Excessive gum-chewing may contribute to headaches, say researches , 11/12/2013

  • Όλγα Κακουλίδη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Κακουλίδη Όλγα είναι Διαιτολόγος- Διατροφολόγος. Παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες κατ΄οικων όπως επίσης και στο ιδιωτικό της γραφείο στον Ν. Κόσμο. Παράλληλα είναι επιστημονικός συνεργάτης στο mednutrition .

×
×